2024-04-27, 03:50
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Kom han inte ut med diagnosen asbergers samtidigt? Kändes absolut som ett svepskäl.
Asperger har han haft hela livet, han hade inga problem att spela in utan glasögon i många år, men strax efter operationen blev det plötsligt ett problem med ögonkontakt med kameran, men det kan såklart vara en slump
Citera
2024-04-27, 11:18
Avslutad
Ett råd till alla ni som aldrig träffat Jockiboi, men tycker att ni känner honom
Läs hans ex-flickväns inlägg i denna alldeles för korta tråd. Kolla gärna på länkarna hon lagt ut också. Hon använder sitt eget efternamn som användarnamn, vilket visar att hon står för sina ord, det är mer än vad Jockiboi gör

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=1085618&threadid=182 8899
Citera
2024-04-27, 11:47
Avslutad
https://youtu.be/EQFxzWwMf4Q?si=1_TDDMaM2oGtgb2H

Här är inspelade manipulativa samtal mellan Jocke och styvpappan, samt Jockes efterhandskonstruerade "bevis".

Från det förra stora dramabråket

https://youtu.be/Qm_NcradW_A?si=UUVBPb4UecLeFJbN
Senast redigerad av Mumsbulle 2024-04-27 kl. 12:14.
Citera
2024-04-27, 11:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Widerstedt
Mitt första inlägg blir om Jockiboi - vilken vinst!!
Nej men, helt ärligt. Kanske jag blivit galen eller inte haft något bättre för mig här i Wien men jag får dagligen trakasserier från hans fans på min youtubekanal.
Nivån "horjävel" "du snakkar om jockeboy du ska dööööö" typ.
"hoooora ska stycka dig din fittaaaaaaaaa"
"Du är ful och äcklig som snackar om Jockeyboy, dööööö!"
Helt sjukt vad hans fans är hänggivna, men kanske är åldern.
Missförstå mig rätt, jag är glad att det går bra för honom, inte för hans egna personlighet för den är rent sagt vidrig men jag försöker vara glad för alla som det går bra för.
Då kanske de blir glada den dagen det går bra för mig
Jag är jättetrött på dessa kommentarer, för det var trots allt fyra år sedan vi hade vårt trams-pr-förhållande och jag beslöt mig för att på något sätt visa hur det var för hans fanboyz men det var ju som att prata med en vägg.

Han var extremt mån om att jag skulle prata illa om hans mamma i en video, kalla han för slyna och allt möjligt, får än idag telefonsamtal och mejl om att jag är ett vider (haha vad kul) och ska styckas i småbitar för jag pratat illa om jockeboyz mamma!
Fast det var ju han som ville det, under den tiden han var pengakåt bloggare istället för pengakåt youtubare.
Försökte förklara ordagrant för fansen min poäng men som sagt - omöjligt. Skrev något i stil med att om han nu har förändras, varför tar han då inte tid och gör ett videoinlägg där han erkänner att det var hans idé att göra videon istället för att skriva en kommentar på det med "wtf" eller vad det var så fansen hittar dit och börjar hata.
Detta gjorde han för ett litet tag sedan, då jag märkte att kommentarerna bara ökade och ökade.
Som sagt, det gynnar inte honom och därför är detta såklart uteslutet.
Jag vill inte vara den, som sagt - kanske jag blivit traumatiserad eller så har jag inget bättre för mig.
Känns som jag aldrig skulle försökt stå upp för mig för det har ju verkligen blivit kaozzz av allt. Kanske var bättre att bara hålla käft och låta det fortsätta och hoppas de en dag tröttnar och hittar en annan att skriva hora, ful, hoppas du dör till.
Jag vill tro att J har förändrats till det bättre, att allt han skriver är sant men det är jävligt svårt för min del. Han har alltid ljugit om allt, från att Jonna försökt ta självmord till att hon blivit såld av sin egen mamma (ja, detta är sant.)
Även när vi var på Gran Canaria fick han för sig att jag stulit 300 euro från honom, tog mitt pass och tvingade mig med sina dåvarande vänner att gå till ATM och ta ut pengar till honom.
Detta var en riktigt overklig och konstig situation, för en eftermiddag kom han och sa att det saknades 300 euro, han fick båda sina vänner att leta i flera timmar och sedan pekade de ut mig. Vi bodde ju ihop och jag hade ingenstans att ta vägen så det var i princip bara att svälja stoltheten och ta ut de där jävla pengarna - för han hade tagit mitt pass.

Lurade sina fans dagligen med tävlingar om Jeffrey Campbell skor, för att delta måste de dock dela inlägget på facebook och prenumerera på honom. Dessa skor fanns inte såklart, och vinnaren var alltid någon bror eller syster till hans vänner.

Han hade även hittat någon artikel om en kille som blivit våldtagen men hette "Peter" av en tjej i samma ålder, stod inte heller att namnet var fingrerat i artikeln men han pratade hur mycket som helst om att det var han, gjorde ett inlägg om det på sin dåvarande blogg. Artikeln finns om man orkar googla.

Som jag förstått har han inte haft kontakt med sin familj eftersom han bott hos fosterfamilj, men under tiden vi var "ihop" skröt han hela tiden om att hans familj var den bästa och jag hade ingenting och ingen älskade mig etc.

Under dessa perioder vi ändå umgicks talade han gott om sin mamma, sin familj och firade jul med dem. De verkade ha god kontakt och det var aldrig tal om det som han pratar om nu. Hans vänner nämnde det aldrig och det var aldrig något prat om det.
Känns ändå som att man borde åtminstonde nämnt något av det om man umgås med någon 80% av sin tid.

Det hände även något som verkligen skrämmer mig under gran canaria resan. Jag hade i vanlig ordning druckit för mycket och fått black out. Jag vaknar upp i vår "finca" vi bodde i på en soffa inuti huset, vet inte om jag fick solsting eller bara druckit för mycket.
Jag har flashbacks av att J sätter på mig bakifrån, och hans vänner är i samma rum. De skrattar och jag känner något i mig.
Obs, jag vet än idag inte om detta är sant. Jag vill inte hänga ut någon men dessa flashbacks gör mig riktigt orolig än idag.
Jag menar, hur kan jag ha dessa flashbacks? Var det en dröm eller hände det verkligen?
Vi hade aldrig sex, personligen är han inte min typ och jag tror inte han gillade mig särskilt mycket heller.

För mig som ändå sett hur han fungerar under en längre period ser jag ingen skillnad alls på hur han var då och nu. Det känns mer som om han börjat ljuga mer om både barndom, droger och annat - just för det är ett vinnande koncept.
Även ADD ska han ha, en i min familj också har och jag ser inga som helst likheter mellan dem. Visst kan ADD skilja sig mellan individer men dessa två personer har ingenting gemensamt.
Min familjemedlem kämpar varje dag pga ADD'n, det är en tuff diagnos att hitta ett fungerade jobb där man inte ger upp, det sociala samspelet, att fungera i vardagen och så vidare.

Hur han då skyller på sin ADD när han gjort något som inte passar hans nya image gör mig... Ledsen.

Låter helt sjukt nu i efterhand men jag har svårt att tro att en sådan person plötsligt gör en helomvändning, isåfall görs den för att tjäna pengar.
För mig känns allting mer som att han hittat sin målgrupp, det vill säga barn, som är lätta att manipulera och faktiskt kan tjäna pengar på.
Vet inte hur aktuellt det är nu, men för bara något år sedan kollade jag faktiskt några videos och han höll fortfarande på att göra narr av mig.
"Draken" "nej fyfan Hanna vilket namn" "Hanna liknar en insekt" etc. Klart fansen tar efter och ser mig som hatobjektet det är okej att tracka.
När jag då står upp för mig själv får jag höra att jag vill ha uppmärksamhet, att han har förändras och jag ska hålla käften, etc.
Har varit tyst nu i flera år men man måste säga stopp någonstans känner jag.

Nej, jag borde egentligen inte bry mig alls, jag har ett helt nytt liv med min partner jag älskar mer än allt och är inte längre sjuk med panikångest.
Börjat blogga igen med några läsare men behöver inte fler... och jag vet att jag inte heller är perfekt, verkligen inte. Har gjort många fel i livet men har försökt göra det till det bättre.
Kanske är detta inlägg ett misstag där jag får ännu mer hat, men jag vet inte...
Känns på något sätt att jag inte får skriva något, för jag har gjort så mycket skit innan och "ska hålla käften nu för du får vad du förtjänar".'

Insett nu vilket långt inlägg jag gjort, herre min gud.
Länkar från våra konversationer också, bland annat hur han beskriver hur han ska få hela sverige att hata mig, att jag inte fattar något pga min asperger, samt det där om hans mamma.

Jockiboi och jag för massor med år sedan
https://www.youtube.com/watch?v=-ErAv9Wtkns

Jockiboi säger att Jonna är dum i huvudet som tagit tabletter för att ta självmord
https://www.youtube.com/watch?v=M-jwA2MN8dY

Det där om hans mamma
https://www.youtube.com/watch?v=IzGchyHMUnM

Snackar skit om min asperger
https://www.youtube.com/watch?v=MT9_yfo8u2U

Jag har svårt att tro att någon som kunde vara så elak plötsligt har förändrats till det bättre. Men det är bara min åsikt, kanske har jag fel vilket jag hoppas, men det är bara för mycket grejer som säger emot allt.

Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Ett råd till alla ni som aldrig träffat Jockiboi, men tycker att ni känner honom
Läs hans ex-flickväns inlägg i denna alldeles för korta tråd. Kolla gärna på länkarna hon lagt ut också. Hon använder sitt eget efternamn som användarnamn, vilket visar att hon står för sina ord, det är mer än vad Jockiboi gör

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=1085618&threadid=182 8899
Det är med äckel och sorg jag läser vad Hanna utsattes för och gör än idag, pga Jockes lögner.

Hur kan gammelmedia blunda för Joakim Lundells uppenbara tillvägagångssätt?
Han manipulerar och förstör bokstavligen andra människors liv.
Ingenting är heligt, utom att själv stå som vinnare.
Det lär bli väldigt ensamt på toppen, men vad gör det, huvudsaken är att bli erkänd, men slutar som ökänd.

Jag killgissar att hans barn kommer bli lika lyckliga som Mont3lius och Götbl@dhs barn

#räddabarnen
#suicidzero
Citera
2024-04-27, 12:41
Avslutad
https://youtu.be/uPOFy7K9cSI?si=Ujc5m2_ixdqyX0Li

Jockibois häftiga liv...
Martin och Gurra är med, förlovningsplanering med Hanna🙄
Citera
2024-04-27, 13:07
Avslutad
Vill man veta hur Jockiboi fungerar, bortsett från gråt och psykiskt lidande Skojar, det går ju inte för allt dramaqueenaktiga ingår ju i hans personlighet

Kolla den här kanalen, den bjuder på en hel del. Nu får man ju hoppas att mitt tips inte medför hot och andra problem för kreatören, för det ingår också i Jockes modus

https://www.youtube.com/@Flaxnyheter
Citera
2024-04-27, 13:24
Avslutad
https://youtu.be/VdI66KOprUY?si=tO2En86m7Bw4ncWC

Otippat, Jockiboi anmäler bloggare
Citera
2024-04-27, 13:28
Avslutad
https://www.tv.nu/medverkande/joakim-lundell

Syns man inte finns man inte?

Citat:
Joakim Lundell föddes 9 oktober 1985.
Joakim är tävlande, producent, exekutiv producent, skådespelare och programledare. Känd från filmer som Feed och Canceled samt serier som Fångarna på fortet och även program som Jeopardy!, Jockiboi och Jonna och Kungarna av Tylösand. Vi guidar till de bästa filmerna och serierna med Joakim Lundell
Slut citat

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/wE43Lo/jockiboi-jag-var-totalt-i-botten

Citat:
Hur var din uppväxt?

– Jag växte upp med mamma, min riktiga pappa lämnade oss för utlandet när jag var liten. Men socialen blev inkopplad och jag flyttade till en fosterfamilj som inte var så bra när jag var väldigt liten. När det kom fram hur de behandlat mig hamnade jag i ett öppet ungdomsfängelse, och där trivdes jag faktiskt, säger han.

– Jag är så rädd att bli sviken igen. Jag slet mig genom nian på hemmet jag bodde och min mamma lovade att komma när jag gick ut, men ändå var jag ungen där utan blommor. Det får mig fortfarande att bli ledsen.
Slut citat

Bara här ifrågasätter jag källkritiken hos reportern.
Jocke bodde med mamma och bonuspappa och flyttade till familjehem när han var 8 1/2 år.
Senast redigerad av Mumsbulle 2024-04-27 kl. 13:33.
Citera
2024-04-27, 17:27
Medlem
Citat:

ALLA bör läsa! HUR kan hans samarbetspartners välja att vara möjliggörande för hans fortsatta drev och övergrepp på både främlingar och familjemedlemmar?

1. Joakim har berättat en helt annan historia om sin mamma för ex, men när han insåg att elaka inlägg om mamman genererade klick så fortsatte han på den vägen, med värre och värre anklagelser

2. Om det Joakim säger till Hanna stämmer, så har Joakim haft sex med en kvinna som sov, det är våldtäkt

3. han har själv skrivit på sin blogg att han hade sex med en tjej som själv gång på gång berättade hur full hon var, innan, det är väl våldtäkt?

4. Joakim sysslar med hämndporr. När hans ex gjorde slut så hotade Joakim att bilder på hennes fitta skulle läcka ut. Men med samma ursäkt som vanligt, att han inte hade något med det att göra, för det var Guera som hade bilderna.

5. Samma Gurra hela tiden är pådrivande och möjliggörare. I Linneadrevet kallade Gurra målsäganden för psykopat i flertalet inlägg, ”berättade” att hon hade borderline, slog Chrippa och hans dotter och som bytte lås på Linneas och Chrippas hem, för att ge henne en dead line för henne att ta tillbaka sin anmälan och på så sätt få tillbaka tillgång till hennes hem. Det gjorde hon inte så han tog hennes privataste ägodel, en dagbok och gav till Jocke för att den skulle publiceras på Anjos kanal. Jag har även fått höra av inblandade att han ska ha tagit med sig minst ett par av hennes otvättade trosor, vilket är sinnessjukt, men det kan jag inte bevisa).

6. Joakim skapar drev mot alla som säger nej till honom. När Jonna inte ville träffa honom när han först hade träffat henne publicerade han istället ett inlägg där han kallade henne slyna och betygsatte deras sex (som aldrig ägt rum).

7. Joakim ljuger om diagnoser. Dylexi? Han stavar bra

8. autism? Han påstår alltså att han har haft det hela livet? Men när han är närmare 30 trakasserar han en kvinna och säger att hon säkert kommer att ta självmord eftersom hon har asbergers och ingen vill vara hennes vän

9. han hängde ut sin stackars bror Jacke när han var djupt nere i ett narkotikabruk. Ungefär en miljon individer fick se Jacke helt väck i försvarsvideos. Varför försvarsvideos tänker ni kanske? För att Jocke hade sett till att kreatörer som inte på något sätt hade haft någon kontakt med varken Jacke eller hans ex grovt förtalade hans dåvarande flickvän och Joakim gjorde dagligen reklam för dessa videos. När Jacke inte lämnade sin flickvän (precis som i fallet med Chrippa med Linnea), så vändes drevet och hatet mot Jacke och Jocke fick spela den oroliga och omtänksamma brodern som bara blev sviken trots att han gjorde så mycket. Alla med hjärna förstår att den angelägenheten hade skötts bäst inom familjen.

10. Samma modus operandi när hans andra bror blev häktad för kvinnomisshandel. Jocke missar inga chanser att belysa sina bröders lägstapunkter för att själv få skina.

11. han hängde ut sina bröder när dom öppet ville berätta sin historia om sin mamma. Då ”grät” Jocke utan tårar inför en miljon människor och publicerade klipp inför hela Sverige om att Chrippa försökte utpressa honom på pengar. När det i själva verket var så att JOCKE hade utpressat Jacke, som hatar konflikter och vill att alla ska vara sams, Jacke hade tvingats med på att sälja kanalen och vara tyst om deras mamma för att få slut på drevet och för att han trodde att Jocke hade blivit självmordsbenägen. Jocke hade sedan smsat Chrippa och hånat honom för att kanalen nu var Jockes. Men utåt grät han på grund av vad ”hans bröder utsatte honom för”. Han la även upp klipp där Jocke anklagar Chrippa för att vara en kvinnomisshandlare

12. Joakim Lundell har, i drevet mot Linnea Lundström använt Flashbackare som han tagit reda på identiteten på för att föra ut Fake news som påstås vara bevisade om vad Linnea har utsatt Chrippa för, och vilka diagnoser hon har. Denne användare har själv berättat att han är i direktkontakt med Joakim Lundell och har fått ”bevis” från honom, (som vi har kunnat motbevisa).

13. Han har påstått att Linnea har anklagat Chrippa för våldtäkt, falskt anklagat honom för misshandel, ”lurat honom” i häkte, hon har misshandlat Chrippa fysiskt och psykiskt, att hon har slagit Chrippas dotter, att hon har deklarerat 10 miljoner från hans telefon när han sov, att hon har tömt hans konton på pengar, att hon har utpressat Chrippa att inte lämna henne, att hon har hackat hans youtube-kanal, att hon är medlem i en sekt, att hon har varit ett ett fan till Joakim Lundell och bara varit tillsammans med Chrippa för att komma nära Jocke.

Detta är ett axplock. Hör av er om källhänvisning för verifieration behövs.
Senast redigerad av Pallal 2024-04-27 kl. 17:40.
Citera
2024-04-27, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://www.tv.nu/medverkande/joakim-lundell

Syns man inte finns man inte?

Citat:
Joakim Lundell föddes 9 oktober 1985.
Joakim är tävlande, producent, exekutiv producent, skådespelare och programledare. Känd från filmer som Feed och Canceled samt serier som Fångarna på fortet och även program som Jeopardy!, Jockiboi och Jonna och Kungarna av Tylösand. Vi guidar till de bästa filmerna och serierna med Joakim Lundell
Slut citat

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/wE43Lo/jockiboi-jag-var-totalt-i-botten

Citat:
Hur var din uppväxt?

– Jag växte upp med mamma, min riktiga pappa lämnade oss för utlandet när jag var liten. Men socialen blev inkopplad och jag flyttade till en fosterfamilj som inte var så bra när jag var väldigt liten. När det kom fram hur de behandlat mig hamnade jag i ett öppet ungdomsfängelse, och där trivdes jag faktiskt, säger han.

– Jag är så rädd att bli sviken igen. Jag slet mig genom nian på hemmet jag bodde och min mamma lovade att komma när jag gick ut, men ändå var jag ungen där utan blommor. Det får mig fortfarande att bli ledsen.
Slut citat

Bara här ifrågasätter jag källkritiken hos reportern.
Jocke bodde med mamma och bonuspappa och flyttade till familjehem när han var 8 1/2 år.
Hörrni,
Jag råder alla framtida samarbetspartners att göra en noga research innan samarbete med Joakim Lundell för att själva slippa bli synade i ett senare skede för att man totalt utan källkritik låter Joakim måla om historien och helt och fullt medvetet har bortsett från alla Joakim Lundells långtgående lögner och brottsliga handlingar.

Vi är ett gäng som kan hjälpa till med research om någon seriös aktör vågar ta sig an uppgiften att måla upp den sanna historien om Joakim Lundell och alla hans offer.

Om han får fortsätta är det bara en tidsfråga innan Joakim Lundell ser till att någon tar livet av sig. Ett flertal av hans förtalsoffer har privat uttalat att dom blivit självmordsbenägna (detta har såklart också publicerats i förnedringssyfte ett flertal gånger). Verz i privat samtal med Anjo som, Chrippa i ett privat samtal med Joakim Lundell och Joz i samtal med sin samtalsterapeut (finns vittnesmål från denne i förtalsrättegången mot Rask). Trots detta slutar dom inte. Vad säger det om Joakim Lundell och framförallt, vad säger det om hans samarbetspartners?
Senast redigerad av Pallal 2024-04-27 kl. 17:55.
Citera
2024-04-27, 18:07
Avslutad
Jocke har jobbat (?) på det här sättet i alla år. Stryker man honom inte medhårs så går han all in för att förstöra och förgöra. Han är aldrig direkt i rampljuset, det är han för smart/rädd för, utan låter sina hundar få ta plats. Dessa hundar avrättar han sedan medialt när dom vill lämna honom. Kan ni tänka er hur det är att arbeta åt denne man? Det skär i mitt hjärta hur han behandlat sin mamma i alla år. Hans mamma som av kärlek önskade honom ett bättre liv än vad hon själv hade möjlighet att ge honom. Tror han på riktigt att en mamma skulle lämna bort sitt barn utan verkliga skäl. Han behövde hjälp, han behövde bo någonstans där han inte hade konkurrens från småsyskon som också dom krävde mammas uppmärksamhet. Varför mörkar han plötsligt sitt missnöje med fosterföräldrarna? varför fortsätter han att skuldbelägga sin mor och sina bröder för alla felsteg han gör? Varför döljer han sanningen bakom den biologiska pappans ovilja att ta honom till sig?
Jocke har i alla år byggt sitt varumärke på en lögn, och manipulerat sina följare att han är en ärlig person med känslor.
En sak skall ni ha klart för er. Oavsett hur många gånger Jocke kommer att hota om självmord, så kommer det aldrig ske. Han älskar sig själv för mycket och han skulle inte få reda på vad som sas efteråt.
Jocke gapar om att man skall avfölja, och jag tar hans ord

För Sveriges ungdomars framtids skull AVFÖLJ Familjen Lundell
Citera
2024-04-27, 20:22
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Jocke har jobbat (?) på det här sättet i alla år. Stryker man honom inte medhårs så går han all in för att förstöra och förgöra. Han är aldrig direkt i rampljuset, det är han för smart/rädd för, utan låter sina hundar få ta plats. Dessa hundar avrättar han sedan medialt när dom vill lämna honom. Kan ni tänka er hur det är att arbeta åt denne man? Det skär i mitt hjärta hur han behandlat sin mamma i alla år. Hans mamma som av kärlek önskade honom ett bättre liv än vad hon själv hade möjlighet att ge honom. Tror han på riktigt att en mamma skulle lämna bort sitt barn utan verkliga skäl. Han behövde hjälp, han behövde bo någonstans där han inte hade konkurrens från småsyskon som också dom krävde mammas uppmärksamhet. Varför mörkar han plötsligt sitt missnöje med fosterföräldrarna? varför fortsätter han att skuldbelägga sin mor och sina bröder för alla felsteg han gör? Varför döljer han sanningen bakom den biologiska pappans ovilja att ta honom till sig?
Jocke har i alla år byggt sitt varumärke på en lögn, och manipulerat sina följare att han är en ärlig person med känslor.
En sak skall ni ha klart för er. Oavsett hur många gånger Jocke kommer att hota om självmord, så kommer det aldrig ske. Han älskar sig själv för mycket och han skulle inte få reda på vad som sas efteråt.
Jocke gapar om att man skall avfölja, och jag tar hans ord

För Sveriges ungdomars framtids skull AVFÖLJ Familjen Lundell
Jocke sa ju själv i sin podd att när han som barn låg inne på psyk gick han i regression (regriderat) och betedde sig som om han vore 3-4 åring när han var 8 år.

När man läser om regression står detta
"Att barn går tillbaka i utvecklingen är ett vanligt fenomen. Speciellt när ett barn får syskon är det mycket vanligt att det större barnet börjar härma - krypa, prata bebisspråk, vilja ha napp, blöja, välling eller bli buren mer än vanligt.

Det stora barnet vill ha all den där mysiga omvårdnaden som det lilla syskonet får som det blir påmint om när det ser föräldrarnas beteende mot det lilla barnet och som det också en gång vet att hon/han har fått."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in