2016-06-12, 21:48
Medlem
Jockiboi är smartare än vad folk tror. Alla "pranks" är fejkade eller iallafall de allra flesta. Han lurar alla snorungar som går in och kollar på klippen tiotals gånger. Sedan köper de tröjor och annat skit som han säljer på sin webbshop.

Hans flickvän Jonna Lundell är riktigt korkad. På gränsen till efterbliven. Porrfilmen ska vi inte tala om...
Citera
2016-06-12, 22:24
Medlem
Missplacedgunks avatar
Det är intressant att man kan livnära sig på att vlogga och lägga upp videos på YouTube. Jag undrar bara hur karriären kommer se ut om 10 år. Fortsätter man på YouTube? Eller har man kontakter och kompetens att försvinna in i någon annan media?

Kvaliten på YouTubarna ser jag som.. Ja, minimalisk.
Citera
2016-06-13, 01:22
Medlem
Självklart är Yakuza-snacket ihopdiktat, precis som köpet av den stackars hunden och flygbiljetterna var. Han är verkligen genomvidrig när han sitter och låtsatsgråter på beställning. Han är otroligt kändis- och pengakåt och gör allt för att uppnå dessa saker alltså.

För er snorungar som tror att han tänkte ta med hunden, självklart tänkte de inte göra det. Dessutom så ljög han säkert angående att de fick klappa den men inte filma det ögonblicket, total bullshit rakt igenom alltså. Självklart blev den inte heller såld, de var tvungna att ljuga ihop något när de insåg att alla deras tolvåriga fans blev "jäte lesna" över den "stakars" hunden. Hunden finns kvar, de tänkte aldrig köpa den, mafian var ihopdiktad och de hade bokat business-class hos SAS från första början. De är vidriga och jag hoppas verkligen att det börjar gå utför samtidigt som de skaffat sig en alltför hög levnadsstandard så att de åker ner i skiten igen. Hela jockiboi är ett stort skämt, det ligger säkerligen mer än en diagnos bakom hans beteende, han är manipulativ. Narcissistisk.
Citera
2016-06-13, 18:27
Medlem
spknoises avatar
Jag har kollat igenom klippen igår bara för att jag var bakis och hade tråkigt. Alla klipp är ju totalt kopierade av amerikanska love pranksters, inte en enda tror jag de har kommit på själv, plus att han för det mesta tar hjälp av Normeltv och Sthlm Panda, (lika löjliga dom med.)

Han gick ut om sin uppväxt med en pappa som tydligen inte var allt för snäll och även nämnde dennes namn. Jag kan inget om juridik men får man verkligen gå ut med personers namn bara sådär? Även om personen gjort något brottsligt? För han verkar ju aldrig ha träffat son riktiga fader, som tydligen flydde till Thailand.
Citera
2016-06-13, 20:40
Medlem
Jockiboi är en mytoman i grunden och det följde såklart in i hans youtube. Saken är att han skulle kunna säga att jorden är platt och hans målgrupp går på det. För honom karriärmässigt så gynnas han av sina eventuella diagnoser. Följde hans blogg innan hans medverkan i TV (2009-10) och redan där kommer jag ihåg hans lögner. Han la upp ett inlägg med massa bilder av ett vandaliserat hem med krossade glas osv och sa att det var hatare från Fragbite-forum som krossat hans lägenhet. Han hade dock regisserat det så det såg rätt proffsigt ut. Han må ha bytt livsstil men vissa saker lever kvar.

Men men, reality TV är delvist fake och har överlevt i decennier. Hans klipp är delvist fake och tjänar storkovan. Egentligen är det ingen stor grej. Bara att det är på en ny plattform med ny målgrupp. Och Jockiboi är kameraman, ljudkillen, producent, redigerare och allt i ett samtidigt som han är deltagaren.
Senast redigerad av Dritlei 2016-06-13 kl. 20:46.
Citera
2016-06-14, 13:30
Medlem
Youtube är en guldgruva om man gör det rätt vilket Jockiboi har lyckats med, båda kanalerna verkar växa i rasande takt och dra in med rejält med visningar etc.

Självklart är det mesta påhittat, att gråta och ex hitta på om Yakuza är bara löjligt.
Citera
2016-06-15, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spknoise
Jag har kollat igenom klippen igår bara för att jag var bakis och hade tråkigt. Alla klipp är ju totalt kopierade av amerikanska love pranksters, inte en enda tror jag de har kommit på själv, plus att han för det mesta tar hjälp av Normeltv och Sthlm Panda, (lika löjliga dom med.)

Han gick ut om sin uppväxt med en pappa som tydligen inte var allt för snäll och även nämnde dennes namn. Jag kan inget om juridik men får man verkligen gå ut med personers namn bara sådär? Även om personen gjort något brottsligt? För han verkar ju aldrig ha träffat son riktiga fader, som tydligen flydde till Thailand.
Det är tal om förtal och han kommer troligen att dömas för det ifall nu fadern skulle välja att anmäla det hela.
Citera
2016-06-16, 02:57
Medlem
systemkollapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parazoa
Jockiboi är smartare än vad folk tror. Alla "pranks" är fejkade eller iallafall de allra flesta. Han lurar alla snorungar som går in och kollar på klippen tiotals gånger. Sedan köper de tröjor och annat skit som han säljer på sin webbshop.

Hans flickvän Jonna Lundell är riktigt korkad. På gränsen till efterbliven. Porrfilmen ska vi inte tala om...

Det är avslöjat sen länge av gradeaundera. En youtuber som avslöjat att stora så kallade pranksters fejkar sina pranks, speciellt rasistiska pranks. Roman Atwood, fouseyTUBE och dylika kändisar. Jockiboi som kopierar amerikanska pranksters rakt av lär givetvis också fejka sina pranks.

Saga Scott ska vara brudtärna på bröllopet som sänds av tv3 play och sponsras av tv3 Paret känner knappt Saga Scott enligt Jonna.

Prankchannels are cancer.
Senast redigerad av systemkollaps 2016-06-16 kl. 03:01.
Citera
2016-06-16, 03:32
Medlem
yessyys avatar
Förstår inte att folk kollar på hans videos. Allt är ju fake och killen är en total idiot som man knappast vill stödja. Usch
Citera
2016-06-16, 08:36
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Förstår inte att folk kollar på hans videos. Allt är ju fake och killen är en total idiot som man knappast vill stödja. Usch

Publiken består mest av 8-12 åringar har jag förstått.
Citera
2016-06-17, 06:33
Medlem
Mitt första inlägg blir om Jockiboi - vilken vinst!!
Nej men, helt ärligt. Kanske jag blivit galen eller inte haft något bättre för mig här i Wien men jag får dagligen trakasserier från hans fans på min youtubekanal.
Nivån "horjävel" "du snakkar om jockeboy du ska dööööö" typ.
"hoooora ska stycka dig din fittaaaaaaaaa"
"Du är ful och äcklig som snackar om Jockeyboy, dööööö!"
Helt sjukt vad hans fans är hänggivna, men kanske är åldern.
Missförstå mig rätt, jag är glad att det går bra för honom, inte för hans egna personlighet för den är rent sagt vidrig men jag försöker vara glad för alla som det går bra för.
Då kanske de blir glada den dagen det går bra för mig
Jag är jättetrött på dessa kommentarer, för det var trots allt fyra år sedan vi hade vårt trams-pr-förhållande och jag beslöt mig för att på något sätt visa hur det var för hans fanboyz men det var ju som att prata med en vägg.

Han var extremt mån om att jag skulle prata illa om hans mamma i en video, kalla han för slyna och allt möjligt, får än idag telefonsamtal och mejl om att jag är ett vider (haha vad kul) och ska styckas i småbitar för jag pratat illa om jockeboyz mamma!
Fast det var ju han som ville det, under den tiden han var pengakåt bloggare istället för pengakåt youtubare.
Försökte förklara ordagrant för fansen min poäng men som sagt - omöjligt. Skrev något i stil med att om han nu har förändras, varför tar han då inte tid och gör ett videoinlägg där han erkänner att det var hans idé att göra videon istället för att skriva en kommentar på det med "wtf" eller vad det var så fansen hittar dit och börjar hata.
Detta gjorde han för ett litet tag sedan, då jag märkte att kommentarerna bara ökade och ökade.
Som sagt, det gynnar inte honom och därför är detta såklart uteslutet.
Jag vill inte vara den, som sagt - kanske jag blivit traumatiserad eller så har jag inget bättre för mig.
Känns som jag aldrig skulle försökt stå upp för mig för det har ju verkligen blivit kaozzz av allt. Kanske var bättre att bara hålla käft och låta det fortsätta och hoppas de en dag tröttnar och hittar en annan att skriva hora, ful, hoppas du dör till.
Jag vill tro att J har förändrats till det bättre, att allt han skriver är sant men det är jävligt svårt för min del. Han har alltid ljugit om allt, från att Jonna försökt ta självmord till att hon blivit såld av sin egen mamma (ja, detta är sant.)
Även när vi var på Gran Canaria fick han för sig att jag stulit 300 euro från honom, tog mitt pass och tvingade mig med sina dåvarande vänner att gå till ATM och ta ut pengar till honom.
Detta var en riktigt overklig och konstig situation, för en eftermiddag kom han och sa att det saknades 300 euro, han fick båda sina vänner att leta i flera timmar och sedan pekade de ut mig. Vi bodde ju ihop och jag hade ingenstans att ta vägen så det var i princip bara att svälja stoltheten och ta ut de där jävla pengarna - för han hade tagit mitt pass.

Lurade sina fans dagligen med tävlingar om Jeffrey Campbell skor, för att delta måste de dock dela inlägget på facebook och prenumerera på honom. Dessa skor fanns inte såklart, och vinnaren var alltid någon bror eller syster till hans vänner.

Han hade även hittat någon artikel om en kille som blivit våldtagen men hette "Peter" av en tjej i samma ålder, stod inte heller att namnet var fingrerat i artikeln men han pratade hur mycket som helst om att det var han, gjorde ett inlägg om det på sin dåvarande blogg. Artikeln finns om man orkar googla.

Som jag förstått har han inte haft kontakt med sin familj eftersom han bott hos fosterfamilj, men under tiden vi var "ihop" skröt han hela tiden om att hans familj var den bästa och jag hade ingenting och ingen älskade mig etc.

Under dessa perioder vi ändå umgicks talade han gott om sin mamma, sin familj och firade jul med dem. De verkade ha god kontakt och det var aldrig tal om det som han pratar om nu. Hans vänner nämnde det aldrig och det var aldrig något prat om det.
Känns ändå som att man borde åtminstonde nämnt något av det om man umgås med någon 80% av sin tid.

Det hände även något som verkligen skrämmer mig under gran canaria resan. Jag hade i vanlig ordning druckit för mycket och fått black out. Jag vaknar upp i vår "finca" vi bodde i på en soffa inuti huset, vet inte om jag fick solsting eller bara druckit för mycket.
Jag har flashbacks av att J sätter på mig bakifrån, och hans vänner är i samma rum. De skrattar och jag känner något i mig.
Obs, jag vet än idag inte om detta är sant. Jag vill inte hänga ut någon men dessa flashbacks gör mig riktigt orolig än idag.
Jag menar, hur kan jag ha dessa flashbacks? Var det en dröm eller hände det verkligen?
Vi hade aldrig sex, personligen är han inte min typ och jag tror inte han gillade mig särskilt mycket heller.

För mig som ändå sett hur han fungerar under en längre period ser jag ingen skillnad alls på hur han var då och nu. Det känns mer som om han börjat ljuga mer om både barndom, droger och annat - just för det är ett vinnande koncept.
Även ADD ska han ha, en i min familj också har och jag ser inga som helst likheter mellan dem. Visst kan ADD skilja sig mellan individer men dessa två personer har ingenting gemensamt.
Min familjemedlem kämpar varje dag pga ADD'n, det är en tuff diagnos att hitta ett fungerade jobb där man inte ger upp, det sociala samspelet, att fungera i vardagen och så vidare.

Hur han då skyller på sin ADD när han gjort något som inte passar hans nya image gör mig... Ledsen.

Låter helt sjukt nu i efterhand men jag har svårt att tro att en sådan person plötsligt gör en helomvändning, isåfall görs den för att tjäna pengar.
För mig känns allting mer som att han hittat sin målgrupp, det vill säga barn, som är lätta att manipulera och faktiskt kan tjäna pengar på.
Vet inte hur aktuellt det är nu, men för bara något år sedan kollade jag faktiskt några videos och han höll fortfarande på att göra narr av mig.
"Draken" "nej fyfan Hanna vilket namn" "Hanna liknar en insekt" etc. Klart fansen tar efter och ser mig som hatobjektet det är okej att tracka.
När jag då står upp för mig själv får jag höra att jag vill ha uppmärksamhet, att han har förändras och jag ska hålla käften, etc.
Har varit tyst nu i flera år men man måste säga stopp någonstans känner jag.

Nej, jag borde egentligen inte bry mig alls, jag har ett helt nytt liv med min partner jag älskar mer än allt och är inte längre sjuk med panikångest.
Börjat blogga igen med några läsare men behöver inte fler... och jag vet att jag inte heller är perfekt, verkligen inte. Har gjort många fel i livet men har försökt göra det till det bättre.
Kanske är detta inlägg ett misstag där jag får ännu mer hat, men jag vet inte...
Känns på något sätt att jag inte får skriva något, för jag har gjort så mycket skit innan och "ska hålla käften nu för du får vad du förtjänar".'

Insett nu vilket långt inlägg jag gjort, herre min gud.
Länkar från våra konversationer också, bland annat hur han beskriver hur han ska få hela sverige att hata mig, att jag inte fattar något pga min asperger, samt det där om hans mamma.

Jockiboi och jag för massor med år sedan
https://www.youtube.com/watch?v=-ErAv9Wtkns

Jockiboi säger att Jonna är dum i huvudet som tagit tabletter för att ta självmord
https://www.youtube.com/watch?v=M-jwA2MN8dY

Det där om hans mamma
https://www.youtube.com/watch?v=IzGchyHMUnM

Snackar skit om min asperger
https://www.youtube.com/watch?v=MT9_yfo8u2U

Jag har svårt att tro att någon som kunde vara så elak plötsligt har förändrats till det bättre. Men det är bara min åsikt, kanske har jag fel vilket jag hoppas, men det är bara för mycket grejer som säger emot allt.
Citera
2016-06-17, 08:53
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Widerstedt
Låter helt sjukt nu i efterhand men jag har svårt att tro att en sådan person plötsligt gör en helomvändning, isåfall görs den för att tjäna pengar.
För mig känns allting mer som att han hittat sin målgrupp, det vill säga barn, som är lätta att manipulera och faktiskt kan tjäna pengar på.

Nej, han är fortfarande samma uppmärksamhetstörstande och egoistiska byfåne som har råkat komma på att han kan tjäna några korvören på att visa plagierade skitvideos för småbarn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in