Citat:
Ursprungligen postat av
Moder-Svea
Prova Caffee UGO på Kungsholmen. De köper in kaffebönor från San Remo, Italien. Om du BARA vill ha bra kaffe, är detta the place
Tack så mycket för tipset!
Citat:
Ursprungligen postat av
grungewhore
Hur som helst, J&N som röstar EH's kaffen har ett eget pang uppe på Mariatorget. Där finns även Drop Coffee ett stenkast bort.
Tack för tipsen, vad står J&N för? HETER FIKA "PANG" NU? Vad har jag missat, trodde "pang/pangis" var pensionat dvs hotell typ
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore forts.
Fabrique har mig veterligen ett hyfsat kaffe, men det var länge sedan jag var där. Bröd&Salt är skräp.
Thelins likaså.
EH som kedja är rätt ensamma med sin nivå på kaffe i Sverige med den tillgängligheten och pris. Tyvärr kanske man ska säga. Jag är inget fan av EH, men att hitta något som ersätter just det pris/kvalitetssegmentet (middle of the road ++) så får du betala betydligt mer för att få en bättre produkt.
Jag har inget emot att betala mer bara det är värt det. Jag är en av alla de stockholmare som med nostalgi och glädje minns Coffee Cup, som kom före EH, och hur god deras java var, och hur trevlig stämningen var i samtliga fik. De som jobbade där var glada och avspända.
Tack för dina tips!
Citat:
Ursprungligen postat av
Aabbcc123
Kan gå i god för Johan Nyström och drop Coffee, Haga bageri som ligger vid samma områede är också bra.
Aha J&N Johan & Nyström? Samma?
Haga bageri låter som om det ligger nära Hagaparken, men de ligger på Kungsholmen alltså? Där är jag mest sällan.
Tack för tipsen!
Citat:
Ursprungligen postat av
grungewhore
Det som inte framgår är vilket av de tre kriterierna tillgänglighet, pris eller smak som är väsentligast för TS. Och vi vet heller inte vad TS smakpreferens är annat än "EH's kaffe" och "habila prissättning" (🤣

Oj, du har verkligen hakat upp dig på mitt användande av ordet "habil". Jag trodde det betydde "reasonable". Ordentligt, hyggligt.
Vilket också kan sägas om priser.
Ja jag vill ha högre eller minst samma kvalitet som EH. MEN då de höjt priserna till skyarna (90:- för en stor kaffe som mest består av vatten som bönor badat i) så vill jag helst inte gå upp alltför mycket i pris. Jag vill hs en kaffe där alla aromer och smaker ska vara med. Ibget blask, inget bittert. Tånk italiensk espresso eller cappuccino.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kasse
Drop coffee
Tack, och var ligger dessa?
Citat:
Ursprungligen postat av
Pontiac-Garage
Rubrik justerad (tidigare "Stockholms bästa kaffe? Måste hitta alt t EH").
Mod.
Förstår inte riktigt varför, och mina svarsnotiser från tråden försvann. But thanks, I guess.