Citat:
Ursprungligen postat av
Retrouvailles
Gillar man konceptet med Espresso House så skulle jag säga att Bröd & Salt är ett liknande men bättre alternativ. För att vara en fast food-kedja så har dom gott kaffe och det finns i princip överallt i och kring Stockholm. Eftersöker man det absolut godaste kaffet tror jag att man ska undvika kedjor helt och satsa på något mer autentiskt café som Drop Coffee eller Mellqvist.
Tack för tipsen. Ska checka Mellqvist och lägga till på min lista.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grontan
Café Pascal har absolut bästa kaffet just nu. Annars är Drop Coffee en annan favorit.
Wow vad många som rekommenderar Drop Coffee! 4, 5 st? Ska absolut testa.
Skriver upp Pascal också. Tack! .
Citat:
Ursprungligen postat av
Djuse
Intressant tråd ! Är ofta uppe tidigt och kör min fru till jobbet .. Efter det blir det frukost ( kaffe och macka ) på olika ställen. EH är rätt trist men har skapliga öppettider . Alltid något. Bröd o Salt har kaffet på pump termosar. Små tunna koppar.
Det för mig bästa stället är Coffee House på Götgatan. Mycket gott kaffe och Bra smörgåsar. Drivs av en serviceminded polsk glad kvinna. Lite polsk noir 😊. Lugnt och skönt på morgonkvisten. Påtår ingår.
Coffee House by George? Fanns en sån i Saléngallerian (Mood) men osäker på att den finns kvar. Får söka, tack!
Varför finns det inget bra polskt café i Stockholm? Älskade deras maffiga ostkaka.