2024-04-25, 17:38
Medlem
IvanDF3s avatar
ETT ANNORLUNDA MEN BRA PASS

Jag skulle ha tränat ben i dag men känner att hamstrings men framför allt vaderna inte är helt på topp så jag kör ben, röv och vader i morgon istället. Nu fick det bli de två muskler som jag kände mig fräsch i: Axlar och biceps.

Övningar
- Scottcurl i maskin 5 set x 10 reps i pyramid + dropset
- Reversed pec-deck för baksida axdel i pyramid och dropset: 15, 12, 10, 8, 6, 4, 6, 8, 10, 12 & 15 reps
- Sittande militärpressar i smithen: 6 x 10-12 reps
- Scottcurl i samma maskin som jag inledde passet med: 5 x 10 reps
- Reversed pec-deck: 15, 12, 10, 8 & 6

Kommentarer
32 set på 43 minuter. Vilket har sin förklaring i att jag snabbt och effektivt körde pyramid och dropset i Pec-Decken i dagens andra övning. I de tyngsta seten för baksida axlar, låg jag runt 4-6 reps och där vilade jag lite men i övrigt körde jag på som en rasande furie (men utan att tumma på vare sig teknik eller genomförande).

I dag var jag uppe och vände på 83,6 kg i militärpressarna. Så jag börjar närma mig min normala nivå vilken innebär att jag reppar på ca 90 kg i den här övningen. Det är ändå en bra bit från när jag var som starkast 2013. Då var vikten 110 kg. Men snart så!

Jag använde mig av flit bara av en övning och maskin för biceps. Eftersom jag se om jag känner av det i morgon. För axlarna brukar jag även köra två andra övningar men tog det lite lugnt pga min spökande, vänstra axel.

Invägning i morgon bitti
Jag ska ställa mig på vågen i morgon bitti så till middag blir det bara en tomat- och mozzarellasallad med ruccola och 80 gram prosciutto och lite pesto. Nu blir det kväll och en jakt på att försöka hitta en film eller serie att softa till.

Du som har ditt torsdagspass kvar: Kör hårt! // Ivan
Senast redigerad av IvanDF3 2024-04-25 kl. 17:41.
Citera
2024-04-26, 15:09
Medlem
IvanDF3s avatar
FREDAG: BEN & RÖV

Jag fick till ett riktigt bra benpass nu precis. Jag avstod att köra vader eftersom jag fortfarande har känningar i dem. Min hatkärlek till att träna benen fortsätter frodas. Det blir faktiskt roligare och roligare eller: Mindre och mindre tråkigt.

Övningar
"Glute Drive"-maskinen med fria vikter: 5 set med 160 kg som tyngsta belastning, 6-10 reps.
Sittande leg curls: 15, 12, 10, 8 & 6 reps
Maskin för röven och utsida lår med viktmagasin: Maxvikten x 4 set x 12 reps
Benspark: 12, 12, 10, 8 & 6 reps
Benpress: 4 set x 6-8 repetitioner, 220 kg som tyngst (240 kg nästa pass)

23 set på dryga trekvarten. Jag fick kasta om en del i mitt tänkta pass pga en invasion av teenagers. De är hopplösa. Som Egytpens gräshoppor. Vid ett tillfälle stod sex killar och tjejer och bara tittade på när den sjunde körde sittande rodd. Sedan plötsligt upplöstes svärmen och de gick åt olika håll och ockuperade ett antal maskiner och bänkar. Lite som att trampa i ett fästingbo och hundratals babyfästingar kravlar åt olika håll, redo att bita sig fast och inte försvinna.

Dagens "Jobbiga jävla tonåringar som bara är vägen"-pris gick till två tjejer i 16-17 års åldern som satt intill varandra i gymets två benspark-maskiner. De tränade inte. Utan satt där och snackade. Precis som de skulle ha gjort i skolans kafeteria. Utan minsta tanke på att andra kanske behövde använda maskinerna. Hur som helst, nu hamnade benpressen sist istället för mitt i passet men det ser jag mer som en detalj.

Jag har också hunnit med 5 km kardio i snöblandat regn samt en LCHF-lunch (salsiccia med blomkålsmos). Nu ska jag softa lite och se om jag kan hitta en ny film/serie att börja titta på.

Ni som har era pass kvar: Kör hårt! // Ivan
Citera
2024-04-26, 20:42
Medlem
twinlab9999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
FREDAG: BEN & RÖV

Jag fick till ett riktigt bra benpass nu precis. Jag avstod att köra vader eftersom jag fortfarande har känningar i dem. Min hatkärlek till att träna benen fortsätter frodas. Det blir faktiskt roligare och roligare eller: Mindre och mindre tråkigt.

Övningar
"Glute Drive"-maskinen med fria vikter: 5 set med 160 kg som tyngsta belastning, 6-10 reps.
Sittande leg curls: 15, 12, 10, 8 & 6 reps
Maskin för röven och utsida lår med viktmagasin: Maxvikten x 4 set x 12 reps
Benspark: 12, 12, 10, 8 & 6 reps
Benpress: 4 set x 6-8 repetitioner, 220 kg som tyngst (240 kg nästa pass)

23 set på dryga trekvarten. Jag fick kasta om en del i mitt tänkta pass pga en invasion av teenagers. De är hopplösa. Som Egytpens gräshoppor. Vid ett tillfälle stod sex killar och tjejer och bara tittade på när den sjunde körde sittande rodd. Sedan plötsligt upplöstes svärmen och de gick åt olika håll och ockuperade ett antal maskiner och bänkar. Lite som att trampa i ett fästingbo och hundratals babyfästingar kravlar åt olika håll, redo att bita sig fast och inte försvinna.

Dagens "Jobbiga jävla tonåringar som bara är vägen"-pris gick till två tjejer i 16-17 års åldern som satt intill varandra i gymets två benspark-maskiner. De tränade inte. Utan satt där och snackade. Precis som de skulle ha gjort i skolans kafeteria. Utan minsta tanke på att andra kanske behövde använda maskinerna. Hur som helst, nu hamnade benpressen sist istället för mitt i passet men det ser jag mer som en detalj.

Jag har också hunnit med 5 km kardio i snöblandat regn samt en LCHF-lunch (salsiccia med blomkålsmos). Nu ska jag softa lite och se om jag kan hitta en ny film/serie att börja titta på.

Fyfan för tonåringar haha! Grymt pass och jag kände också av det härliga vädret på cardion idag. Keep up the good work!
Citera
2024-04-26, 21:17
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twinlab9999
Fyfan för tonåringar haha! Grymt pass och jag kände också av det härliga vädret på cardion idag. Keep up the good work!

Jag ska maila gymkedjan och kräva 18-årsgräns med motiveringen "de är i vägen för mig".
Så blir det ordning på torpet.
En skön grej med vädret: Ingen annan trotsade snöblasket och körde kardio. Bara jag. Jag tycker om den känslan och vetskapen.

Dito till dig!
Citera
2024-04-26, 23:20
Medlem
twinlab9999s avatar
Citat:
Jag ska maila gymkedjan och kräva 18-årsgräns med motiveringen "de är i vägen för mig".
Så blir det ordning på torpet.
En skön grej med vädret: Ingen annan trotsade snöblasket och körde kardio. Bara jag. Jag tycker om den känslan och vetskapen.

Dito till dig!

Eller hur, farfar sa alltid "det finns inga dåliga väder" bara "dåliga kläder". RIP
Citera
2024-04-27, 07:28
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Eller hur, farfar sa alltid "det finns inga dåliga väder" bara "dåliga kläder". RIP

Vi hade en icke-mysig gymnastiklärare i grundskolan som sade likadant. Som tvingade ut oss att springa runt fotbollsplanen när det var frost och minusgrader. Fast ingen i klassen hade med sig träningskläder för utomhusgympa och med din farfars härliga ord
Citera
2024-04-27, 12:47
Medlem
IvanDF3s avatar
LÖRDAGPASS #1: PECS & TRICEPS

Fick till ett riktigt bra pass (har ett bra flow nu) nyss. Trots att jag tvingas navigerar runt och förbi krånglande bicepsfästen och min gamla inflammation i ena axeln. Tyvärr kan jag inte lassa på i snedpressarna i smithen. Det är vanligtvis en av mina absoluta favoritköttarövningar. Jag tvingas köra med vikter som jag bollar med men där krånglande fästen och inflammation skriker och sätter stopp. Nu kör jag med lätta vikter fast med en intensitetshöjande, svinjobbig teknik: 4-5 sekunder upp till toppläget, NYPER till och sedan sänker jag stången under 4-5 sekunder.

Övningar
- Pec-Deck: 5 arbetsset x 15, 12, 10, 8 och 6 reps
- Flyes i cable crossen: 6 arbetsset med 12-15 reps (2 set x tre olika höjder på trissorna)
- Snedbänk 20° i Smithmaskinen: 4 x 10
- Triceps push downs med vinklad stång: 5 x 12
- Sittande tricespressar i maskin: 5 x 12, 10, 8, 6 & 6 reps
- Pec-deck: 6 x 15, 12, 10, 8, 6 & 4 reps

31 set på 55 minuter. Nu är jag hungrig som en hel kannibalstam. Fast jag nöjer mig med en proteinshake och så ska jag beta av en halvmil i terrängspåret innan jag får äta fast föda. Japp, för det har vi bestämt. Jag och Ivan.

Om jag har energi och mojo blir det en andra vända till gymet under sen eftermiddag/kväll. I sådant fall blir det rygg och biceps. Om inte så kör jag det i morgon.

MINA VISIONER OM TESTO C, MAST E & TREN E SKIMRAR I NEON NU
Lena Ph dansade i neon. Jag ska snart dansa med Visions Testo, Mast och Tren i högtalarna. Jag är så, så danssugen nu

Kör hårt! // Ivan
Citera
2024-04-27, 17:37
Medlem
IvanDF3s avatar
LÖRDAGSPASS 2 AV 2

Jag tränar numera på en av landets stora kedjor. I dag blev det så att jag tränade på en anläggning ute i en Stockholms större förorter. Just det här gymet är lite mindre än vad de brukar vara men rätt trevlig atmosfär. Jag kör rygg och biceps. Efter 16 arbetsset har jag tre övningar kvar. Då höjs plötsligt volymen på musiken som spelas för att lika plötsligt helt stängas av. Då var klockan 16.50. Det visar sig att de stänger 17.00 på lördagar(!). Men kom igen: Klockan fem en lördag?!

Jaja, jag hann i alla fall med fyra övningar och får köra biceps i morgon istället:
- Pulldowns i maskin med viktmagasin: 15, 12, 10 & 8
- Sittande rodd: 10, 10, 8, 6 & 5
- Latsdrag med brett grepp: 4 x 10
- Smalt latsdrag med omvänt grepp*: 4 x 15

*) Jag såg ett klipp i går med Mike Mentzer efter att Jeff Cavaliere/Athlean-X uppmärksammade att Mentzer med 100% övertygelse menade på på att det var den överlägset bästa bicepsövningen. Jag har inte använt mig av den på evigheter. Eftersom jag tycker att den placerar handlederna i en obekväm brytvinkel. Och ja, den fortsätter vara lite obekväm men kan den prickskjuta mina biceps är det värt det. Vi får se om jag känner av mina biccar i morgon.

Nu blir det pommes gjorda på rotkål med stekt fläskkarré (jag skulle vara en usel hardcore-muslim eftersom jag bara älskar fläskkött), ugnsgratinerade tomater och en redig klick bearnaisesås.

Vår- och sommarkur Plan A resp. B a'la Vision
Jag beställer nu och provar för första gången Visions oljor. Plan A är Testo C (280 mg/ml), Mast E och Tren E (båda 200 mg/ml). Så drygt två stick i veckan á e3d med 1,5 ml var gång. Det blir 850 mg i veckan. Jag tror den dosen räcker gott och väl med tanke på att Tren ingår i mixen.
Men skulle jag av någon anledning inte må bra av Tren (även om jag mådde löjligt bra på Tren både sommaren 2022 och 2023 har jag respekt för det) så blir plan B ett beprövat, säkert kort som jag personligen alltid får bra utväxling på: Testo C och deca. Alternativt om jag kör 600 mg EQ istället för deca. Vi får se.

Citera
2024-04-28, 10:56
Medlem
twinlab9999s avatar
Citat:
LÖRDAGSPASS 2 AV 2

Jag tränar numera på en av landets stora kedjor. I dag blev det så att jag tränade på en anläggning ute i en Stockholms större förorter. Just det här gymet är lite mindre än vad de brukar vara men rätt trevlig atmosfär. Jag kör rygg och biceps. Efter 16 arbetsset har jag tre övningar kvar. Då höjs plötsligt volymen på musiken som spelas för att lika plötsligt helt stängas av. Då var klockan 16.50. Det visar sig att de stänger 17.00 på lördagar(!). Men kom igen: Klockan fem en lördag?!

Jaja, jag hann i alla fall med fyra övningar och får köra biceps i morgon istället:
- Pulldowns i maskin med viktmagasin: 15, 12, 10 & 8
- Sittande rodd: 10, 10, 8, 6 & 5
- Latsdrag med brett grepp: 4 x 10
- Smalt latsdrag med omvänt grepp*: 4 x 15

*) Jag såg ett klipp i går med Mike Mentzer efter att Jeff Cavaliere/Athlean-X uppmärksammade att Mentzer med 100% övertygelse menade på på att det var den överlägset bästa bicepsövningen. Jag har inte använt mig av den på evigheter. Eftersom jag tycker att den placerar handlederna i en obekväm brytvinkel. Och ja, den fortsätter vara lite obekväm men kan den prickskjuta mina biceps är det värt det. Vi får se om jag känner av mina biccar i morgon.

Nu blir det pommes gjorda på rotkål med stekt fläskkarré (jag skulle vara en usel hardcore-muslim eftersom jag bara älskar fläskkött), ugnsgratinerade tomater och en redig klick bearnaisesås.

Vår- och sommarkur Plan A resp. B a'la Vision
Jag beställer nu och provar för första gången Visions oljor. Plan A är Testo C (280 mg/ml), Mast E och Tren E (båda 200 mg/ml). Så drygt två stick i veckan á e3d med 1,5 ml var gång. Det blir 850 mg i veckan. Jag tror den dosen räcker gott och väl med tanke på att Tren ingår i mixen.
Men skulle jag av någon anledning inte må bra av Tren (även om jag mådde löjligt bra på Tren både sommaren 2022 och 2023 har jag respekt för det) så blir plan B ett beprövat, säkert kort som jag personligen alltid får bra utväxling på: Testo C och deca. Alternativt om jag kör 600 mg EQ istället för deca. Vi får se.

Imponerande pass och otroligt utförliga, känns nästan som är med i passet själv. Inspirerande. Alltid bra att ha en plan B och här talar jag om erfarenhet att inte ha en och också vara flexibel. Ska testa latsdrag med omvänt grepp, i min ungdom har kört den men inte gillat den, dock är biceps min sämsta gren...
Citera
2024-04-28, 12:08
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Imponerande pass och otroligt utförliga, känns nästan som är med i passet själv. Inspirerande. Alltid bra att ha en plan B och här talar jag om erfarenhet att inte ha en och också vara flexibel. Ska testa latsdrag med omvänt grepp, i min ungdom har kört den men inte gillat den, dock är biceps min sämsta gren...

Tack kompis!

Biceps är också min sämsta gren.Jag har bra teknik, jag slarvar aldrig med utförandet. Jag är inte viktkåt. Jag får bra kontakt med alla muskler. Med ett irriterande undantag: Mina biceps. Jag har provat allt, precis allt. Att träna tungt, att träna lätt. Alla övningar som finns. Hög volym, liten volym. 21'or, fria vikter liksom maskiner. Utan att lyckas. Det enda som händer är att jag får ont i armbågsleden och att runkmuskeln på armbågen ut/ovansida på nolltid blir stor som en pingisboll.

Det som ger mig lite hopp med Mike Mentzers favoritövning för biceps, är att han i den videon just lyfter att alla curls i första hand belastar det nedre muskelfästet. Dvs exakt det som är mitt problem. Däremot så menar han att smala latsdrag med omvänt grepp belastar hela biceps. Jag hoppas det. Inser också att det rätt enkelt bör att gå att åtgärda att greppet känns fel i handlederna. Genom att byta ut stången mot två handtag. Samma som jag använder till flyes i cable crossen. Ska testa och utvärdera! Jag skulle ha gjort det i morse men tog ut mig så överjävligt under axelpasset att jag väl var klara med mina delts var jag helt dränerad på energi. Men jag återvänder till gymet i eftermiddag och då blir det bicepsexperiment
Senast redigerad av IvanDF3 2024-04-28 kl. 12:16.
Citera
2024-04-28, 12:36
Medlem
IvanDF3s avatar
AXLAR (ÄNTLIGEN LOSSAR DET) OCH 1 ML TESTO C

För rätt exakt två år sedan blev en muskel i min ena axel inflammerad. Så pass att jag inte kunde köra bil på flera dagar. Jag kunde inte röra armen utan att smärtan genast exploderade och blixtrade ut i armen. Det tog ett par veckor innan jag kunde träna överkroppen. Förutsatt att jag tränade runt den här skadan. Eländet har hållit i sig i två år. Vilket min (skickliga) naprapat förutspådde. Vilken till viss del har varit något av en tröst och en livboj att mentalt klamra mig fast i. För jag ska inte sticka under stol med att det har varit otroligt frustrerande att tvingas stryka flera favoritövningar (detta gäller även bröstövningar) liksom att inte alls kunna träna utsida axel.

Det har helt enkelt inte gått. Bara för några veckor sedan provade jag att köra sidolyft med kabel. Det gick inte, inte alls. Min axel klarade inte av att ens lyfta 2,5 kilo utan smärta. Men så i dag provade jag maskinen för sittande sidolyft. En sådan maskin där man sätter sig med ryggen utåt och har två kuddar placerade på överarmarnas utsidor och...

...det gick! Nu körde jag lätt, inte ens medeltungt. Fast bara att jag kunde genomföra övningen var en stor liten seger. Jag vågade inte fresta på lyckan med att köra 1-2 övningar som varit satta på paus sedan april 2022. Men det ska jag göra vid nästa axelpass.

Passets i sin helhet:
Reversed pec-deck: 15, 12, 12, 10 & 8 reps
Sidolyft i maskin: 4 set på lätt vikt
Axelpressar i maskin med fria vikter: 4 x 12-15 reps
Sittande militärpressar i Smithen: 5 x 10 reps (är snart återigen uppe på 90 kg)

Jag hade planerat att köra biceps som avslutning (eftersom gymet stängde så otippat tidigt i går att jag inte hann med alla övningar) men jag var helt, helt slut efter sista setet i Smithen. Men om ett par timmar ska jag återvända för dagens andra styrkepass och då adderar jag till biceps.

Nu har jag precis ätit 740 kalorier i form av en sallad på kallrökt lax, svarta oliver, avokado, lök, tomat och sojabönor (köpte torra som jag förvällde under natten och nu kokade) samt riktigt med olivolja och pressad citron.

Nu ska jag sätta det som antagligen blir den sista solosprutan med bara Testo C. För nu inväntar jag en leverans från Vision med deras Testo C (280 mg/ml), Mast E och raketbränslet Tren (E). Eller med andra ord: Nu blir det cutmix med sammanlagt 340 mg e3d.

Kör hårt nu alla monsterdiggare, nu jävlar gäller det! // Ivan
Citera
2024-04-28, 17:54
Medlem
IvanDF3s avatar
INGET ANDRA GYMPASS MEN VÄL ETT KARDIO-PB!

Jag tog ut mig så grönjävligt i morse - i kombination med att jag hela dagen har varit ovanligt trött - att jag inte hade rätt mojo för att leverera ett bra benpass. Det får bli i morgon. Istället drog jag på mig löparskorna, hoppade in i bilen och körde till naturreservatet. Strax innan jag kom fram sprack himlen upp och solen började skina sådär fantastiskt vårskönt. Fick upp ett bra tempo och höll min snittid/km trots uppför- och nedförsbackar vilket slutade med att jag putsade mitt PB med 40 sekunder. Så jädra sweet. Svettades som en häst och fick hoppa in i duschen när jag kom hem. Ett kardiopass i så högt tempo att jag blir andfådd och svettig och som håller på längre än 40 minuter räknar jag som ett pass.

Med andra ord: Två pass i dag = Ger mig själv ett VG

Nu längtar jag efter Visions lilla present till mig. För nu är det bra tajming att växla upp med oljorna. Är inne i ett bra flow och börjar få tillbaka min vanliga styrka och mojo. Så nu kan jag förvalta effekten av Testo, Mast och Tren. För ett par veckor sedan hade jag eldat för kråkorna. Men inte nu.

Har du ditt söndagspass kvar? Bra. Kör hårt. Som satan. // Ivan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in