2024-04-24, 11:28
Medlem
IvanDF3s avatar
NU J*VLAR BÖRJAR DET HÄNDA GREJER

Okey, kanske att jag överdrev en smula i rubriken men det i alla fall känns så. Passen bara rasslar iväg, vikterna ökar och jag börjar visuellt se förändringar i spegelbilden. Inget dramatiskt men helt klart skillnad från vecka till vecka.

Tonårsinvasion
I morse stod bröst och triceps på schemat. Jag fick kasta om en hel del eftersom gymet delvis invaderades av tonåringar som antingen skolkade eller hade håltimme. Det är bra att de tränar istället för att sitta och äta godis. Men fan som de saboterar mina tänkta pass! De är experter på att under lång tid fullkomligt blockera maskiner och bänkar. Förr om åren blev jag ännu mer irriterad i sådan här lägen (till viss del nu också fast inte alls på samma nivå) men nu ser jag det positiva i det. I den mening att jag tvingas tänka om vilket leder till nya infallsvinklar. Och att bryta (tränings)rutiner som lätt cementerar sig är alltid bra, tycker jag.

Det blev 26 set för bröst och 9 för triceps. Men: Av dessa räknar jag 16 som arbetsset. Alltså de övriga 10 skulle de allra flesta räkna som arbetsset. Jag också. Vanligtvis. Fast i går kollade jag på min favorit John "Mountain Dog" Meadows där han kör ett pass med målsättningen att det är de två sista seten och framför allt det allra sista som betyder något; de två seten som verkligen gör skillnad. De genomförs med 100% mojo och det sista och mest betydelsfulla setet tas till failure.

Rekommenderar alla att kolla: https://youtu.be/IUPj62xYmWU?si=h6tlbweLiqMMmaKc

Dagens övningar
- Flyes i cable cross: 3 x 2 arbetsset och 15 reps (körde trissorna på tre olika höjder)
- Sittande kryssdrag nedifrån golvet och upp mot taket i crossen: 4 x 15 reps (i de två sista satsade jag allt och lite till)
- Snedbänk i Smithen: 4 x 6-8 reps (-"-)
- Tricepspressar med stång: 4 x 12-15 (-"-)
- Decline-pressar i maskin med viktmagasin: 4 x 12 (-"-)
- Peck-deck: 4 x 8-10 reps (-"-)
- Sittande tricepspressar i maskin med överarmarna mot en dyna: 5 x 10-12 reps (de två sista var jävla mördande)

Finito!

Jag åt en tidig lunch bestående av 225 gram kokt kycklingbröstfilé, 0,5 ris (torrvikt), broccoli samt 10 gram olivolja, smaksatt med dijonsenap, färskpressad citron och sambal oelek. Sedan dess har jag laddat för nästa pass:

Snart dags för rygg och biceps!
När jag smält maten och laddat energidepåerna vankas lats och biccar. Är rejält taggad på det här passet. Nu när jag kan och har tid att träna två gånger per dag - inklusive påfyllning av mat och vila däremellan - alltså, jag älskar det!

Kör hårt (det gör jag)! // Ivan
Senast redigerad av IvanDF3 2024-04-24 kl. 11:30.
Citera
2024-04-24, 13:46
Medlem
IvanDF3s avatar
DAGENS ANDRA PASS: RYGG & BICEPS

Återvände till gymet för att köra lats och biccar. Vilket jag gjorde. Och fick dagens andra dos av tonårskillar som bara..förstör. De är som drogade kameler. Mobilerna får mer uppmärksamhet än vikterna. Jag förstår på riktigt inte hur man kan vara så jääävla långsam(ma). När en av dem påbörjade sitt andra set, hade jag gjort tre. Det var läge att andas i fyrkant. Eller hyperventilera i en brun papperspåse.

Hur som helst, 16 set rygg och 8 set biceps blev det i alla fall:

- Breda latsdrag
- Sittande rodd, medelbrett grepp
- Pulldowns i maskin
- Sittande maskinrodd (älskar den maskinen)
- Scott curl i maskin
- Hantellyft med överkroppen lutad mot en bänk, handflatorna intill varandra, upp mot taket, med hantel i lodrät positionen (vetefan vad övningen heter)

Alla i fyra set där de två sista var "nu jävlar kör vi satan"-set. Nu är dagens styrka avklarad, senare i kväll väntar kardio i form av en PW.

Kör hårt! // Ivan
Citera
2024-04-24, 14:28
Medlem
Mäktig träning!

Hur ser din kur ut nu, kör du samma som i trådstarten?
Citera
2024-04-24, 19:15
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilten
Mäktig träning!

Hur ser din kur ut nu, kör du samma som i trådstarten?

Tack!

Det börjar likna något men ännu är jag ett par nivåer under min normala framfart i gymet. Men snart så, snart - om ett par veckor. - lär jag vara hyggligt uppe på banan igen.

Just nu kör jag rätt blygsamt med Testo C och bara en liten skvätt deca. Dels för att jag hade lite kvar, dels för att jag tycker att deca smörjer kroppen bra. Men inom kort ska jag beställa Visions Testo C, Mast E och Tren E och kliva upp i doseringen ett par hack. Behöver inte så himla mycket egentligen eftersom Tren är så galet potent och kraftfullt.

Själv då? Hur kör du (om du nu är ON något)?
Citera
2024-04-24, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Tack!

Det börjar likna något men ännu är jag ett par nivåer under min normala framfart i gymet. Men snart så, snart - om ett par veckor. - lär jag vara hyggligt uppe på banan igen.

Just nu kör jag rätt blygsamt med Testo C och bara en liten skvätt deca. Dels för att jag hade lite kvar, dels för att jag tycker att deca smörjer kroppen bra. Men inom kort ska jag beställa Visions Testo C, Mast E och Tren E och kliva upp i doseringen ett par hack. Behöver inte så himla mycket egentligen eftersom Tren är så galet potent och kraftfullt.

Själv då? Hur kör du (om du nu är ON något)?

Får behandling "TRT" men har ju små funderingar på att kanske öka på lite vid sidan för att komma upp någon nivå med träningen. Tänker väl i så fall 300mg i veckan av Testo C/E.
Citera
2024-04-25, 08:12
Medlem
En fråga till. Om jag under min kur vill lämna blodprov för att se hur alla värden är, är det något som min läkare kommer se som ordinerar TRT?

Vill ju såklart inte att kliniken får koll på detta för då kanske de avslutar min behandling.
Citera
2024-04-25, 10:08
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Får behandling "TRT" men har ju små funderingar på att kanske öka på lite vid sidan för att komma upp någon nivå med träningen. Tänker väl i så fall 300mg i veckan av Testo C/E.

Aha, då är jag med. Min första kur var 250 mg Testo C en gång i veckan. Jag fick fantastiska resultat! Så om du kör 250 mg Testo C var femte dag får du jämnare nivåer och kommer garanterat märka en väsentlig skillnad.

Hur ser din TRT ut? Enbart testo? Hur mycket, hur ofta?
Citera
2024-04-25, 10:12
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
En fråga till. Om jag under min kur vill lämna blodprov för att se hur alla värden är, är det något som min läkare kommer se som ordinerar TRT?

Vill ju såklart inte att kliniken får koll på detta för då kanske de avslutar min behandling.

Jag vet tyvärr inte. Om du kollar ditt värde via tex Werlabs så tror jag inte att vården/kliniken får se resultatet. Men jag antar att kliniken kommer ta blodprov för att se att din behandling följer en tänkt plan/utfall? Om ditt testovärde då skjuter i höjden så kanske det får dem att reagera?
Citera
2024-04-25, 12:41
Medlem
Citat:
Aha, då är jag med. Min första kur var 250 mg Testo C en gång i veckan. Jag fick fantastiska resultat! Så om du kör 250 mg Testo C var femte dag får du jämnare nivåer och kommer garanterat märka en väsentlig skillnad.

Hur ser din TRT ut? Enbart testo? Hur mycket, hur ofta?

1000mg var 7.e vecka är det nu.

Jag tänkte påbörja kuren dagen efter nästa blodprov, då är det nog 6 månader tills nästa blodprov och kör jag 20V så borde mina nivåer stabiliseras i tid tänker jag.
Citera
2024-04-25, 13:27
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
1000mg var 7.e vecka är det nu.

Jag tänkte påbörja kuren dagen efter nästa blodprov, då är det nog 6 månader tills nästa blodprov och kör jag 20V så borde mina nivåer stabiliseras i tid tänker jag.

Ok så drygt 143 mg/ew. Konstigt att de inte sätter det oftare för att uppnå jämnare nivåer. Nu är det visserligen garanterat nebido du får, men ändå. Jag har själv legat på mellan 125-150 mg ew när jag haft lugnare perioder. Det har jag mått bra på men det är inget man direkt växlar ut på bland vikterna.

Ja, det låter som en plan. Dubbelkolla bara så att det inte dyker upp ett blodprov om säg 3 månader. Men äh, det där har du koll på.
Citera
2024-04-25, 16:02
Medlem
Citat:
Ok så drygt 143 mg/ew. Konstigt att de inte sätter det oftare för att uppnå jämnare nivåer. Nu är det visserligen garanterat nebido du får, men ändå. Jag har själv legat på mellan 125-150 mg ew när jag haft lugnare perioder. Det har jag mått bra på men det är inget man direkt växlar ut på bland vikterna.

Ja, det låter som en plan. Dubbelkolla bara så att det inte dyker upp ett blodprov om säg 3 månader. Men äh, det där har du koll på.

Ja det är Nebido, de får inte sätta tätare än så här enligt dem själva.

Blir 300mg fördelat på 2 stick i veckan bra tror du?
Vet att man aldrig är helt safe från komplikationer men denna dosen är väl inte supertung så det bör väl inte bli något större stök i kroppen?
Citera
2024-04-25, 17:30
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ja det är Nebido, de får inte sätta tätare än så här enligt dem själva.

Blir 300mg fördelat på 2 stick i veckan bra tror du?
Vet att man aldrig är helt safe från komplikationer men denna dosen är väl inte supertung så det bör väl inte bli något större stök i kroppen?

Kör du Testo C kan du sätta allt på en gång var 5-7:e dag. e5d är lite mer optimalt men äh, jag har ofta kört en gång i veckan och aldrig märkt av ojämna nivåer. Jag hatar att sticka mig själv frivilligt så att bara göra det en gång i veckan uppväger fördelarna med att göra det var femte dag. Sen räcker det med 250 mg nu i början. Om det inte är så att du har Testo C som är 300 mg/ml och för enkelhetens skull är smidigt att suga upp en milliter i pumpen. Vision har en högkvalitativ Testo C som är 280 mg/ml. Kör du den har du en mellanting mellan 250 och 300 mg.

Nej, 250-300 mg i veckan är en snäll dos och du bör inte märka av några direkt sidoeffekter även om även en liten dos - precis som du skriver - så klart påverkar ditt system på gott och ont.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in