LÖRDAGPASS #1: PECS & TRICEPS
Fick till ett riktigt bra pass (har ett bra flow nu) nyss. Trots att jag tvingas navigerar runt och förbi krånglande bicepsfästen och min gamla inflammation i ena axeln. Tyvärr kan jag inte lassa på i snedpressarna i smithen. Det är vanligtvis en av mina absoluta favoritköttarövningar. Jag tvingas köra med vikter som jag bollar med men där krånglande fästen och inflammation skriker och sätter stopp. Nu kör jag med lätta vikter fast med en intensitetshöjande, svinjobbig teknik: 4-5 sekunder upp till toppläget, NYPER till och sedan sänker jag stången under 4-5 sekunder.
Övningar
- Pec-Deck: 5 arbetsset x 15, 12, 10, 8 och 6 reps
- Flyes i cable crossen: 6 arbetsset med 12-15 reps (2 set x tre olika höjder på trissorna)
- Snedbänk 20° i Smithmaskinen: 4 x 10
- Triceps push downs med vinklad stång: 5 x 12
- Sittande tricespressar i maskin: 5 x 12, 10, 8, 6 & 6 reps
- Pec-deck: 6 x 15, 12, 10, 8, 6 & 4 reps
31 set på 55 minuter. Nu är jag hungrig som en hel kannibalstam. Fast jag nöjer mig med en proteinshake och så ska jag beta av en halvmil i terrängspåret innan jag får äta fast föda. Japp, för det har vi bestämt. Jag och Ivan.
Om jag har energi och mojo blir det en andra vända till gymet under sen eftermiddag/kväll. I sådant fall blir det rygg och biceps. Om inte så kör jag det i morgon.
MINA VISIONER OM TESTO C, MAST E & TREN E SKIMRAR I NEON NU
Lena Ph dansade i neon. Jag ska snart dansa med Visions Testo, Mast och Tren i högtalarna. Jag är så, så danssugen nu
Kör hårt! // Ivan