2024-04-26, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Min take från situationen kring det röda kortet; Solklart rött. Bollen är inte ens i närheten, och detta är över gränsen för lite vanligt gruff.

Med detta sagt dock så förstår jag verkligen reaktionen från Tokmac, hade någon ställt sig sådär över mig efter ha sänkt mig hade min första order of business varit att sparka ner horungen ordentligt. Det är solklart kort på Cornelius för sån skit också, och Ponne kan också få ett för knuffen han ger därefter även om det förmodligen varit lite överdrivet hårt.

Vet inte vad han sa till honom men kan tänka mig det var nåt i stil med res dig upp din jävla fitta eftersom han ramlade ganska lätt. Och ja både det och ponnes kunde resulterar i gult men med tanke på att han missade Unes solklara röda i första halvlek så är det inte mer än rätt att dom kom undan
Citera
2024-04-26, 08:31
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Återigen, det är millimeterrättvisan jag är ute efter.

Röda kortet på Une kräver VAR-bedömning. Eftersom sådan inte finns får vi leva med att båda lagen skadar var sin spelare. Är det rött kort på Tokmac? Aldrig efter Cornelius svandykning.

Det är en väldigt jämn match som börjar öppna upp sig. Trist att den inte avgjordes på sportsliga grunder.
Så Al-Hakim fick ingen kram av era spelare efter matchen igår nu när han var så dum mot dom!?
Senast redigerad av trazkei 2024-04-26 kl. 08:33.
Citera
2024-04-26, 08:33
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Ändo kul de förmodade bottentippade lagen,BP,Halmstad, Gais i början kan hänga med och ta sina poäng.
Västerås fick äntligen betalt för sin fotboll igår .
Detta år kan bli spännande

Vad hänt med Elfsborg?är spelet så dåligt som tabell visar?

Hammarby trodde jag skulle kunna bli ett topp 5 lag.,men detta är illa,Hellberg,är han rätt man?
Att vi skulle få ta ytterligare ett mellanår tror jag de flesta förstod inför säsongen även om alla kanske inte tycker det här med tålamod är särskilt sexigt. Vi har inte en trupp som är bättre än övre halvan tyvärr, topp fem vore en rejäl överprestation. Djukanovic, Besara och Dovin är de som håller för ett topplag.

Hammar är för mycket upp och ner fortfarande och saknar verkligen en passningsfot även om han i vissa matcher kan vara briljant när det handlar om att vinna dueller och andrabollar.

Karlsson, Skoglund, Erabi och Gül är på väg att kunna bli riktigt bra men kanske inte riktigt där ännu, även om Erabi under delar av förra säsongen såg ruggigt bra ut.

Det finns mycket att bygga på men tyvärr så påverkas vi fortfarande av spelarflykten efter 2022 då vi bara ersatt stjärnor med egna produkter (och Mikkelsen) som kanske inte riktigt är redo än. Långsiktigt tycker jag inte det är helt dumt men vi kanske skulle behöva några riktigt vassa värvningar i sommar framför allt om Djuka lämnar för stor summa. Jag litar på att Kim kommer få ordning på spelet men tror att den här säsongen kommer vara mycket upp och ner och sluta någonstans i mitten.
Citera
2024-04-26, 08:38
Medlem
Citat:
Jag är trött på millimeterrättvisan folk efterfrågar.

Bäst för svensk fotboll hade varit om denna matchen hade fått avgöras på planen istället för i Al Hakims bakficka.

Djurgården och Malmö skadar varsin spelar i första halvlek. Där tycker jag Al Hakim ligger på rätt nivå i domsluten. När Cornelius svandyker ned i planen så tröttnar iaf jag. Det är för övertydligt för att ta på allvar.

Men visst, gult på Une och Tokmac hade varit mest rätt sett till totalen.

Ibland borde man lära sig när man ska vara tyst och bara svälja stoltheten, att du ens bara kan skylla på domaren när ni hade mest tur med domsluten är bara totalt jävla hjärndött, hur många experter i det här landet ska säga att det röda var rätt och att det är solklart rött på Une för att du ska fatta?
Så fort en expert skriver nåt positivt om diffen så är du där med länkar direkt, du är och förblir en pajas.
Varenda lagneutral som sett matchen kommer tycka samma om bedömningarna, solklart rött på både tokmac och Une.
Citera
2024-04-26, 08:53
Medlem
Vore kul om DIF tappade poäng nästa match mot GAIS, då vågar jag påstå att dom nog är totalt borta från guldet redan i omgång 6, då har man spelat 4 matcher hemma där man normalt sett nästan är oslagbara och sällan tappar poäng och dessutom haft tur och en mirakulös upphämtning och feldömd straff mot Häcken.
Kanske dags att bänka "stjärnorna" Gulliksen och Bergvall som inte presterat.
Citera
2024-04-26, 08:58
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Vore kul om DIF tappade poäng nästa match mot GAIS, då vågar jag påstå att dom nog är totalt borta från guldet redan i omgång 6, då har man spelat 4 matcher hemma där man normalt sett nästan är oslagbara och sällan tappar poäng och dessutom haft tur och en mirakulös upphämtning och feldömd straff mot Häcken.
Kanske dags att bänka "stjärnorna" Gulliksen och Bergvall som inte presterat.
Guldet? Är det fortfarande någon dom tror att det är en verklighetstrogen målsättning? Förlust mot GAIS och dom kan glömma den där topp-7 positionen dom förbokat.
Citera
2024-04-26, 09:00
Medlem
trazkeis avatar
Hörde en sak igår som jag inte ens tänkt på. Vi har tydligen bara slagit Blåvitt borta 3 gånger totalt i våran historia. Senaste gången var 2022 när vi tog guld.
Citera
2024-04-26, 09:02
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jag gillar dig (och har dessutom lugnat ner mig lite) så jag ska försöka hålla det sakligt.

Jag har inga problem med att det smäller, jag gnäller varken på när Bergvall kör över Otto eller när Nanasi blir kapad, men det Une gjorde var i samma klass som Radetinacs gränslöst fula tackling på Traustason för några år sedan. Och inte nog med att Unes tackling är otroligt ful - den är också helt medveten. Han säger i paus att han inför situationen vill tagga till laget och han väljer att göra det genom att medvetet skada en spelare i motståndarlaget. Det är smuts- och psykopatbeteende.

Gällande Tokmac så var det uppenbart att han kastades in i en fotbollsmatch som han helt missförstått. Han trodde det skulle spelas fotboll när det i verkligheten var mer av ett krig och tappade det fullständigt när han blev lite psykad.

Även jag har lugnat ner mig, och ja, Une's överfall ska vara rött. Pissfult, men den jävla gubben skulle inte ens köra idag.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Vad hänt med Elfsborg?är spelet så dåligt som tabell visar?
Jag tycker Elfsborg i alla matcher jag sett har perioder av klassiskt effektivt Elfsborgspel. Då ser de ut som de ska. Första halvleken mot Värnamo, första mot Bajen, början av andra mot Kalmar. Såg inte igår men de gjorde förmodligen en bra första där också. Problemet är att de ofta har svårare att göra mål under de perioderna där de spelar bra, de har tappat många spelare där framme. Sen verkar ju ett annat problem vara att de inte verkar kunna spela på ledning längre. Två katastrofala tapp nu mot Värnamo och Norrköping. Lite samma mot Kalmar.

Eftersom Hiljemark släpptes av Aalborg och sitter i Borås och väntar, samtidigt som Aberdeen hade velat ha över Thelin redan nu så ser jag inte anledningen till att de ska fortsätta så här till juni...
Senast redigerad av baggebo1 2024-04-26 kl. 09:05.
Citera
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Återigen, det är millimeterrättvisan jag är ute efter.

Röda kortet på Une kräver VAR-bedömning. Eftersom sådan inte finns får vi leva med att båda lagen skadar var sin spelare. Är det rött kort på Tokmac? Aldrig efter Cornelius svandykning.

Det är en väldigt jämn match som börjar öppna upp sig. Trist att den inte avgjordes på sportsliga grunder.

Du är uppenbarligen helt okunnig.

Ingen fotbollsspelare i Allsvenskan vill se sånt som une Larsson utsätter Berg för.

Ingen.

Att du argumenterar som du gör har ingenting med fotboll att göra, utan är uppenbarligen bara en effekt av dina personliga tillkortakommanden som människa.

Pausa från sociala medier och jobba lite med dig själv är dagens goda råd.
Citera
2024-04-26, 09:04
Medlem
Citat:

Bäst för svensk fotboll hade varit om denna matchen hade fått avgöras på planen istället för i Al Hakims bakficka.

Djurgården och Malmö skadar varsin spelar i första halvlek. Där tycker jag Al Hakim ligger på rätt nivå i domsluten. När Cornelius svandyker ned i planen så tröttnar iaf jag. Det är för övertydligt för att ta på allvar.

Och förresten hur kan du få det till att vi skadar er spelare? Han kommer bakom våran spelare som går upp för att nicka och nickar honom i bakhuvudet och blir skadad på eget bevåg, hur korkad är du?
Fast det är klart så som du brukar tycka om bedömningar för diffen så om det varit en malmöspelare som nickade ihop med er spelare så hade du skrikit om rött kort istället, kan du inte själv se hur det låter när du skriver dom mest korkade saker av alla härinne?
Citera
2024-04-26, 09:05
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:

Otroligt trött analys.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in