Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Mycket bra Haarp.
Även jag har uppmanat Otto att gräva vidare runt Bohemiavittnet.
Jag har även uppmanat såväl Wall som Borgnäs till det.
Wall vill inte och Borgnäs är så gaggig att han förväxlar uppgifterna med de som han tidigare publicerat om en man som kom in på restaurangen från typ Finlandsfärjan.
Det är Otto Ekevi man bör försöka få att gräva vidare som jag ser det.
Jag tycker inte att uppgiften indikerar att den kommer från någon av kvinnorna som var på samma bioföreställning som Palme.
Jag tycker att det framgår från att uppgifterna kommer från annan person..som jag läser det och med hänsyn tagen till andra omständigheter så landar jag i att det bör vara en anställd på Bohemia som jobbat under mordkvällen.
Uppgiftens ursprung,dvs vem som initialt hittade uppgiften i Palmematerialet vet jag inte vem det var.
Jag hörde första gången om den i Skivis73s monumentala genomgång av hypotes Stig Engström.
Den är fyra timmar lång och det är huvudverket gällande hypotes Stig Engström.
Alla bör se den,jag rekommenderar den varmt.Den finns på Youtube och det är bara att ta till sig den fakta som behandlas däri.
Standardverket nummer 1 när det gäller hypotes Stig Engström.
Se den!
Jo jag har sett den. Det var ett gediget jobb som Skivis gjort. Bohemiavittnet fanns med där också.
Om man skall tro helt ordagrant på vad som mannen i uppslag EAD 83 berättar om så är det uppgifter antingen från honom själv eller från kvinnorna som var på samma föreställning som Palme.
Det är inte uppgifter från någon annan gäst eller personal som han hört. Så här står det i förhöret med mannen:
...hade inte hört att någon anställd eller gäst skulle ha gjort någon iakttagelse i samband med mordet frånsett att två kvinnor berättat att dom varit på samma film som Palme samt att mannen som hjälpt till med återupplivningsförsök av palme, kommit in på restaurangen efteråt...
Om man nu antar att det var SE som tog en kortare sväng in på Bohemia för att lugna nerverna efter upplivningsförsöket (istället för att springa efter poliserna) så kan ha ha satt sig i närheten av kvinnorna och berättat att det fanns en skottskadad man ut mot Sveavägen där han hjälpt till med återupplivningsförsök.
SE visste då inte att det var Palme och ingen på Bohemia visste det heller då. SE går sen tillbaka till mordplatsen och får reda på att det var Palme, blir ännu mer chockad och går tillbaka till Skandia innan han reser hem.
Journalisten Ritva Rönnberg som varit på Bohemia går med sina vänner ner mot mordplatsen ca 23.40-45. Där får hon reda på att det är Palme som blivit skjuten och hon återvänder då till Bohemia för att ringa in nyheten till SvD:s redaktion.
Vad jag förstår är det först då gäster och personal på Bohemia får reda på att Palme blivit skjuten.
De två kvinnorna i uppslag EAD-83 förstår först då att mannen som berättat för dem att han hjälpt till med återupplivningsförsök försökt rädda Palme.
Efter det så berättar de för mannen i uppslag EAD-83 både om att de varit på samma föreställning som Palme och om mannen som berättat för dem att han hjälpt till med återupplivningsförsök.
Det är i alla fall ett teoretiskt möjligt scenario.