Citat:
Ursprungligen postat av
Joponen
Hej igen.
Liten uppdatering från mig då.
Nu har det gått exakt en vecka sedan jag tog sista dosen. I helgen rökte jag en del, samt tog lite pix (diazepam 10mg) och loperamid mot magen.
Det var en vääääldigt lätt AT. Jag låg på cirka 25-35g om dagen i 6 månader. Det ÄR som en opiat avtändning, fast som nån skrev som folköl jfr med vodka.
Jag kan absolut rekommendera folk att ta denna substansen, allt är såklart individuellt. För mig var det 100% värt att gå på den i 6 månader för att må lite kasst i inte ens en vecka.
Får se när jag beställer nästa gång, det blir nog om en månad eller så. Och då beställer jag bara 100g åt gången. Även om ATn var försumbar så slipper jag den helst
All in all, en rikigt riktit bra substans speciellt för oss med tungt opiatbruk i bagaget. För er andra kanske det inte är rikigt lika bra. För övrigt var jag å kollade mina njur/levervärden pga annan medicinering, och de var helt utmärkta. Så iaf för mig påverkar kratom ej lever&njurar negativt.
Återkommer i tråden igen om jag kommer på nåt mer!
Nu har jag varit utan i vad, cirka 2v?
Avtändning var helt ärligt en barnlek. Att jag känner att det är så lätt är kanske för att jag tänt av (många gånger) från heroin, oxycodone, metadon, subutex, benso.
Ni som nojar kan ta det piano! Nej det är såklart individuellt, men för mig var det enkelt, hade några benso (diazepam 10mg) som jag tog på morgonen. På kvällen, efter jobbet så jag rökte jag hasch.
Vad jag dock har insett nu, är att jag har det svårt att hålla mig nykter. Antagligen årets underdrift haha 😆
Så även om jag tycker att abstinens var rätt enkel, så beställde jag mer idag. Detta för harm reduction, jag behöver i nuläget NÅGOT varje dag, om jag inte tar kratta blir det lätt hänt att jag beställer nåt tyngre.
Bor i Nederländerna och allt jag skulle vilja ha är ett WhatsApp mess bort, alla benso man kan tänka sig, oxycodone, heroin, crack, methamphetamine ja verkligen allting.
Därför har jag bestämt mig för att hålla mig till kratom just nu. Det är för mig bättre o billigare än weed, plus att jag gillar att kunna ta en kopp på morgonen - inget man gör med gräs tex.
Till er alla som vill sluta, det är inte så farligt! Till andra som likt jag har 20+ år av tungt missbruk i bagaget - håll er till kratom och eventuellt phenibut.
Svarar gärna på frågor om nån har!
Mvh