2024-04-23, 18:31
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plantfjant
Vad gäller ufona. Den ena var ju lite som en studsboll på ett av sina framträdanden. På den där Sattelit-låten.
Skulle verkligen nån av det gubbar ni nämnt på slutet hoppa på det viset?
Den enda möjligen skulle kunna vara Filip. Har inte själv kollat upp dagsformen på honom, men såg en intervju med Fredrik för inte så länge sen, där han sa att Filip blivit ett träningsfreak.

Jag gissar Det vet du. Men jag har inget alls att gå på, har inte kollat upp något heller. Så bara en gissning taget ur luften, för att dom är lite spralliga och håller på lite med typ EDM musik.

Men har dock några andra ledtrådar på Skelettet som jag gjort långa utläggningar på tidigare.

Glömde skriva 2-3 saker.
1.) När Kameleonten blir tagen av Polis och förvandlas till Skelettet (tror det var avsnitt 1, annars 3) så sitter Pernilla Wahlgren bredvid Skelettet precis när Kameleonten nämner ordet förälder.
Det är ju ledtråd på Kameleontens låtar med Daddy och nån mamma låt har hon också...

MEN, varför just Skelettet och Pernilla? Slump eller det faktum att Alba August har en mamma som hette Pernilla Wallgren innan hon gifte sig och blev August?

2-3.) Kommer upp en bild på Britney Spears och en pokal i form av en not. Sen sjunger Skelettet Toxic med Britney.
Toxic är skriven av Albas pojkvän...

Är det luringar eller ledtrådar?

Hanna Ardehn som jag också nämnt har ju spelat roller där hon varit i "toxiska" relationer.
Och hon är psykolog så hon samtalar väl om "giftiga" relationer också... Kanske långsökt?

Jag vet inte alls men en person sa att hon är övertygad om att skelettet är Bianca Ingrosso/Wahlgren.
Hon kan tydligen sjunga.
Citera
2024-04-23, 19:22
Medlem
Om UFOt är 3, borde det inte kunna passa in på dom 3 pågarna i Ijustwanttobecool. 2 bröder och en kusin osv osv
Citera
2024-04-23, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag vet inte alls men en person sa att hon är övertygad om att skelettet är Bianca Ingrosso/Wahlgren.
Hon kan tydligen sjunga.

Rösten är inte lik Skelettets så jag har inte ens bemödat mig att jämföra ledtrådar...
Citera
2024-04-23, 20:16
Medlem
Citat:
Vad gäller ufona. Den ena var ju lite som en studsboll på ett av sina framträdanden. På den där Sattelit-låten.
Skulle verkligen nån av det gubbar ni nämnt på slutet hoppa på det viset?
Den enda möjligen skulle kunna vara Filip. Har inte själv kollat upp dagsformen på honom, men såg en intervju med Fredrik för inte så länge sen, där han sa att Filip blivit ett träningsfreak.

Jag gissar Det vet du. Men jag har inget alls att gå på, har inte kollat upp något heller. Så bara en gissning taget ur luften, för att dom är lite spralliga och håller på lite med typ EDM musik.

Men har dock några andra ledtrådar på Skelettet som jag gjort långa utläggningar på tidigare.

Glömde skriva 2-3 saker.
1.) När Kameleonten blir tagen av Polis och förvandlas till Skelettet (tror det var avsnitt 1, annars 3) så sitter Pernilla Wahlgren bredvid Skelettet precis när Kameleonten nämner ordet förälder.
Det är ju ledtråd på Kameleontens låtar med Daddy och nån mamma låt har hon också...

MEN, varför just Skelettet och Pernilla? Slump eller det faktum att Alba August har en mamma som hette Pernilla Wallgren innan hon gifte sig och blev August?

2-3.) Kommer upp en bild på Britney Spears och en pokal i form av en not. Sen sjunger Skelettet Toxic med Britney.
Toxic är skriven av Albas pojkvän...

Är det luringar eller ledtrådar?

Hanna Ardehn som jag också nämnt har ju spelat roller där hon varit i "toxiska" relationer.
Och hon är psykolog så hon samtalar väl om "giftiga" relationer också... Kanske långsökt?

Du har nog rätt kring Alba! Rösten är lik, samma vibrato och Alba sjunger riktigt bra och kan ta högre toner, precis som kameleonten.
Citera
2024-04-23, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du har nog rätt kring Alba! Rösten är lik, samma vibrato och Alba sjunger riktigt bra och kan ta högre toner, precis som kameleonten.

Det är ju det som är "problemet" för mig. Jag lyckas inte få ihop Skelettets röst med Albas heller.

Hon sjunger ju inte alls likadant på sina egna låtar... Men hon kanske är duktig på att sjunga på olika sätt...

Men bara för att jämföra så hör jag väldigt tydligt vilka Pandorna, Prinsesstårtan och Kameleonten är. T.o.m. Discokulan nu när jag lyssnat flera gånger. Trots att man inte hört henne sjunga tidigare mer än en kort snutt i Lets Dance.

Så jag tycker själv jag borde få ihop Skelettets röst med Albas...
Däremot finns många ledtrådar som passar in som jag skrivit tidigare.

Men är fler som skrivit Alba August innan mig så...
Citera
2024-04-23, 21:18
Medlem
Citat:
Det är ju det som är "problemet" för mig. Jag lyckas inte få ihop Skelettets röst med Albas heller.

Hon sjunger ju inte alls likadant på sina egna låtar... Men hon kanske är duktig på att sjunga på olika sätt...

Men bara för att jämföra så hör jag väldigt tydligt vilka Pandorna, Prinsesstårtan och Kameleonten är. T.o.m. Discokulan nu när jag lyssnat flera gånger. Trots att man inte hört henne sjunga tidigare mer än en kort snutt i Lets Dance.

Så jag tycker själv jag borde få ihop Skelettets röst med Albas...
Däremot finns många ledtrådar som passar in som jag skrivit tidigare.

Men är fler som skrivit Alba August innan mig så...

Aha, jag tänker mig kameleonten som Alba! Alba har likadan röst som kameleonten, samma vibrato och kan ta höga toner. Båda sjunger väldigt bra. Kameleonten säger "nepobaby" och Alba har två kända föräldrar. Det finns absolut saker som stämmer.

Skelettet har jag ingen aning om...
Citera
2024-04-23, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Aha, jag tänker mig kameleonten som Alba! Alba har likadan röst som kameleonten, samma vibrato och kan ta höga toner. Båda sjunger väldigt bra. Kameleonten säger "nepobaby" och Alba har två kända föräldrar. Det finns absolut saker som stämmer.

Skelettet har jag ingen aning om...

Missade att du skrev Kameleonten. Det är Fröken Snusk
Citera
2024-04-24, 03:04
Medlem
Abelssuns avatar
Totalt ointressant att följa när ingen korrekt lista finns utlagd.
Citera
2024-04-24, 10:09
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Rösten är inte lik Skelettets så jag har inte ens bemödat mig att jämföra ledtrådar...

Inte jag heller. Jag vet knappt någonting om Bianca.
Citera
2024-04-24, 12:15
Medlem
SmokeSkillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dvx1234
Fakta och sunt förnuft är det enda jag kommit med, till skillnad från dig som inte ens kunde läsa mitt inlägg korrekt från första början. Skicka aldrig en legoboy att göra en legomans jobb antar jag..

Fast du var ju inge vidare på att läsa inlägg själv, av att läsa tidigare svar där du refererar till mig så visar det ju bara hur brutalt du feltolkade mitt inlägg (känns även som att du råkat länka samman mig med någon annan användare du har flashback beef med?)

Hursom, imponerad av din självsäkerhet!
Vore kul om du har rätt 👍🏻
Citera
2024-04-24, 13:52
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nobelpris
Kameleonten är fröken snusk till 110%
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeSkills
En mask under en mask? Knappast, finns på tok för lite släppt och bekräftad fakta för att kunna bygga ledtrådar runt henne.

+ att det strider mot konceptet att ha en karaktär bakom masken. Det är ju inte direkt som att Johan Rehborg skulle ställ upp i programmer som Morran bakom masken.

Det har hänt i utlandet att en mask har gömt sig under en mask.
Citera
2024-04-24, 14:48
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Totalt ointressant att följa när ingen korrekt lista finns utlagd.
Fast vad är vitsen med att veta alla deltagarna på förhand? Hela konceptet falerar ju då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in