Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-23, 01:25
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Se för fan till att ha igång milkshakemaskinen, och frappemaskinen.
Här kan du se vilka restauranger som har en fungerande mjukglassmaskin: https://mcbroken.com/

Dock är inte Sverige med.

Kanske nästa film visar hur någon har mjukglass i skrevet?
Citera
2024-04-23, 02:00
  #14
Medlem
Sababas avatar
Lite lustigt att vill profilera med sitt avfall. De stred flera år i domstol (förlorade till slut) för att slippa att sortera sitt avfall. Tidigare blandade de mycket riktigt allt när sopbilen kom. De lär väl hantera det annorlunda nu.
Citera
2024-04-23, 04:46
  #15
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Tyckte det var uppfriskande att för en gångs skull på säkert 7-8 år inte se en enda neger i en reklamfilm. Go McDonald's!

Att de stänger restauranger beror ju på att de satsar på motorvägs-haken och stänger ner de olönsamma cityrestaurangerna.

Det var faktiskt precis min spontana reaktion med. Se för övrigt: (FB) Vem beslutar om reklamnegrerna?

Jag gjorde inte kopplingen till någons skrev, men nu när TS påpekade kan jag typ se det, men jag känner ändå att det är relativt långsökt.

Jag gillade också den lite fåniga kommentaren i slutet om aerodynamisk superhjälm. Allt som allt tycker jag detta är en av de bättre reklamerna förutom pommes-plockandet då.
__________________
Senast redigerad av Stig-Britt 2024-04-23 kl. 04:52.
Citera
2024-04-23, 04:51
  #16
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Varför är du så konstig om hudfärgen på folk? Är det samma med hårfärg att du får psykbryt på typ ljusbrunt hår eller hästsvansar? Jag menar hur mycket fokus lägger du på reklamfilmer? Har bilden av att du liksom sitter där i soffar hela kvällen varje kväll och svär över nåt ingen annan människa märker.

Man behöver inte vara "konstig om hudfärgen på folk" (konstigt meningsuppbyggnad) för att notera att negrer är extremt överrepresenterade i reklam och asiater underrepresenterade. Här är en studie i ämnet:

https://us14.campaign-archive.com/?u...&id=c372987147

Dvs, om man tänker "oj, vad osannolikt mycket negrer det är i reklamfilm" (ordvalen är ju så klart upp till individen) så har man förstått världen lite bättre än den som inte tänker det, enkelt uttryckt.
Citera
2024-04-23, 06:53
  #17
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
https://www.youtube.com/watch?v=PJ4QKCHFnPE

McDonalds har släppt flera nya vidriga reklamfilmer, i filmen är det filmat underifrån så perspektivet är att man ser kinesen plocka pommes från skrevet!

Vet inte vad det är för idiot-reklambyrå som ligger bakom, men det är ju allmänt känt att på reklambyråer arbetar det ett överflöd av överbetalda puckon.

Budskapet i reklamen då? Nåt trams om att man ska plocka skräp!

Ledsen att behöva säga det, men McDonalds stänger restaurang efter restaurang i Sverige och nån idiot-kampanj om att plocka skräp och att titta kinser i skrevet kommer inte vända denna utveckling!
Vad i helvete yrar du om egentligen? Det är för fan en guling/kinesjävel som käkar donken ur en påse han har i knät sittandes i en bil. Snedögat är dessutom fullt påklädd, personen äter ur påsen och inte pommes som ramlat ner i något jävla skrev. Otroligt jävla ultrakorkad och vilseledande TS. Åk och käka kokta potatisflingor på äckelstället Max med dig. Fyfan.
Citera
2024-04-23, 07:07
  #18
Medlem
Aprak69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
https://www.youtube.com/watch?v=PJ4QKCHFnPE

McDonalds har släppt flera nya vidriga reklamfilmer, i filmen är det filmat underifrån så perspektivet är att man ser kinesen plocka pommes från skrevet!

Vet inte vad det är för idiot-reklambyrå som ligger bakom, men det är ju allmänt känt att på reklambyråer arbetar det ett överflöd av överbetalda puckon.

Budskapet i reklamen då? Nåt trams om att man ska plocka skräp!

Ledsen att behöva säga det, men McDonalds stänger restaurang efter restaurang i Sverige och nån idiot-kampanj om att plocka skräp och att titta kinser i skrevet kommer inte vända denna utveckling!

Det är då till att vara känslig.

Det ska inte vara några kineser. Att Donken är mot nedskräpning är ingen bra säljpunkt.

Hur borde de göra reklam för att det ska falla herrn på läppen? Två barbröstade germanska män i motljus som häller frityrolja i skägget på varandra?
Citera
2024-04-23, 11:42
  #19
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Tyckte det var uppfriskande att för en gångs skull på säkert 7-8 år inte se en enda neger i en reklamfilm. Go McDonald's!

Att de stänger restauranger beror ju på att de satsar på motorvägs-haken och stänger ner de olönsamma cityrestaurangerna.

Cityrestaurangerna är mer lönsamma än de yttre haken, men innebär mer skräp, bråk, kaos och häng av exempelvis olika grupperingar. Att Donken satsar på bilburna kunder är för att behålla en trygg, familjevänlig profil? Vilket man antagligen inte kommer säga högt ..

Snabbmatställen i city påminner mer om en saloon i Vilda västern ...
Citera
2024-04-23, 12:19
  #20
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
men det ska vara aptitligt det är INTE aptitligt med skrev-pommes!!!
Filmen handlar ju om skräp. Inte så stor poäng med att få det att verka aptitligt då.
Citera
2024-04-23, 12:50
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
men det ska vara aptitligt det är INTE aptitligt med skrev-pommes!!!

Men det är ju ingen reklam för MacDs pommes; pommesen är ju från en ”annan snabbmatsrestaurang”.

Och då skulle det bli märkligt om de framställde ätandet som aptitligt.

Så nog därför som de valt det ”oaptitliga” skrevperspektivet. Han ser ju heller inte ut att direkta njuta av smakupplevelsen.
Citera
2024-04-23, 13:21
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Det kommer ju en neger spatserande förbi i slutet på reklamen i alla fall.

Hade missat det men du har ju rätt. Det GÅR inte att göra en reklamfilm utan afrikaner i nådens år 2024.

Det måste vara punkt 1A i reklambyråernas stadgar. Helst skall han ju vara huvudperson i filmen också. Men att bara "råka" gå förbi i bakgrunden är tydligen acceptabelt i extremt sällsynta undantagsfall.
Citera
2024-04-23, 13:26
  #23
Medlem
jesussugers avatar
Det kändes fel med en kines
Jag hade väntat mig nån replik
"Lis och läka?"
Citera
2024-04-23, 13:28
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Att de stänger restauranger beror ju på att de satsar på motorvägs-haken och stänger ner de olönsamma cityrestaurangerna.

Varför skulle det vara olönsamt att driva dem i stadskärnor?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback