2024-04-23, 01:00
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Såklart väger titlar tyngre än derbyn ingen har väl påstått något annat?

Frågan är bara hur det är möjligt att vika ner sig varenda gång när det vankas derby? Vi är ju likadana nere i Malmö och torskar alltid där nere.
Varför försöker du/ni få det att låta som att det enbart är derbyn som räknas då? Tar gärna fyra derbyförluster i år och ett guld

Är väl typ som när man inte har fått doppa på länge, självförtroendet sjunker, man blir nervös, får massa tankar i huvudet, prestationsångest och allting låser sig?
Citera
2024-04-23, 03:50
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Varför försöker du/ni få det att låta som att det enbart är derbyn som räknas då? Tar gärna fyra derbyförluster i år och ett guld

Är väl typ som när man inte har fått doppa på länge, självförtroendet sjunker, man blir nervös, får massa tankar i huvudet, prestationsångest och allting låser sig?
Hade inte kukräven hållit så hög profil här inne kan jag lova dig att Skarparattarn slutat dansa Cancan för ganska länge sedan, och vi hade så klart bytt dessa 3p mot att få spela final i cupen alla dagar i veckan. Med det sagt är det så klart ett kraftbesked att avfärda er, och kul att Nationalarenan nästan fylls.
Citera
2024-04-23, 05:46
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Såklart väger titlar tyngre än derbyn ingen har väl påstått något annat?

Frågan är bara hur det är möjligt att vika ner sig varenda gång när det vankas derby? Vi är ju likadana nere i Malmö och torskar alltid där nere.
Sedan finns det ett lag ni förlorar mot BÅDE hemma och borta varenda gång..
Citera
2024-04-23, 06:06
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Jag stod rakt bakom Celina när han avlossar och det är tydligt att Mackan skymmer sikten för JWZ. Kanske inte brutalt men det ställer ju honom. Kanske är som du säger, att det är Malkolms tur nu. Isåfall blir det ett riktigt eldprov på torsdag.

Det var ett sett att uttrycka det
Om/när Lorient åker ur så är det frivilligt för dem att aktivera klausulen. Lånet är skrivet till 30/6 väl?
Vad är värt mer för Hammarby: 80 bajenmiljoner eller Adjei säsongen ut och kränga honom sen?
Vi vill såklart ha tillbaka honom, Winther skadad året ut, Kurtulus vill ut i Europa etc. Hoppas vi får behålla Adjei länge.
Citera
2024-04-23, 08:24
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Ja, jäkligt skönt att ha avklarat två av de jobbigaste matcherna redan (MFF och Häcken borta).

Hur ser upplägget egentligen ut med Adjei? Får vi tillbaka honom direkt om Lorient åker ur?

Som jag förstått det så är de tvungna att köpa till avtalat pris om de klarar kontraktet, men har möjlighet att göra det även om de åker ur. Så bra som han verkar ha varit där så finns det ju inte på kartan att vi har honom kvar efter sommaren oavsett men vore fint med ett förmodat starkare alternativ än Vagic två matcher där innan sommarlovet. Även om jag tycker att Vagic varit jättefin.
Citera
2024-04-23, 09:27
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Två?
Hur många i er trupp har 2 titlar med Solna?
Citera
2024-04-23, 10:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Vi vill såklart ha tillbaka honom, Winther skadad året ut, Kurtulus vill ut i Europa etc. Hoppas vi får behålla Adjei länge.

Känns som att ni kommer gå för två nya mittbackar under sommaren. Svårt att se någon stanna om jag ska vara ärlig. Ni lär ha gott om deg för ersättarna.
Citera
2024-04-23, 10:19
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Hur många i er trupp har 2 titlar med Solna?
Om vi hade haft en 50-åring i truppen så hade han haft fler titlar än Haris och ett snäppet vassare derbyfacit. Men njut av Gargamel sålänge han spelar, kontraktet går väl ut efter säsongen?
Citera
2024-04-23, 10:20
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Känns som att ni kommer gå för två nya mittbackar under sommaren. Svårt att se någon stanna om jag ska vara ärlig. Ni lär ha gott om deg för ersättarna.

På grund av historiken är folk av förståeliga skäl negativa som fan till Vagic men jag tycker faktiskt att han gjort det bra nu när han fått spela allsvenska matcher. Vi har Fenger också, samt Gyamfi som förhoppningsvis kommer in i det.

Vi har betydligt viktigare platser att få fram folk på, mittfältet, högerback (även om Skoglund imponerat mycket) och högerytter framför allt skulle jag säga. Men ja det lär vara bra jävla fart i vårt sommarfönster.
Citera
2024-04-23, 10:42
Medlem
mishimas avatar
Det känns som Djurgården fortfarande slickar såren, eller?
Citera
2024-04-23, 11:26
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det känns som Djurgården fortfarande slickar såren, eller?

Vi är rätt vana att resa oss från derbyn, oroa dig inte. Är väl mest sorkarna och låtsassorkarna (den där arsenaltönten som bytt avatar) som lever länge på det här.
Man ska minnas att enligt aik så var det löjligt hur DIF firade att man vann senast och får ännu ett europaäventyr mot hur de själva agerat efter en vinst i 4e omgången av allsvenskan.
Citera
2024-04-23, 11:51
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Vi har ju Fenger, Vagic, Pinas och Gyamfi, men vi får se, framtiden har facit som alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in