2024-04-21, 15:05
Medlem
Varför vittnar inte mamman? Lyssnar på Prime crime nu och hennes förhör finns ju inte med. Väldigt intressant att lyssna på experter Björn, det han berättar påminner mig väldigt mycket om en mamma jag kände förut, jag började misstänka henne redan som barn, alla i hela familjen hade olika sjukdomar och diagnoser, ett barn är nu vuxen och ska tydligen vara sängliggande i princip sedan många år. Fruktansvärt att inget gjordes av vuxna då för många år sedan, känns ju lite sent nu. Hoppas denna mamma aldrig får ta hand om barnet igen, återfallsrisken är tydligen extremt hög, eftersom de flesta inte själva förstår varför de gör det och ej heller brukar erkänna.
Citera
2024-04-21, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
Varför vittnar inte mamman? Lyssnar på Prime crime nu och hennes förhör finns ju inte med. Väldigt intressant att lyssna på experter Björn, det han berättar påminner mig väldigt mycket om en mamma jag kände förut, jag började misstänka henne redan som barn, alla i hela familjen hade olika sjukdomar och diagnoser, ett barn är nu vuxen och ska tydligen vara sängliggande i princip sedan många år. Fruktansvärt att inget gjordes av vuxna då för många år sedan, känns ju lite sent nu. Hoppas denna mamma aldrig får ta hand om barnet igen, återfallsrisken är tydligen extremt hög, eftersom de flesta inte själva förstår varför de gör det och ej heller brukar erkänna.
Undrar också varför Hannahs förhör inte finns i rättegångsappen. Allt bakom stängda dörrar?
Citera
2024-04-21, 17:52
Medlem
optivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inipatienten
Undrar också varför Hannahs förhör inte finns i rättegångsappen. Allt bakom stängda dörrar?
Hennes förhör är sekretessbelagt tydligen.
Citera
2024-04-21, 17:54
Medlem
optivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran78
Det som är tydligt är att han i sitt förhör försöker försvara Hannah. Han tänker länge och väl före varje svar så att han inte råkar säga något som kan vara negativt för henne.

Något som genomsyrar hans förhör också är hur pass oinsatt han är. Både när det gäller barnets olika symtom, men också oinsatt i fallet mot hans fru. Det är som att han har lyssnat på Hannah före hon häktades, och sedan ignorerat all fakta och information som kommit från annat håll efter det.

Om han sedan bara lever i förnekelse, eller om han faktiskt förstår att hon har gjort det men försvarar henne ändå "för att hon mår dåligt" - det är nog bara han som vet.
Vad jag lade märke till är hur han på åklagarens frågor nästan framstår som intellektuellt handikappad men kan svara på Hannas försvarares frågor relativt snabbt och korrekt.
Citera
2024-04-21, 19:10
Medlem
Man kan bara tillföra bakterier aktivt, går inte att få på sig på något annat sätt. Hur fan är ens föräldrar funtade för att kunna göra något sånthär
Citera
2024-04-22, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av optiv
Vad jag lade märke till är hur han på åklagarens frågor nästan framstår som intellektuellt handikappad men kan svara på Hannas försvarares frågor relativt snabbt och korrekt.

Total förnekelse, det är ju märkligt att man varken lusläst förundersökningen eller uppger att man ens funderat på orsaker till barnets mående och vad som orsakat det, detta gäller både maken och mamman. På så vis är det lite skrämmande att barnet får bo hos morföräldrarna men hoppas en korrekt bedömning gjorts där. Kanske är det fullt naturligt att man som närstående vanligen förnekar. Det verkar alltså som att systrarna orosanmält till soc och nu har de ingen kontakt med mamman och övriga familjen länge. Starkt gjorts av dem.
Citera
2024-04-22, 12:55
Medlem
Lingonpinglans avatar
Citat:
Total förnekelse, det är ju märkligt att man varken lusläst förundersökningen eller uppger att man ens funderat på orsaker till barnets mående och vad som orsakat det, detta gäller både maken och mamman. På så vis är det lite skrämmande att barnet får bo hos morföräldrarna men hoppas en korrekt bedömning gjorts där. Kanske är det fullt naturligt att man som närstående vanligen förnekar. Det verkar alltså som att systrarna orosanmält till soc och nu har de ingen kontakt med mamman och övriga familjen länge. Starkt gjorts av dem.
Alla systrar förnekar i både polisförhör samt i rättegången att de gjort anmälan.
I fupen minns jag att man var inne på spåret att Hanna gjort den anonyma anmälan själv, då adressen den kom ifrån var snarlikt något konto eller liknande som Hanna hade.
Det var jag inget man kunde reda ut och Hanna nekade.
Citera
2024-04-22, 17:46
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Men jävla korkad du är, det handlar om att vid långvarig antibiotikabehandling slår man ut bakterier i tarmarna som behövs och då måste man föra tillbaks dom genom att man får äta ett piller som innehåller lite avföring.
Inte att man drabbas av infektion pga ångvarig antibiotikabehandling, det är alltså exakt motsatsen till det du svamlar om. Antibiotika dödar bakterier och även dom du kanske vill ha kvar. Det borde du väl ha kunnat räkna ut att det inte rörde sig om att man får infektioner pga att man äter antibiotika.
Fattar inte hur du kunde få jobb inom vården när du är så jävla dum.
Du verkar inte heller ha så bra koll.

Citat:
Patienter vars tarm koloniserats av C. difficile-bakterien kan få symtom i form av diarré av varierande svårighetsgrad om bakterien kan föröka sig och bilda toxin i samband med rubbad bakterieflora, exempelvis vid antibiotikabehandling [18].
https://www.vardhandboken.se/vardhygien-infektioner-och-smittspridning/infektioner-och-smittspridning/infektioner-i-magtarmkanalen/clostridium-difficile/

Men i detta fall handlade det om e-coli som normalt finns i tarmen, inte om någon tarminfektion. E-coli i sig ger infektion om den hamnar på fel ställe - som i detta i fall i pvk:n. Enligt experter kan det inte skett utan uppsåtlig handling.
Citera
2024-04-23, 03:28
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Till startinlägget.

/Mod

Vilket skämt till dom.

Inte mordförsök? När barnet får livshotande sepsis och organsvikt? Sveriges äckliga domstolar vill alltid hitta omständigheter som "friar" för att allmänhetens syn inte ska få råda. Man kör ett spel för att man anser sig vara bättre än pöbeln.

Vad mer måste man göra emot ett stackars försvarslöst barn, det egna, så att det blir mordförsök i statens ögon?

Och sex ynka år? Hon sitter inne i fyra år. Det är ju värt att begå grova brott och personskador för den längden. Jävla idioter.
Senast redigerad av -GG 2024-04-23 kl. 03:30.
Citera
2024-04-23, 07:06
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Vilket skämt till dom.

Inte mordförsök? När barnet får livshotande sepsis och organsvikt? Sveriges äckliga domstolar vill alltid hitta omständigheter som "friar" för att allmänhetens syn inte ska få råda. Man kör ett spel för att man anser sig vara bättre än pöbeln.

Vad mer måste man göra emot ett stackars försvarslöst barn, det egna, så att det blir mordförsök i statens ögon?

Och sex ynka år? Hon sitter inne i fyra år. Det är ju värt att begå grova brott och personskador för den längden. Jävla idioter.

Jag blev också förvånad i och med att sjukvården är bra på att dokumentera.
Sen var H sjukvårdsutbildad och kunde i någon mån manipulera vad som skrevs in i journalen.
Jag blev besviken på att förhören med henne i rättegången är sekretessbelagda.
Hade sett fram emot att höra hennes version.
Hoppas någon kommersiell aktör begär omprövning av sekretessen.

Sen är väl inte sista ordet sagt utan detta lär gå upp i hovrätten.
Citera
2024-04-23, 12:16
Medlem
Citat:

Mammans förhör var bakom stängda dörrar med motiveringen att barnets journaler skulle nämnas.
Senast redigerad av Stressaddf 2024-04-23 kl. 12:18.
Citera
2024-04-23, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stressaddf
Mammans förhör var bakom stängda dörrar med motiveringen att barnets journaler skulle nämnas.

Även läkarnas förhör var bakom stängda dörrar med samma motivering.

Vilket är konstigt då alla läkares polisförhör och alla Hannahs polisförhör finns i FUP, där är ingenting maskat. (Någon enstaka annan del är maskad i FUP, men inte förhören)

Men tingsrätten har alltså trots det satt sekretess på både läkarnas och Hannahs förhör... Hela förhören, så ingenting alls från dessa går att få ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in