2024-04-19, 19:15
Medlem
TheTricksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyper9
Lyssnat på en del av förhöret med pappan under rättegången.
Känns inte som pappan varit så närvarande under allt.

Ungefär runt 2:16:50 så får han frågan om det är någon viss nivå på blodsockret då dom ska ta kontakt med vården, varpå han svarar att han minns inte, men han tror det?
Känns som är rätt så jävla viktig detalj att hålla koll på.
Glömsk för det är rättegång eller allmänt trög?

Denna youtube video:
https://youtu.be/yfWyhtYmbyA?si=ilC5LfKcTVzuiyc-

Pappan är ju helt väck! Fattar inte hur någon kan vara så jävla ouppmärksam och trög. Jag lutar åt att han på nåt vis har fattat galoppen men att det på nåt sätt är okej för att frun mår så dåligt.
Citera
2024-04-19, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheTrickster
Pappan är ju helt väck! Fattar inte hur någon kan vara så jävla ouppmärksam och trög. Jag lutar åt att han på nåt vis har fattat galoppen men att det på nåt sätt är okej för att frun mår så dåligt.

Jag får också känslan av att han på något sätt fattar att det är hon, men av någon anledning ändå väljer att stå på hennes sida
Senast redigerad av Itzy000 2024-04-19 kl. 19:45.
Citera
2024-04-19, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatwhat83
Alltså jag jobbar på ortopeden ,dessutom ny på jobbet MEN jag var halvt delaktig i ett samtal när en läkare pratade med en sköterska och där sas nåt om Klostrider(bajs"bakterier) och att man kan få det av långvarig pencilin/antibiotika behandling....

Men jävla korkad du är, det handlar om att vid långvarig antibiotikabehandling slår man ut bakterier i tarmarna som behövs och då måste man föra tillbaks dom genom att man får äta ett piller som innehåller lite avföring.
Inte att man drabbas av infektion pga ångvarig antibiotikabehandling, det är alltså exakt motsatsen till det du svamlar om. Antibiotika dödar bakterier och även dom du kanske vill ha kvar. Det borde du väl ha kunnat räkna ut att det inte rörde sig om att man får infektioner pga att man äter antibiotika.
Fattar inte hur du kunde få jobb inom vården när du är så jävla dum.
Citera
2024-04-19, 19:49
Medlem
Hyper9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTrickster

Tror inte han fattat galoppen förens nu i efterhand, men det kommer han ju aldrig erkänna.

För vem vill erkänna att man kunnat stoppat det tidigare om man varit lite mer uppmärksam.
Citera
2024-04-20, 07:28
Medlem
dialektikers avatar
Bor barnen fortfarande hos mormodern, eller är de omhändertagna av utomstående?
Senast redigerad av dialektiker 2024-04-20 kl. 07:30.
Citera
2024-04-20, 21:11
Medlem
Vem bor barnen hos nu?
Citera
2024-04-20, 21:18
Medlem
Tjejen var med i min mamma grupp
Citera
2024-04-20, 21:24
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87

Berätta, hur upplevde du henne?
Citera
2024-04-20, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Berätta, hur upplevde du henne?

De va gällande den stora. Märkte ingenting hon la upp söta lyckliga foton
Citera
2024-04-20, 21:38
Medlem
Varför just ena dottern bara?
Citera
2024-04-21, 00:53
Medlem
Citat:
Vem bor barnen hos nu?

Citat:

Citat:
Varför just ena dottern bara?

Du vet att man kan skriva flera meningar i samma inlägg va? Att dela upp det så där är på gränsen till spam.

Som nämnt tidigare i tråden verkar det som att barnen bor hos mormorn, men att soc ska utreda ifall barnen kan/ska flytta hem till pappan eller inte.

Ju större barnet är desto svårare blir det att utsätta för Munchausen by proxy. Eftersom barnet förstår mer, blir smartare och mer verbal. Storasyster hade dock haft liknande problem med sjukhusbesök och lågt blodsocker något år tidigare, framgår av förundersökningen. Inga prov togs då för c-peptid, så det går inte att i efterhand säga ifall det insulinet var kroppseget eller tillsatt.
Citera
2024-04-21, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itzy000
Jag får också känslan av att han på något sätt fattar att det är hon, men av någon anledning ändå väljer att stå på hennes sida

Citat:
Ursprungligen postat av Hyper9
Tror inte han fattat galoppen förens nu i efterhand, men det kommer han ju aldrig erkänna.

För vem vill erkänna att man kunnat stoppat det tidigare om man varit lite mer uppmärksam.

Det som är tydligt är att han i sitt förhör försöker försvara Hannah. Han tänker länge och väl före varje svar så att han inte råkar säga något som kan vara negativt för henne.

Något som genomsyrar hans förhör också är hur pass oinsatt han är. Både när det gäller barnets olika symtom, men också oinsatt i fallet mot hans fru. Det är som att han har lyssnat på Hannah före hon häktades, och sedan ignorerat all fakta och information som kommit från annat håll efter det.

Om han sedan bara lever i förnekelse, eller om han faktiskt förstår att hon har gjort det men försvarar henne ändå "för att hon mår dåligt" - det är nog bara han som vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in