Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-21, 09:01
  #49
Avstängd
Lifestealers avatar
du får väl göra som barnen gör sitta längst ned

fjolla
Citera
2024-04-21, 09:08
  #50
Medlem
TobiasBeechers avatar
Bastun i simhallen och gymmet är sällan varm eller fuktig. Det är femtio grader i torka vilket inte är så trevligt.

Sjuttio-åttio grader och hög luftfuktighet ska det vara med några öl, gärna med en sjö utanför, eller snö, att kyla ner sig med, så har man en trevlig kväll. Helst ensam så man kan sitta och njuta istället för att gapa.
Citera
2024-04-21, 09:26
  #51
Medlem
DrVonAnkas avatar
Du är väl ingen kärring?

Varmt och fuktigt så in i helvete att man måste luta huvudet i händerna, då börjar man närma sig trevliga nivåer. Man ska gärna hinna bli lite yr, då vet man att det är dags att gå ut.
Citera
2024-04-21, 09:28
  #52
Medlem
Ts kan ju nu byta juridiskt kön och sitta med i dambastun som han hintade om.
Citera
2024-04-21, 09:49
  #53
Medlem
En riktig urfinne kör rökbastu och håller inte koll på trams som gradantal.
Citera
2024-04-21, 09:53
  #54
Medlem
Har aldrig vart på ett gym där det blir sådär varmt som du beskriver. Du kan väl sätta dig längst ner? Sen är jag kvinna och det kanske spelar roll för jag har aldrig upplevt nån tävling över det. Men skulle det nu vara ett riktigt hett aggregat kan jag tycka att det är respektlöst att bara ösa på utav helvete om flera sitter där inne.

Det har aldrig själv gått att reglera värmen på nåt gym jag vart på.
På landet har vi vedeldat, det enda som duger egentligen. Och jag och sambon vill ha det lika. Vissa dar tål man värme bättre dessutom.

På mitt gym är det tyvärr klent, plus att puckona inte byggt etapper där man kan sitta. Då måste man ösa...
__________________
Senast redigerad av Patchoulioud 2024-04-21 kl. 10:02.
Citera
2024-04-21, 10:09
  #55
Medlem
sigurdnaukhoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HundenHansson
Den bästa delen med att gå till gymmet är att sitta i bastun efteråt.

Men varför vill de flesta ha så in i h#*vet varmt? Avskyr att basta med andra eftersom de alltid ska vrida upp termostaten på max och sedan också kasta på kopiösa mängder vatten på aggregatet.

De är ju ingen njutning öht. Jag vill kunna sitta ganska länge och svettas lite lagom medan jag filosoferar över livet. Men det blir bara en plåga när nån anabolanisse ska ösa på vatten och ljudligt stöna "Aaaahhh"

Visst är det bara fråga om en kukmätartävling ang vem som klarar att sitta längst i bastun? Det är troligen omogna snubbar med låg självkänsla som måste göra allting till en tävling. Eller finns det folk som på riktigt gillar att stekas i 110 grader? Kan inte tänka mig att det går till så i dambastun. Kan någon tjej bekräfta?

Jag bastar med en del kvinnor och några uppskattar en redig lögning med intensiv värme några sitter längre ner på laven. Det är ju en smaksak. Men jag måste erkänna att jag ibland har dragits med i någon slags tävling i att sitta kvar och vara "värst". Inte så mycket på senare år men ändå. Så det du beskriver är ändå en del av det men samtidigt är det gött att riktigt svettas i hög värme för att sedan slänga sig i en kall sjö/dusch.
Citera
2024-04-21, 10:41
  #56
Medlem
Man går väl till bastu för att må bra. Personligen vill jag att det skall vara 100+, 10-15min och sedan tar man ett iskallt bad/dusch och går in igen för nästa runda. Hela kroppen pulserar och måendet är på topp.

Tjejbastun dvs 50-80 grader har jag inget emot, men där saknas intensiteten, funkar nog mer för sociala tillfällen, sitta 30-40min, om man vill snacka, dricka öl osv.

Personer som försöker göra bastu till en tävling är för det mesta pinsamma typer, ingen bryr sig om hur länge eller hur mycket värme man klarar av, poängen är att man ska må bra!
Citera
2024-04-21, 11:07
  #57
Medlem
noyellowhatss avatar
Jag och Sylvester brukar sitta på laven längst ner.
Där håller sig cidern kyld lite längre under tiden vi rakar varandras bikinilinjer medans alfahannarna sitter längre upp, bredbent o dricker öl.

Mvh Jean Claude
Citera
2024-04-21, 11:11
  #58
Medlem
småsurs avatar
en riktig bastu är ju vedeldad och då är inte siffrorna på temperaturmätaren det viktiga. när det är varmt är det varmt.

sen måste man ju ta ställning till vilken temperatur man klarar att sänka 10st småöl. att gå ut ur en bastu efter en ynklig kvart, nykter, är helt meningslöst.
Citera
2024-04-21, 11:44
  #59
Medlem
Avengerssons avatar
Man behöver inte så mycket egentligen när det gäller bastuvärme, detta aggregat är perfekt för bastubad.
Varken snobbigt, för varmt (om man nu inte vill ha det) och perfekt på alla sätt, dessutom utan en massa extra lull lull som bara kostar pengar för vilken nytta då?

Det som är det bästa och toppen på moset är att man kan basta tillsammans med en skön kvinna som inte heller vill ha det "perkele"- varmt.
Citera
2024-04-21, 13:14
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorpareBlod
För att vissa män mäter sin manlighet och tuffhet genom att tex ha 300 grader varmt i bastun, äta saker som är så starkt att man skiter lava dagen efter. Män som helt enkelt är väldigt osäkra på sig själv, nej det är inte manligt att basta varmt, äta starkt, skryta om hur mycket alkohol man tål etc etc.

Det handlar inte om manlighet, det handlar om att du egentligen inte tycker om att basta. Man bastar inte i 50°, slänger du vatten på aggregatet vid 50° så gör du inte mycket mer än kyler ner stenarna.

Anledningen till varför du spyr ut dig att folk tror det är manligt att basta som man ska eller äta stark mat beror mer på din osäkerhet i din manlighet än något annat. Du borde jobba på ditt eget självförtroende.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback