Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-20, 14:46
  #1
Medlem
Den bästa delen med att gå till gymmet är att sitta i bastun efteråt.

Men varför vill de flesta ha så in i h#*vet varmt? Avskyr att basta med andra eftersom de alltid ska vrida upp termostaten på max och sedan också kasta på kopiösa mängder vatten på aggregatet.

De är ju ingen njutning öht. Jag vill kunna sitta ganska länge och svettas lite lagom medan jag filosoferar över livet. Men det blir bara en plåga när nån anabolanisse ska ösa på vatten och ljudligt stöna "Aaaahhh"

Visst är det bara fråga om en kukmätartävling ang vem som klarar att sitta längst i bastun? Det är troligen omogna snubbar med låg självkänsla som måste göra allting till en tävling. Eller finns det folk som på riktigt gillar att stekas i 110 grader? Kan inte tänka mig att det går till så i dambastun. Kan någon tjej bekräfta?
Citera
2024-04-20, 15:42
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HundenHansson
Den bästa delen med att gå till gymmet är att sitta i bastun efteråt.

Men varför vill de flesta ha så in i h#*vet varmt? Avskyr att basta med andra eftersom de alltid ska vrida upp termostaten på max och sedan också kasta på kopiösa mängder vatten på aggregatet.

De är ju ingen njutning öht. Jag vill kunna sitta ganska länge och svettas lite lagom medan jag filosoferar över livet. Men det blir bara en plåga när nån anabolanisse ska ösa på vatten och ljudligt stöna "Aaaahhh"

Visst är det bara fråga om en kukmätartävling ang vem som klarar att sitta längst i bastun? Det är troligen omogna snubbar med låg självkänsla som måste göra allting till en tävling. Eller finns det folk som på riktigt gillar att stekas i 110 grader? Kan inte tänka mig att det går till så i dambastun. Kan någon tjej bekräfta?
Finns säkert olika lavhöjder i din bastu oxå, sitt längst ner så behöver du inte gnälla mer.
Citera
2024-04-20, 15:46
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Finns säkert olika lavhöjder i din bastu oxå, sitt längst ner så behöver du inte gnälla mer.

Precis finns höjdnivåer av en anledning. Varm är du väl redan efter gym och dusch? Bastu handlar om att bli riktigt varm så man svettas ur sin skit. Men är det andra där frågar man om det är ok, är ju en subjektiv upplevelse.
Citera
2024-04-20, 15:56
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neix
Precis finns höjdnivåer av en anledning. Varm är du väl redan efter gym och dusch? Bastu handlar om att bli riktigt varm så man svettas ur sin skit. Men är det andra där frågar man om det är ok, är ju en subjektiv upplevelse.
I regel skiljer temp ganska mycket på olika höjder, sitter man på lägsta blir den knappt varmt om fötterna som är mot golvet.

Men klart dom flesta vill sitta högst upp där det blir varmast av ångan när man kastar, tror TS vill sitta högst upp men klarar inte av det.
Hettan är även bra för blodcirkulationen. Finns många som gillar just hettan, varav man har olika höjder, dom som inte klarar av får välja o sitta nere.
Citera
2024-04-20, 16:00
  #5
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HundenHansson
Den bästa delen med att gå till gymmet är att sitta i bastun efteråt.

Men varför vill de flesta ha så in i h#*vet varmt? Avskyr att basta med andra eftersom de alltid ska vrida upp termostaten på max och sedan också kasta på kopiösa mängder vatten på aggregatet.

De är ju ingen njutning öht. Jag vill kunna sitta ganska länge och svettas lite lagom medan jag filosoferar över livet. Men det blir bara en plåga när nån anabolanisse ska ösa på vatten och ljudligt stöna "Aaaahhh"

Visst är det bara fråga om en kukmätartävling ang vem som klarar att sitta längst i bastun? Det är troligen omogna snubbar med låg självkänsla som måste göra allting till en tävling. Eller finns det folk som på riktigt gillar att stekas i 110 grader? Kan inte tänka mig att det går till så i dambastun. Kan någon tjej bekräfta?
Därför att det inte är skönt med "lagom varmt". Man går till bastu för att härda ut sig ordentligt och sen gå ut när man är trött. Kanske växla med att duscha i riktigt kallt vatten, vila och sedan för att gå in igen.

Sverige som är ett vinterland där man fryser arslet av sig majoriteten av sitt liv så är det inte så konstigt att man vill känna ordentlig värme ibland.
Citera
2024-04-20, 16:17
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Det är aldrig 110 grader C i bastun - du är bara vek.
Riktigt vek.
En vekling, helt enkelt

Verkar som jag hade rätt. Man tror man är tuff och andra är veklingar om man låtsas gilla att ha bastun på max
Citera
2024-04-20, 16:31
  #7
Medlem
Dit jag går finns det ett varmrum precis utanför, där sitter de flesta och tjötar.
Citera
2024-04-20, 17:20
  #8
Medlem
Finns inga gym som har 110 grader i bastun, så sluta överdriv.

Men du är väl en sån fjant som tycker att bastun ska vara 50 grader och gnäller så fort det blir lite för varmt.

Låt oss som gillar bastu att få basta. 80 grader är en lagom lägsta temperatur, helst ska det vara mer. Men 80 grader är acceptabelt i publika bastu.
Citera
2024-04-20, 17:53
  #9
Medlem
För att vissa män mäter sin manlighet och tuffhet genom att tex ha 300 grader varmt i bastun, äta saker som är så starkt att man skiter lava dagen efter. Män som helt enkelt är väldigt osäkra på sig själv, nej det är inte manligt att basta varmt, äta starkt, skryta om hur mycket alkohol man tål etc etc.
Citera
2024-04-20, 17:56
  #10
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Bastu är ett känsligt ämne. Märks här återigen. De på gym och badhus brukar va sunkbastu runt 80-90°. Sänk termostaten en timman innan du ska in så kanske det blir lite snällare.

Riktiga vikingar kör 100-110°. Jag och en granne körde 150+ dgr på ett år, två timmar per sittning, dusch ingår såklart, mest på vintern då vi bodde i Jämtland. Det är en typ av träning det också, gör du det flera dagar i veckan så är 80° ingenting tyvärr.
Citera
2024-04-20, 18:30
  #11
Medlem
Hyperkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HundenHansson
Den bästa delen med att gå till gymmet är att sitta i bastun efteråt.

Men varför vill de flesta ha så in i h#*vet varmt? Avskyr att basta med andra eftersom de alltid ska vrida upp termostaten på max och sedan också kasta på kopiösa mängder vatten på aggregatet.

De är ju ingen njutning öht. Jag vill kunna sitta ganska länge och svettas lite lagom medan jag filosoferar över livet. Men det blir bara en plåga när nån anabolanisse ska ösa på vatten och ljudligt stöna "Aaaahhh"

Visst är det bara fråga om en kukmätartävling ang vem som klarar att sitta längst i bastun? Det är troligen omogna snubbar med låg självkänsla som måste göra allting till en tävling. Eller finns det folk som på riktigt gillar att stekas i 110 grader? Kan inte tänka mig att det går till så i dambastun. Kan någon tjej bekräfta?

Det du påstår är en bastu är mer ett torkskåp.

I en bastu ska man kasta vatten och det ska vara Minst 110 grader i den. Ni svennar (inte alla) är veklingar
Citera
2024-04-20, 18:33
  #12
Medlem
Crabbofixs avatar
Jag klarade 110 grader en gång, i 20 sekunder. Satt högst upp!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback