Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-19, 17:51
  #49
Medlem
Hur långt är ett barn?
Citera
2024-04-19, 17:55
  #50
Medlem
Om du vill ha barn skulle jag inte slösa tid på en tjej som skriver på sin tinder att hon inte vill ha fler barn. Du riskerar bara att slösa bort tid. Eller fastnar i värsta fall med någon tjej som inte kommer ändra sig på den punkten.
Citera
2024-04-19, 18:52
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Känner igen detta. En del killar blir "cuck". De blir utnyttjade av en del kvinnor som aldrig skulle ha förmåga att dra in pengar till det liv de vill leva. De vill ha en ny kille som hjälper till att uppfostra hennes små älsklingsbarn, försörjer henne och ger henne trygghet. Men vad får killen? När barnen är vuxna gör kvinnorna slut och skall ha halva huset!


De finns. Hade en kompis som pratade mycket om barn när vi studerade. Han riktigt längtade efter barn...

Jag tror tindertjejer skriver har barn och vill inte ha fler på samma sätt som män ljuger om att de söker nåt seriöst.

Om de har flera stycken åtminstone
Citera
2024-04-19, 19:03
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capcom.
Det står ganska ofta på Tinder "har barn och vill inte ha fler". Men om killen är hennes livs kärlek, står hon fast vid det då?

Vad väger tyngst i deras prioriteringar - slippa tröttheten/brist på frihet eller spänningen att få ett barn med den nya snubben?

I regel då...

Intressant hur invant det är att tänka i kategorier på det sätt du verkar göra. Kvinnor som är si och så, vad vill de?

Det självklara svaret är att kvinnor är individer och vill och tänker olika.

Var öppen och nyfiken på just den kvinna du möter så ska du säkert få reda på vad hon vill. Betrakta henne inte som ett element i en mängd bestående av alla kvinnor.
Citera
2024-04-19, 19:10
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Intressant hur invant det är att tänka i kategorier på det sätt du verkar göra. Kvinnor som är si och så, vad vill de?

Det självklara svaret är att kvinnor är individer och vill och tänker olika.

.

Jag skrev "i regel." Det betyder "vanligast".

Jag tror inte att det är 50/50
Citera
2024-04-19, 19:45
  #54
Medlem
Crabby88s avatar
Är väl bättre du frågar en kvinna i fråga istället för Flashback.
Citera
2024-04-19, 20:09
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Är väl bättre du frågar en kvinna i fråga istället för Flashback.

Meningslöst. En kvinna vet inte var hon befinner sig känslomässigt i framtiden. Hon har bara levt ett liv

Men det vet andra som redan erfarit den "framtiden."
Citera
2024-04-19, 23:22
  #56
Medlem
Rozenkvartss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capcom.
Upp till vilken ålder kan du tänka dig det?

Är 34 nu och känner väl att tiden börjar rinna ut. Varit skild ett par år och kunde verkligen första åren tänka mig men nu börjar jag känna att skulle jag hinna träffa någon, bli seriös och på det gravid. Nja, då lär jag ju vara närmre 40. Känner det skulle ha hänt redan egentligen då.
Citera
2024-04-19, 23:41
  #57
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det kommer ju ingen kunna svara på. Det finns säkert kvinnor som har två barn sen tidigare och jättegärna ha fler, kvinnor som har två barn sen tidigare och absolut inte vill ha fler under några omständigheter alls, och kvinnor i samma sits som kanske tvekar eller kan ändra sig. Spelar ju också viss roll vilken ålder kvinnan är i, om det ens är möjligt och finns tid att lära känna varandra m.m tillräckligt.

Men generellt skulle jag ju säga att har kvinnan tydligt skrivit att hon inte vill ha fler så bör du nog utgå ifrån att det är så. Ge sig på någon som varit jättetydlig med en viss preferens i hopp om att man ska kunna ändra på personen är en riktigt dålig idé faktiskt. För alla inblandade. Har hon valt att skriva ut det så tydligt så är det förmodligen något hon tänkt igenom ordentligt, och en del av syftet är att undvika kontaktförsök från män som tänkt sig att skaffa barn med henne.

Om jag var på Tinder och skulle ange "har barn - vill ha fler" eller "har barn - vill inte ha fler", så skulle jag nog välja det sistnämnda... även om jag skulle kunna tänka mig fler barn beroende på hur ett förhållande utvecklar sig. Om man skulle fylla i "har barn - vill ha fler" kan det ju låta som att man bara letar efter nån att reproducera sig med, som att själva grejen att få fler barn trumfar...
Citera
2024-04-20, 00:02
  #58
Medlem
Nej.
Känner fler som gått in i ett förhållande där de befintliga barnen blivit stora och man börjar återfå sitt egna liv, man vill således inte börja om.
Citera
2024-04-20, 00:12
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Om jag var på Tinder och skulle ange "har barn - vill ha fler" eller "har barn - vill inte ha fler", så skulle jag nog välja det sistnämnda... även om jag skulle kunna tänka mig fler barn beroende på hur ett förhållande utvecklar sig. Om man skulle fylla i "har barn - vill ha fler" kan det ju låta som att man bara letar efter nån att reproducera sig med, som att själva grejen att få fler barn trumfar...

Ja, och det motsvarar killen som vill bara ligga men inte bränna några broar. Han sätter "seriöst förhållande" för att fånga in alla fiskar i nätet (om han är snygg dvs ).

Men 33+ kvinnor som vill ha barn måste vara ärliga. De har bråttom
Citera
2024-04-20, 02:58
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capcom.
Haha. Ingen man har barnlängtan. Jag känner inte en enda man som skaffade barn för att han "längtade" efter det.
De gör det för att det förväntas av dem. Sen hoppas de på det bästa. Typ så.

Snicksnack, det är biologiskt inprogrammerat att vilja ha barn. Även hos mannen.

Eftersom meningen med livet är att fortplanta sig så kommer även män att längta efter att få (egna) barn.

Konstiga kompisar du har.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback