2024-04-19, 10:51
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Rönnbergs filosofi samt Bitr tränare kanske var ok 2016.

Taktik och spelfilosofi.. håller ej 2024.

Lasse J Målvakt 9 i slutspelet
PP 6a BP 6a
31 mål insläppta i 5 mot 5 mest av alla lag

Så du menar att Roger Hansson har en succéartad karriär som coach, ass coach eller gm på sitt cv?
Han har tidigare 10 säsonger som endera en av dessa tre uppgifter i Rögle, men noll framgång! (Plus ett antal år som juniortränare.)

Lasse Johansson han har inte varit lika bra i år som tidigare säsonger, det håller jag med om. Sen vet jag inte hur du menar att Rönnberg skulle gjort honom bättre på ngt sätt, det kan mkt väl vara så att LJs bästföredatum gått ut.
Citera
2024-04-19, 11:00
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Jadu experten! Hur förklarar du Färjestads guld 2022? Dålig coach? Förbundets BK? Kreativt! Kul! Har du komplex? Vilket lag håller du på som du kan få ett töntigt öknamn på? Tror inte du har något lag du håller på eller så vågar du inte tala om det!

Varför rättar du perry2 på ett drygt sätt när han skriver SKAIK? Förbundets BK går an men inte SKAIK? Tönt!

Förstår du inte det är det nog svårt att förklara.
Att skriva Skaik är okunnighet, finns inte ngn ironi eller ngt annat överhuvudtaget som gör att man byter deras rätta namn till Skaik istället för Saik, då förkortar man hellre som han även gjorde senare Skellefteå med avkortat namn.

(Ang att jag skrev det till honom är att han först skrev att jag ingen koll hade. Men du kanske kör samma race, gnäller och förminskar andra men gråter som ett barn om du får samma medicin tillbaka, förresten vilket lag har du på väggen i ditt pojkrum?)
Senast redigerad av UnitedKingdom 2024-04-19 kl. 11:02.
Citera
2024-04-19, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Förstår du inte det är det nog svårt att förklara.
Att skriva Skaik är okunnighet, finns inte ngn ironi eller ngt annat överhuvudtaget som gör att man byter deras rätta namn till Skaik istället för Saik, då förkortar man hellre som han även gjorde senare Skellefteå med avkortat namn.

(Ang att jag skrev det till honom är att han först skrev att jag ingen koll hade. Men du kanske kör samma race, gnäller och förminskar andra men gråter som ett barn om du får samma medicin tillbaka, förresten vilket lag har du på väggen i ditt pojkrum?)

Komiskt! DU föminskar andra! Men det har du tydligen inte skalle att begripa! "Förbundets BK", Plastsjö". De jag ger mig på ska skit ha när de ger skit gång på gång trots hövliga inlägg om det nedvärderande att håna andra lag.

Du spelar allanballan men backar inte upp det på något vis!

Jag tror, och hoppas, Skellefteå tar hem hela skiten. Anledningen till min önskan är enbart pga två personer här. Psykot från Växjö och pyssen. Vinner Skellefteå så har de lika många guld som Växjö, en massa fler finaler och därmed fler silver än Växjö, fler år i högsta ligan, bättre i maratontabellen än Växjö. Slutligen; att jag önskar Skellefteå vinner är för att pyssen kallar Färjestad för Förbundets BK. Bara därför pyssen87!

Edit: Tror du har rätt bra koll på lagen i SHL. Att folk här tycker olika är ju själva grejen med allt. Tycker nog inte att vi har sååå olika syn på saker och ting i det stora hela. Du verkar absolut mer insatt, eller har mer åsikter, om mycket inom SHL än vad jag har. Därmed så kan vi lägga ned för nu. Eller?
Senast redigerad av Palkranen 2024-04-19 kl. 11:33.
Citera
2024-04-19, 11:34
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Elias Salomonsson, vilken gigant.

Väldigt bra på sistone. Sägs försvinna till NHL nu i sommar tyvärr. Men han spelar tillräckligt klokt, moget och fysiskt för att åtminstone försöka slå sig in i Winnipeg Jets. Misslyckas han med det kanske han fortsatt blir "utlånad" till AIK (vilket han formellt är nu).

Det blir en spännande och förhoppningsvis välspelad matchserie. Jag tror Skellefteå tar guldet denna gång. Rögle har varit oerhört effektiva, och överraskat åtminstone mig genom att köra över Färjestad och Växjö. Men om Skellefteå spelar som de kan och ska, ungefär som de gjorde i går, tror jag det väger över till västerbottningarnas fördel. Det borde gå att stressa backparen Ekeståhl-Johnson - Claesson, Kapla - Bichsel och Engström - Jonsson mer än vad som gjorts i kvarts-och semifinalerna. Power play och box play blir som alltid i avgörande lägen extremt viktigt att få till, och Skellefteå spelar med stort självförtroende i special teams. Det är två bra målvakter, jag tror de kommer att vara ungefär lika solida. Zaar - Ryfors - Tambellini kan inte ges det utrymme de hade senast mot Växjö, måste stängas ner som man gjorde med Strömvallkedjan i går.

Lite harmlös finalstämningshets från butikschefen på ICA Kvantum i Skellefteå:

https://nyheter24.se/nyheter/ekonomi/1268344-ica-butikens-kaxiga-han-halstabletter-bra-mot-skanska

Citat:
Butikschefen Alexander Björck är ett stort SAIK-fan och ser alla matcher. Han har gjort det till en tradition att på ett humoristiskt sätt håna finalmotståndarna med olika "erbjudanden" i butiken.

Tidigare år har Växjö, Färjestad och Frölunda råkat ut för den påhittige butikschefen, och nu har turen kommit till Rögle. Knappt hade domaren blåst av matchen, innan finalhetsen började.

Jag hoppas vi kan ha en vettig nivå i matchtrådarna. Tycker alltid man måste kunna erkänna när motståndarna gör något bra.
Senast redigerad av Ezzelino 2024-04-19 kl. 12:25.
Citera
2024-04-19, 13:20
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Edit: Tror du har rätt bra koll på lagen i SHL. Att folk här tycker olika är ju själva grejen med allt. Tycker nog inte att vi har sååå olika syn på saker och ting i det stora hela. Du verkar absolut mer insatt, eller har mer åsikter, om mycket inom SHL än vad jag har. Därmed så kan vi lägga ned för nu. Eller?

Kul med lite olika åsikter, vore tråkigt annars, ni får komma igen nästa år, ha de' nice.

Ju mer jag funderar på finalmatchen så mer säker blir jag på att SAIK tar Guld, backbesättningen de har den går minst sagt inte av för hackor.

Tips 4-1 I matchserien.
Citera
2024-04-19, 13:58
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Väldigt bra på sistone. Sägs försvinna till NHL nu i sommar tyvärr. Men han spelar tillräckligt klokt, moget och fysiskt för att åtminstone försöka slå sig in i Winnipeg Jets. Misslyckas han med det kanske han fortsatt blir "utlånad" till AIK (vilket han formellt är nu).
Hans agent har redan bekräftat att han drar över till Nordamerika till nästa säsong.
Citera
2024-04-19, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Kul med lite olika åsikter, vore tråkigt annars, ni får komma igen nästa år, ha de' nice.

Ju mer jag funderar på finalmatchen så mer säker blir jag på att SAIK tar Guld, backbesättningen de har den går minst sagt inte av för hackor.

Tips 4-1 I matchserien.

Agree!
Citera
2024-04-19, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino

Det blir en spännande och förhoppningsvis välspelad matchserie. Jag tror Skellefteå tar guldet denna gång. Rögle har varit oerhört effektiva, och överraskat åtminstone mig genom att köra över Färjestad och Växjö. Men om Skellefteå spelar som de kan och ska, ungefär som de gjorde i går, tror jag det väger över till västerbottningarnas fördel. Det borde gå att stressa backparen Ekeståhl-Johnson - Claesson, Kapla - Bichsel och Engström - Jonsson mer än vad som gjorts i kvarts-och semifinalerna. Power play och box play blir som alltid i avgörande lägen extremt viktigt att få till, och Skellefteå spelar med stort självförtroende i special teams. Det är två bra målvakter, jag tror de kommer att vara ungefär lika solida. Zaar - Ryfors - Tambellini kan inte ges det utrymme de hade senast mot Växjö, måste stängas ner som man gjorde med Strömvallkedjan i går.

Lite harmlös finalstämningshets från butikschefen på ICA Kvantum i Skellefteå:

https://nyheter24.se/nyheter/ekonomi/1268344-ica-butikens-kaxiga-han-halstabletter-bra-mot-skanska

Jag hoppas vi kan ha en vettig nivå i matchtrådarna. Tycker alltid man måste kunna erkänna när motståndarna gör något bra.

Håller med dig! Något som är störande är när en coach bara pratar om egna misstag, det egna dåliga spelet bla bla bla. Istället för att prata om motståndaren och det som de gör bra och gör att egna laget inte lyckas med allt.
Citera
2024-04-19, 20:56
Medlem
Det är inte bara SM finalen som dra igång imorgon utan också kvala sig in till CHL! Så den som vinner 4 gånger först vinner två grejor! Mäktigt ändå!

Bandyklubben har en chans men skulle säga 60-40 till Skellefteå. Imorgon dra det igång och dags att få början till högt blodtryck.
Senast redigerad av pyssen87 2024-04-19 kl. 20:58.
Citera
2024-04-19, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Det är inte bara SM finalen som dra igång imorgon utan också kvala sig in till CHL! Så den som vinner 4 gånger först vinner två grejor! Mäktigt ändå!

Bandyklubben har en chans men skulle säga 60-40 till Skellefteå. Imorgon dra det igång och dags att få början till högt blodtryck.

Va?
Citera
2024-04-19, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87

Lycka till nu! Se nu till för fan att inte ge upp trots 0-1! Två skott kan vara två mål!
Citera
2024-04-19, 21:10
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Va?

Tippar att cupsegern ger en plats och som nia i serien så är inte Bandyklubben kvalificerade. Aik har sin plats på seriemeriterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in