2024-04-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Tippar att cupsegern ger en plats och som nia i serien så är inte Bandyklubben kvalificerade. Aik har sin plats på seriemeriterna.

Haha! Du tappade mig redan innan du började!

Vilka vann CHL sist?
Citera
2024-04-19, 21:15
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Haha! Du tappade mig redan innan du började!

Vilka vann CHL sist?

Cupen = SHL-slutspelet.
Serien = grundserien
Citera
2024-04-19, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Cupen = SHL-slutspelet.
Serien = grundserien

Ahh! Massa moderna uttryck!
Citera
2024-04-19, 21:30
Medlem
Angående offside. Om kroppen är utanför anfallszonen, kan man vara offside då om klubban är i anfallszon?
Citera
2024-04-19, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Lycka till nu! Se nu till för fan att inte ge upp trots 0-1! Två skott kan vara två mål!

tack så mycket! Men det kommer bli svårt hahah Blir alltid så hypernervös så fort Bandyklubben ligger under med 1-2 mål.

Och det där med att vinna 2 grejor så menade jag att om Bandyklubben vinner finalen så får vi en CHL plats också nästa säsong, tydligen har Skellefteå redan sin plats klar eftersom sin placering i grundserien fick jag veta om norrbaggen vilken jag inte visste.

Edit: eller det va dom inte alls, bara topp 2 som blir direkt kvalificerade Så dom har också en CHL plats att slås för nu i finalen
Senast redigerad av pyssen87 2024-04-19 kl. 21:37.
Citera
2024-04-19, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
tack så mycket! Men det kommer bli svårt hahah Blir alltid så hypernervös så fort Bandyklubben ligger under med 1-2 mål.

Och det där med att vinna 2 grejor så menade jag att om Bandyklubben vinner finalen så får vi en CHL plats också nästa säsong, tydligen har Skellefteå redan sin plats klar eftersom sin placering i grundserien fick jag veta om norrbaggen vilken jag inte visste.

Edit: eller det va dom inte alls, bara topp 2 som blir direkt kvalificerade Så dom har också en CHL plats att slås för nu i finalen

Ahh ok! Ärligt så har jag inte koll på kvalificeringen till CHL. Så FBK är direktkvalificerade? Vann ju grundserien.
Citera
2024-04-19, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
Angående offside. Om kroppen är utanför anfallszonen, kan man vara offside då om klubban är i anfallszon?

Öhh nä! Grillorna avgör offside. En grilla utanför zon, eller på blålinjen, är ej offside. Grillan måste ha kontakt med isen.
Citera
2024-04-20, 08:38
Medlem
Ezzelinos avatar
Rögle Bandyklubb flög upp till Skellefteå i går:

https://www.roglebk.se/article/61gasa9-3k501/view

Citat:
"Efter en lite över två timmar lång flygresa är laget äntligen på plats i ett soligt Skellefteå. Trunkarna med hockeyutrustning lämnades på Skellefteå Kraft Arena innan spelarna åkte vidare till hotellet. Som vanligt var hjältarna Fidde och Sven Thomsson kvar för att rodda och fixa inför vad som komma skall.

Väl på hotellet passade Rögles mediateam på att spela in en podd tillsammans med Linus Sjödin. Hur tänker man som spelare kvällen innan en SM-final? Hur nervös är man? Vad gör man?

Svaren hittar ni i senaste avsnittet av Längs Rönne Å – KLICKA HÄR!---"

Dennis Everberg, som Skellefteå måste störa och frustrera på isen, inte ge den kraftfulle spelaren utrymme, gillar mjäkig tjejmusik:

Citat:
Efter en ledig dag samlades spelarna igen under torsdagsmorgonen. Ett kort möte följdes av ett lättare gympass där Dennis Everberg tog hand om musiken. Det blev en rad toner från tidigt 2000-tal, vilket uppskattades på flera håll från hans lagkamrater.

Vilken låt som spelades först? Katy Perry – Last Friday Night ...

– Det var en bra vibe, säger backen Lian Bischel. Det är minst lika viktigt som själva övningarna. Så han kan få förtroendet igen. Men bara på gymmet, inte inne i omklädningsrummet.

Skellefteå AIK har ingen motsvarande hockeydagbok. Det meddelas på hemsidan att

https://www.skellefteaaik.se/article/ycxasc6-5n5bi1/view

Citat:
hockeybussen går med alla linjer till denna match. Gråtande gruvarbetare med tolv fingrar och lappögon, i smutsiga arbetskläder och hjälm, åker gratis.

Vidare vet jag inte varför det råder höjd säkerhetsnivå i arenan? Fruktar man skånsk separatistisk terrorism?

Citat:
På grund av den höjda säkerhetsnivån kommer alla besökare visiteras och vid insläppet. OBS! Väskor får inte tas med in i arenan.
Citera
2024-04-20, 09:04
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino

Vidare vet jag inte varför det råder höjd säkerhetsnivå i arenan? Fruktar man skånsk separatistisk terrorism?

Det var ett tag sedan du var på ett sportevenmang va?
Citera
2024-04-20, 09:39
Medlem
Om några timmar börjat allvaret på riktigt, den dagen alla 14 lag slås för men bara 2 kan ta sig till! Det börja känns lite smått nu, högt blodtryck finns det stor risk för under dessa dagar!

Jag ser helst att man ta minst en borta seger, heller måste typ göra det. Perfekt tillfälle idag när någon av Johansson (?) bröderna fortfarande är avstängd. Lär bli tufft men det kan gå!

Matchtråden kommer ryka under dessa dagar bara ett varningsfinger för er som kommer vara där.

Framåt fina Bandyklubben!
Citera
2024-04-20, 09:40
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Det var ett tag sedan du var på ett sportevenmang va?

Korrekt uppfattat. Jag föredrar i princip den virtuella upplevelsen, att betrakta det mesta så att säga sub specie aeternitatis, så det var ett antal år sedan jag bevistade något idrottsligt. Det råder alltså kronisk "höjd säkerhetsnivå" på alla idrottsevenemang i landet? P.g.a. rädslan för islamistisk terrorism i första hand?
Citera
2024-04-20, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Rögle Bandyklubb flög upp till Skellefteå i går:

https://www.roglebk.se/article/61gasa9-3k501/view

Dennis Everberg, som Skellefteå måste störa och frustrera på isen, inte ge den kraftfulle spelaren utrymme, gillar mjäkig tjejmusik:

Skellefteå AIK har ingen motsvarande hockeydagbok. Det meddelas på hemsidan att

https://www.skellefteaaik.se/article/ycxasc6-5n5bi1/view

Vidare vet jag inte varför det råder höjd säkerhetsnivå i arenan? Fruktar man skånsk separatistisk terrorism?:)

Haha har varit så sedan November/December typ sedan dom höjde terro nivån efter alla korona bränningar och skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in