2024-01-21, 10:46
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvboxen
Du ska inte räkna bort Örebro

Ja de är rätt dåliga också iofs. Så de två kvallagen kommer från något av de tre lagen, Örebro, Malmö och Oskarshamn.

HV, Rögle och MoDo får göra upp om de två sista play-in platserna.
Citera
2024-01-22, 22:51
Medlem
Visade Rydahl Färjestads fans sitt rätta hjärta nu? 😉
Citera
2024-01-23, 02:05
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Allt, eftersom det via olika faktorer ligger till grund för dagens hockey.

Som Timråit kan jag erkänna att vi inte är helt äkta, men för vissa som håller på Färjestad, Frölunda, HV71, Skellefteå, Modo osv. är det lite kul att man anklagar Växjö, Örebro och Linköping för plast när man själva är lika oäkta.

Timrå är bara ett gäng tjuvar som dammsuger talangerna från Sundsvall,Njurunda och Ånge!

Men med plast för dessa 3 klubbar du nämner är ju att dessa inte producerar fram några egna spelare... Linköping har väl tagit fram nån...

MoDo har däremot en hel uppsjö utav spelare...
Citera
2024-01-23, 11:20
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Timrå är bara ett gäng tjuvar som dammsuger talangerna från Sundsvall,Njurunda och Ånge!

Men med plast för dessa 3 klubbar du nämner är ju att dessa inte producerar fram några egna spelare... Linköping har väl tagit fram nån...

MoDo har däremot en hel uppsjö utav spelare...

Timrå får visst en ny coach, Olli Jokinen "Chefen" OJ. Han har lyckats bra,med ett lag som Mikkelin Jukurit. Ett av topplagen,med mindre spelar budget och yngre talanger.

Kanske blir ett hockeylag,av Timrå till slut
Citera
2024-01-23, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Visade Rydahl Färjestads fans sitt rätta hjärta nu? 😉
Vad menar du? Vad har han gjort?
Citera
2024-01-23, 17:34
Medlem
Mario Kempe går ut med anledningen till att han bröt med Luleå. Kände sig inte önskad av supportrarna, utan mest ett allmänt missnöje över att han blev långtidsskadad så tidigt utan att hinna leverera för dem.

Blev för stor press helt enkelt när han efter ett drygt år av missat spel återigen behövde opereras och missade en säsong. Då det inte verkade finnas tålamod efter en jobbig tid så slog depressionen över:

"Klart att det är jobbigt. Passion är bra, men inte när det går över gränsen. Det som är konstigt är att många supportrar i Luleå tyckte jag skulle sparkas under förra säsongen och även den här, för att jag var dålig på isen. Nu när jag lämnar så är de arga även för det. Konstig ekvation."

"Jag mådde inte bra i Luleå. Det räckte med att jag såg hallen så fick jag ångest. Det har varit så här nu sedan i somras när jag kom tillbaka efter min andra tuffa knäskada. Jag tog kontakt med min agent tidigt och sa att det kanske var bäst för mig att lämna Luleå."

Då blir det mer förståeligt att han ville bryta kontraktet. Tråkigt att han behövt känna sådan press.
Citera
2024-01-23, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forest-Militia
Mario Kempe går ut med anledningen till att han bröt med Luleå. Kände sig inte önskad av supportrarna, utan mest ett allmänt missnöje över att han blev långtidsskadad så tidigt utan att hinna leverera för dem.

Blev för stor press helt enkelt när han efter ett drygt år av missat spel återigen behövde opereras och missade en säsong. Då det inte verkade finnas tålamod efter en jobbig tid så slog depressionen över:

"Klart att det är jobbigt. Passion är bra, men inte när det går över gränsen. Det som är konstigt är att många supportrar i Luleå tyckte jag skulle sparkas under förra säsongen och även den här, för att jag var dålig på isen. Nu när jag lämnar så är de arga även för det. Konstig ekvation."

"Jag mådde inte bra i Luleå. Det räckte med att jag såg hallen så fick jag ångest. Det har varit så här nu sedan i somras när jag kom tillbaka efter min andra tuffa knäskada. Jag tog kontakt med min agent tidigt och sa att det kanske var bäst för mig att lämna Luleå."

Då blir det mer förståeligt att han ville bryta kontraktet. Tråkigt att han behövt känna sådan press.

Det där är inget annat än en tillrättalagd efterhandskonstruktion som inte är värd mer än det katten gör i lådan...
Citera
2024-01-23, 21:15
Medlem
Alla bottenlagen vann ikväll, vilket ger en jämnare tabell. Bästa mästarna var med hela vägen till slutet, trots trött match.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-01-23 kl. 21:25.
Citera
2024-01-23, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Alla bottenlagen vann ikväll, vilket ger en jämnare tabell. Bästa mästarna var med hela vägen till slutet, trots trött match.
Varför ilskna det till för en rätt tam tryckare från Rosen i slutsekunden? Grinigt innan?
Citera
2024-01-23, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Varför ilskna det till för en rätt tam tryckare från Rosen i slutsekunden? Grinigt innan?

Inte alls faktiskt. Lakers är ett spelande lag och Luleå ett grislag, så är bara endel av deras spel när de inte kan mäta sig spelmässigt.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-01-23 kl. 21:39.
Citera
2024-01-23, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85

Onödigt att trycka till så med 1 sek kvar av matchen! Helt rätt att tillrättavisa fegisen Rosén då!
Citera
2024-01-23, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Inte alls faktiskt. Lakers är ett spelande lag och Luleå ett grislag, så är bara endel av deras spel när de inte kan mäta sig spelmässigt.
Tyckte inget lag spelade nån grishockey ikväll faktiskt.. Men på tal om grisar.. Hur många avstängningar har exempelvis Ludvig Nilsson senaste året? 4? Missat 12-13 matcher pga avstängning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in