Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-19, 14:58
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
1. Nej, den polisen ska inte jobba kvar.
2. Med tanke på hur många poliser som dör i tjänsten, inte minst på grund av svarta så kan jag ha en viss förståelse.
Ja svarta barn är livsfarliga för beväpnade poliser. Det är även viktigt och nödvändigt för polisens säkerhet att sätta barnet i en obekväm ställning för att förhindra att bli mördad.
Citera
2024-04-19, 15:01
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Videon visar bara efter handbojningen. Våldsmannen sitter med handbojor på marken, men vägrar sluta bråka, så en av snutarna tar ett brottningsgrepp runt våldsmannens huvud. Våldsmannen slutar inte att kämpa emot.

Har man nitat en poils med knuten näve, och fortsätter slåss, ja då får man nog räkna med ett visst motvåld, och bör förslagsvis vara glad att man inte blev tystad av en kulsvärm istället.

Polismannens agerande visar att han var lämplig. Eventuell historia av övervåld gör ingen skillnad, för detta var inget övervåld över huvud taget.

Så sluta ras-baita, nigga pls.

Det enda rasanmärkningsvärda i sammanhanget är inte ens anmärkningsvärt, dvs att det bara är negrer som slåss och fortsätter göra motstånd mot poliser.

Så snarare än att försöka ta till ett sånt löjligt skamgrepp som att försöka rashata och skandalisera över ett korrekt ingrepp från en kompetent polisman, låt oss istället reflektera över hur situationen skulle ha slutat här i Svedala? En bindgalen neger mot ett par tre hästsvanspoliser.

Det kan jag svara på annars. Det hade blivit fler skadade.

EDIT: Puckfyrtioåtta! Grattis TS, din hathetsande troll-bot.

Vilket slags våld kan en handbojad yngling ens fysiskt begå? Svennar och att älska övergrepp mot barn, nämn en mer ikonisk duo.
Citera
2024-04-19, 15:03
  #51
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
https://www.live5news.com/2024/04/02...eo-circulates/



I artikeln kan vi se en video där en vit polisman (den snälla sorten, ni vet) brutalt brottar ner och handfängslar en 13-årig svart pojke (den farliga sorten, ni vet) som gjort sig skyldig till brottet att sälja blommor på gatan. Pojkens huvud trycks mot marken då denne hålls i en sittande ställning.

Många vita flashbackare kommer att hävda att 13-åringen förtjänade att brottas ner i denna ergonomiskt obekväma position och förnedras offentligt då han uppträtt våldsamt när han ombads lämna platsen på oklara grunder. Men läs då följande stycke i artikeln:



Polismannen har alltså tidigare fått sparken för att ha brukat övervåld.

Är det lämpligt att poliser som straffats för övervåld får fortsätta i tjänst?
Är det lämpligt att behandla en obeväpnad 13-åring som en vuxen person vid en konfrontation?

Som sagt.. ni ska alltid dela in i hudfärg. Ni, dom rättmätiga rasisterna.

Låt mig ställa en motfråga. Hade du gjort tråden om det var en vit 13 åring som blev nedbrottad för vad vederbörande gjorde mot polisen?

13 åringen slog en tjänsteman med knytnäve i ansiktet.
Citera
2024-04-19, 15:06
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Vilka hemländer menar du att svarta amerikaner ska kaosa i?

Liberia?
Citera
2024-04-19, 15:07
  #53
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Många vita flashbackare kommer att hävda att 13-åringen förtjänade att...

Om du redan har trådens förlopp klart för dig, så förstår jag inte varför du startar den.
Citera
2024-04-19, 15:35
  #54
Medlem
datalogs avatar
Media visar såklart bara några sekunder när han redan ligger ner på marken. Hela videon finns publicerad av polisen själv här:
https://www.youtube.com/watch?v=gsGk7HS8qpE
Citera
2024-04-19, 15:55
  #55
Medlem
Pojken ombeds att inte stå framför butiken och sälja blommor eftersom han inte hade tillstånd.
Pojken slår en kvinnlig polis i ansiktet och blir sedan nerbrottad och får handfängsel.
Ser inget konstigt alls i polisens beteende. Pojken skulle ha lämnat när han blev tillsagd.
Citera
2024-04-19, 16:01
  #56
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datalog
Media visar såklart bara några sekunder när han redan ligger ner på marken. Hela videon finns publicerad av polisen själv här:
https://www.youtube.com/watch?v=gsGk7HS8qpE

Som jag tidigare skrev så kunde man inte avgöra på den flimsnutt TS postade om det var okej eller inte. Nu när man ser hela filmen så är det enkelt att se att polisen gjorde sitt jobb på ett önskvärt sätt.

Dock så är polismannen väldigt hetsig och arg direkt vilket han kanske inte borde vara. Men det är också lätt för mig att sitta här och analysera mig fram till. Jag behöver ju inte kriga mot alla dessa yngel dag i ända som han behöver.
Citera
2024-04-19, 16:04
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Varför ska jag svara rasister som måste använda n-ordet så fort en svart människa diskuteras?

Hade jag vetat att jag blev hanterad av en polis som var dömd för övervåld hade jag också slagit honom på käften.

N-ordet och svart är semantiskt synonymt och från den utgångspunkten är du själv lika mycket rasist när du skriver svart. Grattis.
Citera
2024-04-19, 16:04
  #58
Medlem
Vad är chockerande?
Bryter man mot lagen så får man ta konsekvenserna.
Citera
2024-04-19, 16:06
  #59
Medlem
buzzkillers avatar
Detta förstärker min tro att vi borde stänga gränserna och kasta ut allt pack. Tack för det.
Citera
2024-04-19, 16:08
  #60
Medlem
Fuck around, and you'll find out.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback