2024-04-18, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Min son har en kontakt person ( eller som han säger kontakt kompis) han har Downs syndrom och är obotligt svårt hjärt / lungsjuk . Han tillhör ju LSS och vi fick ansöka om detta . Vi har 20 tim i månaden och även beviljad stöd familj som stora syster är .
Jag gissar m hennes dubbel diagnoser både förståndshandikappad och psykiska sjukdomar så borde hon få beviljad LSS och dämed hjälp . Det är ju tydligt att hon " ramlat mellan stolarna .
Ett stödboende och hjälp m allt från städ , hygien , mat planering , ekonomi behöver hon hjälp med .
Ett stödboende skulle ju också hjälpa henne med sin ensamhet där de då skulle finnas någon att prata med och stötta .
Att sätta förvaltare kommer inte få henne att ändra beteende utan hon kommer få människor att " låna ut pengar och spel konton och skulderna kommer växa . I värsta fall kommer det sluta riktigt illa om någon hon lånat av inte kommer acceotera att hon inte betalar tillbaka .
Under tiden syrrran hjälpte till med ekonomin så har ju allt eskalerat som aldrig förr ! Spelat bort enorma summor , lånat pengar.Det kommer att fortsätta för tar man " drogerna från en missbrukare så hittar de alltid nya droger om de så ska sälja sin familj .
Hon skulle på något möte i morgon den 19 som inte ville gå på , hon funderade ju på att skita i detta och sticka till som alltid en bästa vän i Stockholm i stället ! Bästa vännen kulle ju betala hennes hotell i flera månader om hon ville !
Fast hon lånade väldigt lite för att vara Bumbi förra gången hon hade förvaltare.
Det var väl till tandläkaren skulle jag gissa på.
"Bästa vännen" som hon aldrig har träffat och knappt vet namnet på.
2024-04-18, 20:46
Medlem
mrDarcys avatar
Hmm?? Vad blir beslutet från tingsrätten?? Hon låter ju inte särskilt low!!
Kan vi ha ännu ett fiasko från myndigheterna eller blir hon förvaltad igen??
2024-04-18, 20:51
Medlem
Kl 12 i natt ska hon upp tingsrättens beslut och ha spellive.

Med tanke på tonläget så gissar jag på att hon tyckte att det gott bra i tingsrätten.

Jag har ingen aning om hur beslutet ser ut och hur det har gått.
Men det jag vet är att vissa yttrande hon har gjort nu har tagit henne till en helt ny nivå.
Detta är antagligen INTE det sista tingsrätten har sett av EB.
Time will tell....
2024-04-18, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde-M
Kl 12 i natt ska hon upp tingsrättens beslut och ha spellive.

Med tanke på tonläget så gissar jag på att hon tyckte att det gott bra i tingsrätten.

Jag har ingen aning om hur beslutet ser ut och hur det har gått.
Men det jag vet är att vissa yttrande hon har gjort nu har tagit henne till en helt ny nivå.
Detta är antagligen INTE det sista tingsrätten har sett av EB.
Time will tell....

Sist låtsades hon ju som att det var hennes eget beslut och önskan och att hon var glad för det. Dock undrar man ju hur hon ska kunna spela om de beslutat om förvaltare. Så lite skumt.
2024-04-18, 21:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Min son har en kontakt person ( eller som han säger kontakt kompis) han har Downs syndrom och är obotligt svårt hjärt / lungsjuk . Han tillhör ju LSS och vi fick ansöka om detta . Vi har 20 tim i månaden och även beviljad stöd familj som stora syster är .
Jag gissar m hennes dubbel diagnoser både förståndshandikappad och psykiska sjukdomar så borde hon få beviljad LSS och dämed hjälp . Det är ju tydligt att hon " ramlat mellan stolarna .
Ett stödboende och hjälp m allt från städ , hygien , mat planering , ekonomi behöver hon hjälp med .
Ett stödboende skulle ju också hjälpa henne med sin ensamhet där de då skulle finnas någon att prata med och stötta .
Att sätta förvaltare kommer inte få henne att ändra beteende utan hon kommer få människor att " låna ut pengar och spel konton och skulderna kommer växa . I värsta fall kommer det sluta riktigt illa om någon hon lånat av inte kommer acceotera att hon inte betalar tillbaka .
Under tiden syrrran hjälpte till med ekonomin så har ju allt eskalerat som aldrig förr ! Spelat bort enorma summor , lånat pengar.Det kommer att fortsätta för tar man " drogerna från en missbrukare så hittar de alltid nya droger om de så ska sälja sin familj .
Hon skulle på något möte i morgon den 19 som inte ville gå på , hon funderade ju på att skita i detta och sticka till som alltid en bästa vän i Stockholm i stället ! Bästa vännen kulle ju betala hennes hotell i flera månader om hon ville !
Skulle inte tro att det egentligen finns behov av bostad med särskild service eller annan anpassad bostad, men däremot rådgivning och annat personligt stöd och kanske daglig verksamhet för att få nån sysselsättning och rutiner. Boendestöd (som ju ligger utanför LSS) kanske. Utöver det självklara med förvaltare då.
2024-04-18, 22:43
Medlem
Har förhandlingen äns varit än? Tar inte beslutet upp till 2 veckor efter förhandling?
2024-04-19, 00:17
Medlem
Hon sa precis i live på tiktok att hon fått förvaltare igen!! Det blir Bengan med så hoppas verkligen han tar henne i örat ordentligt nu
2024-04-19, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simpbakery
Hon sa precis i live på tiktok att hon fått förvaltare igen!! Det blir Bengan med så hoppas verkligen han tar henne i örat ordentligt nu
Ingen spellive inatt då? 🤣
2024-04-19, 00:42
Medlem
Exakt en månad kvar tills alla hon lånat utav ska få tillbaka! Det har hon lovat och henne kan man lita på, upp till bevis! 🤣
2024-04-19, 00:47
Medlem
Von.pigpelts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avantgarde19
Exakt en månad kvar tills alla hon lånat utav ska få tillbaka! Det har hon lovat och henne kan man lita på, upp till bevis! 🤣

Hon har förmodligen vunnit storkovan redan inatt och är nu både skuldfri och ekonomiskt oberoende, tyvärr kunde inte inga summor i världen fixa hennes mentala tillstånd eller bota hennes genomsura personlighet!

Livet som pokerproffs.
2024-04-19, 02:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av avantgarde19
Hon sa inte vilket år….
2024-04-19, 03:04
Medlem
Sitter och lyssnar på ganska hög musik med kommentarer av.
Hon skaffade sig ett skuldberg, fick återigen förvaltare, försöker hon med ett hat-trick genom att även bli vräkt? 👏🏼

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in