Citat:
Ursprungligen postat av
vernberg
Jag hoppas verkligen att den nya förvaltaren tar tag i detta åbäke och ser till att hon får det hon förtjänar.
En bekant till mig fick förvaltare pågrund av hon inte kunde sköta sin ekonomi blandannat.( Var även sjukdomsbild)
Det började med att mobil ersattes med en knapp mobil med simkort som laddades på av veckopengen, bank ID skrevs på förvaltaren, ett "ungdomskort" från banken utfärdades så inga online köp gick att göra men fram tills det kom var det cash direkt i handen som veckopeng och matlådor levererades till dörren.
Hon fick även ge förvaltaren lösenord till mail och sociala medier etc. Nästan allt stängdes ner.
All kontakt med myndigheter, banker etc sker via förvaltaren.
Det blev tv, promenader och tidningar som nöje.
Jag hoppas detta blir din framtid med Bumbidumbi och att du får professionell hjälp och långtids vård
det är precis så här det bör fungera, inte som den enormt inkompetenta Josefin gjorde som bör ställas ansvarig för att ha misskött sin roll och inte bör få fortsätta
hobbytant helt enkelt
som även säljer sin mobil till sin brukare , ljuger inför rätten, bara det är under all kritik och SKA granskas