2024-04-18, 09:31
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Spelet kommer tala om för dig när du kommer till ett DLC det är också separata kartor.

Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Länge sen jag körde, och tror jag skippade sista DLCt, men de andra hade alltid en speciell radiosignal som dök upp i ens pipboy, som ledde en till "början" av DLCt. Gaaaanska säker på att dom ska finnas där från början av spelet och inget man behöver leta efter själv eller låsa upp genom att bli en viss level eller så.

New Vegas är sjukt bra alltså, hade jag inte kört det så mycket när det kom hade jag varit mer sugen på att plocka upp det istället för FO4 nu efter att ha sett serien. Körde FO3 när det kom också men tyckte inte det var så imponerande efter att ha kört igenom tvåan som fortfarande var i 2D, men NV kändes verkligen som att dom "satte" formeln för hur dom här spelen ska göras. Köpte deluxeboxen med kortlek, pokermarkers, serietidning och hela skiten

Men är nog lite föråldrat och janky som du säger, när jag körde det senaste gången installerade jag massa mods som förbättrade mycket av det som inte var perfekt i grundspelet, men bara storyn och världen/atmosfären i sig är så pass bra att det nog är skitkul att köra igenom som det är fortfarande.
Ah, tack! Tror inte att jag fick något meddelande om DLCn i början av spelet. jag har dock installerat New New Vegas-modden så vet inte riktigt om den kanske gör något så att det meddelandet inte dyker upp. Nåja, jag får ta en titt! Kommer spelet ta abrupt slut när man klarar det, eller kan jag klara av huvudkampanjen och SEN lista ut hur man kommer till DLCt?
Citera
2024-04-18, 09:38
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Ah, tack! Tror inte att jag fick något meddelande om DLCn i början av spelet. jag har dock installerat New New Vegas-modden så vet inte riktigt om den kanske gör något så att det meddelandet inte dyker upp. Nåja, jag får ta en titt! Kommer spelet ta abrupt slut när man klarar det, eller kan jag klara av huvudkampanjen och SEN lista ut hur man kommer till DLCt?

Nää det tar slut efter sista uppdraget, så man får ladda senaste autosaven eller se till att man tar tag i DLCs före man gör
. Det är ganska tydligt att det är "the final mission" så tror du kommer märka när det är dags att börja DLCa
Citera
2024-04-18, 09:39
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Nää det tar slut efter sista uppdraget, så man får ladda senaste autosaven eller se till att man tar tag i DLCs före man gör
. Det är ganska tydligt att det är "the final mission" så tror du kommer märka när det är dags att börja DLCa
Jaha, är det sista? jag har försökt rusha det för att jag vill se ett stort slag. Då ska jag ta det lite piano och göra annat så länge.
Citera
2024-04-18, 09:47
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Jaha, är det sista? jag har försökt rusha det för att jag vill se ett stort slag. Då ska jag ta det lite piano och göra annat så länge.
Ja det är upplösningen på spelet. Många gör det och sedan DLC vilket jag inte tycker är rätt väg utnan det bör vara det sista man gör när man har gjort allt annat man vill göra pluss DLC. Tycker det ger en bättre upplevelse.
Citera
2024-04-18, 10:48
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Borde komma upp som quests efter du kommit ut från doktorn.
Citera
2024-04-18, 10:53
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Borde komma upp som quests efter du kommit ut från doktorn.
Just det det inte gjorde, så misstänker antingen att det är nån modd som stoppar det, eller om jag kanske bara råkade köpa vanliga versionen. Får ta en titt när jag kommer hem.
Citera
2024-04-18, 10:56
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Just det det inte gjorde, så misstänker antingen att det är nån modd som stoppar det, eller om jag kanske bara råkade köpa vanliga versionen. Får ta en titt när jag kommer hem.
Vilka moddar har du? Har nämligen en del också. Startade om precis med en del.
Citera
2024-04-18, 10:57
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Vilka moddar har du? Har nämligen en del också.
Alla som ingår i New New Vegas-modpacket. Denna:https://next.nexusmods.com/newvegas/collections/jscbqj

Inget mer utom det modpacket, dock.
Citera
2024-04-18, 10:59
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Kolla så att de är markerade antingen i din mod manager om du har en sådan eller i spelets Launcher.
Citera
2024-04-18, 11:00
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Kolla så att de är markerade antingen i din mod manager om du har en sådan eller i spelets Launcher.
Jag har Vortex-grejen från Nexus. Får ta en titt!
Citera
2024-04-18, 14:03
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Spelet kommer tala om för dig när du kommer till ett DLC det är också separata kartor.
gäller bara dom 4 största(honest hearts, dead money, lonesome road, old world blues), couriers stash har man direkt från start och har för mig det är lite random utrustning + vault 13 water canteen.
Gun runners arsenal är lite nya vapen & mods & ammo & recipes så det bör man stöta på allt eftersom + lite uppdrag.
Citera
2024-04-18, 21:34
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
gäller bara dom 4 största(honest hearts, dead money, lonesome road, old world blues), couriers stash har man direkt från start och har för mig det är lite random utrustning + vault 13 water canteen.
Gun runners arsenal är lite nya vapen & mods & ammo & recipes så det bör man stöta på allt eftersom + lite uppdrag.
Minns jag rätt så nämns det också så man vet varför man får exstra grejer men kanske minns fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in