2024-04-02, 21:08
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Läste att nv ultimate edition fått ändrat pegi rating, divideras på reddit om det bara är en uppdatering eller om det beror på att man gått igenom en remaster av spelet.
Är det första Fallout-remastern som gjorts i så fall?
Citera
2024-04-02, 21:21
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tweeked
Hur är fallout spelen? Är dom värd att köpa?

Det tycker jag. Fallout 3 och New Vegas behöver dock moddas en del för att köras stabilt, men det finns bra guider.
Citera
2024-04-02, 22:38
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Är det första Fallout-remastern som gjorts i så fall?
Första som remastrats från tillverkaren iallafall, finns ju diverse mods för att bla snygga till blodfläckar o liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av Tweeked
Hur är fallout spelen? Är dom värd att köpa?
Absolut, med jämna mellanrum säljs spelen för kaffepengar så knappt ens värt o pirata, tror inte jag betalade mer än 3€ för fallout 3 goty, new vegas fick jag gratis, fallout 4 mindre än 100kr med alla dlc.
Citera
2024-04-02, 22:54
Moderator
vhes avatar
Citat:
Läste att nv ultimate edition fått ändrat pegi rating, divideras på reddit om det bara är en uppdatering eller om det beror på att man gått igenom en remaster av spelet.

Vad missar jag? Ultimate Edition är från 2012
Citera
2024-04-02, 23:11
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhe

Fallout gone wild!
Citera
2024-04-02, 23:55
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Bra spel likt alla Fallout spelen men känner att New Vegas fick oförtjänt bra rykte i efterhand. Var ju bara en enkel reskin på trean med ny mapp. Ändå tycker jag den höjs väl mycket som det klart bästa av de tre spelen (3 och 4 inkluderat). Väldigt jämnbördiga anser jag.
Citera
2024-04-03, 00:57
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhe
Den 22:e oktober 2010 fick new vegas en pegi-rating för pc, xbox360 och ps3, den 10:e februari 2012 fick ultimate versionen en pegi-rating för pc, xbox360 och ps3.

Den 29:e februari 2024 fick Pc-versionen en uppdaterad pegi-rating, varför har en 12 år gammal version av ett 14 år gammalt spel fått en uppdaterad pegi-rating?

Spekuleras i om detta betyder att en remastrad version är på väg att släppas.
Citera
2024-04-03, 00:59
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Bra spel likt alla Fallout spelen men känner att New Vegas fick oförtjänt bra rykte i efterhand.
Håller med, tycker new vegas va lite för glatt o positivt för att passa i apokalypsen, saknade råheten, hopplösheten och det obefintliga människovärdet som fanns i 3an men spelet håller allt för några playthroughs.
Citera
2024-04-03, 07:11
Moderator
vhes avatar
Citat:
Spekuleras i om detta betyder att en remastrad version är på väg att släppas.

Ah, alright. Då förstår jag. Tycker det låter som lite märkliga spekulationer. Då borde det väl vara den remastrade versionen som får en ny rating? Att den äldre blir uppdaterad skulle jag ha trott berodde på förändrade riktlinjer.
Men jag är förstås inte alls insatt i hur det funkar, så mina gissningar är nog inget värda :-)
Citera
2024-04-18, 08:46
Medlem
Nihennas avatar
Börjat lira detta för första gången. Slår mig själv lite att jag inte börjat spela det innan, men jag gillade inte denna typen av spel när det släpptes. Störde mig på att typ varje fiender har hitscan, att skjutandet är rätt janky och grejer men nu har jag inget emot det. Stämningen är A och O. Satt och spelade 7 timmar i rad igår, så jo jag tror jag gillar det >.<

En fråga dock. Jag köpte ju ultimate edition vilket innehåller DLCt. Hur vet jag vad som är DLC och inte i spelet? Jag antar att det dyker upp som random uppdrag, likt många spel?
Citera
2024-04-18, 09:19
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Börjat lira detta för första gången. Slår mig själv lite att jag inte börjat spela det innan, men jag gillade inte denna typen av spel när det släpptes. Störde mig på att typ varje fiender har hitscan, att skjutandet är rätt janky och grejer men nu har jag inget emot det. Stämningen är A och O. Satt och spelade 7 timmar i rad igår, så jo jag tror jag gillar det >.<

En fråga dock. Jag köpte ju ultimate edition vilket innehåller DLCt. Hur vet jag vad som är DLC och inte i spelet? Jag antar att det dyker upp som random uppdrag, likt många spel?
Spelet kommer tala om för dig när du kommer till ett DLC det är också separata kartor.
Citera
2024-04-18, 09:23
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna

Länge sen jag körde, och tror jag skippade sista DLCt, men de andra hade alltid en speciell radiosignal som dök upp i ens pipboy, som ledde en till "början" av DLCt. Gaaaanska säker på att dom ska finnas där från början av spelet och inget man behöver leta efter själv eller låsa upp genom att bli en viss level eller så.

New Vegas är sjukt bra alltså, hade jag inte kört det så mycket när det kom hade jag varit mer sugen på att plocka upp det istället för FO4 nu efter att ha sett serien. Körde FO3 när det kom också men tyckte inte det var så imponerande efter att ha kört igenom tvåan som fortfarande var i 2D, men NV kändes verkligen som att dom "satte" formeln för hur dom här spelen ska göras. Köpte deluxeboxen med kortlek, pokermarkers, serietidning och hela skiten

Men är nog lite föråldrat och janky som du säger, när jag körde det senaste gången installerade jag massa mods som förbättrade mycket av det som inte var perfekt i grundspelet, men bara storyn och världen/atmosfären i sig är så pass bra att det nog är skitkul att köra igenom som det är fortfarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in