Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Ja det högaktar jag dom för, det är den politiska delen och aktivismen jag stör mig på.
Sen handlar ju tråden om hur man ska tukta araber med asocialt icke önskvärt beteende och inte om transistorer.

Replik till fetmarkerad del: delvis, ja. Mera generellt handlar tråden om att TS anser svenskar vara fega.
Min egen hypotes om svenskens påstådda feghet är att ofta förväxlas passivitet med feghet.
Att svensken inte
vill ta till handgripligheter kan ge intryck av att man inte
kan. Men det är två helt skilda saker.
För angriparen blir det förödande att i övermod underskatta motståndaren. Om idioter (oavsett kultur och härkomst) tar till våld och tror att svensken inte
kan slåss så riskerar de att få en hårdhänt överraskning.
Och som tidigare påpekat, om man inte tillgriper fysiskt våld så kan man vara hårdhänt i rättssalen.
Numera finns farliga riskmoment som komplicerar situationen: oproportionerligt vapenvåld.
Se t.ex. det chockerande mordet på pappan i Skärholmen.
Lättkränkta individer med bristande impulskontroll, obefintligt konsekvenstänk och stort våldskapital går omkring med skarpladdade eldvapen på allmän plats. Det är en fullkomligt livsfarlig kombination. I en sådan situation är det inte läge att spela hjälte.
Något som på outsägligt sorgligt sätt framgår i Skärholmenfallet.
Är det då feghet? Snarare självbevarelsedrift. Man kan inte argumentera med en pistolmynning.