Citat:
Ursprungligen postat av
anomalign
Det är en desinformationsfilm som på felaktiga grunder skapar tvivel och ifrågasätter mycket väletablerad vetenskaplig kunskap. Vill man betrakta den som ett inlägg i nån sorts inbillad icke-existerande debatt så får man göra det, men jag är inte intresserad. Jag kallar en spade för spade och bullshit för bullshit.
Alltså, helt utanför diskussioner om filmer och poddar. Jag är ytligt bekant med en bonde. Vi kom in lite på klimat och väder när vi pratade just idag faktiskt.
Han sa, att för 10 år sedan, 2014, så var allt sått och klart denna veckan i april. I år hade han inte ens börjat med vårbruket.
Kortare vinter? Värmerekord? Jag tror inte det. Du som kallar spadar för spadar säger du
anomalign, vad kallar du den långa kalla vårvintern 2024? Eller är det svårt att ta in, jag menar, alla andra har ju ändå alltid fel om dom inte tycker klimatet har ändrats till det varmare.
Känner du några levande personer du kan prata med om hur det till exempel var för 30 år sedan? Jag tror du skulle tycka det var intressant, men du vet inte om det än.