2024-04-17, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Nej det är ni härinne som försöker leta minsta lilla fel på honom oavsett vad han än gör, er ledare Undringar är den största mobbaren.

Vi behöver inte leta fel, han uppger dem så gladeligen självmant ! Vi bara konstaterar att det är så det är. Ingen mobbning, utan undrar mer var hans självinsikt är när man sökt till programmet självmant.
Citera
2024-04-17, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tidlos
Vi behöver inte leta fel, han uppger dem så gladeligen självmant ! Vi bara konstaterar att det är så det är. Ingen mobbning, utan undrar mer var hans självinsikt är när man sökt till programmet självmant.

Utveckla tack, han är förmodligen en person med IQ en bra bit över genomsnittet men det kanske är detta som provocerar er. Ni känner er kanske som idioter i förhållande till honom, mindervärdeskomplex etc.
Citera
2024-04-17, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Utveckla tack, han är förmodligen en person med IQ en bra bit över genomsnittet men det kanske är detta som provocerar er. Ni känner er kanske som idioter i förhållande till honom, mindervärdeskomplex etc.

Provocerade ? Ursäkta ? Hans IQ är inte ifrågasatt, han kan va värsta Einsten for all we know, det var hans självinsikt jag kommenterade återigen ifrån det faktum att han söker sej till ett program där man blir utlämnad helt i andras händer vad gäller matchning mm. Det är inte enbart Torsten som haft det som nackdel, går man med i ett experiment och bara ser negativa saker med det, kanske man inte skulle valt den vägen.

Oavsett min mindervärdskomplex eller inte så skulle jag aldrig välja att söka till programmet. Det skulle aldrig fungerat för mej på så många plan. Och den självinsikten har jag att jag då inte heller väljer att söka. Har varken med att jag är idiot eller mindervärdskomplex att göra. SJÄLVINSIKT !
Citera
2024-04-17, 17:34
Medlem
Mattias berättade i första avsnittet att han drabbats av psykisk ohälsa och att det varit flera dödsfall i familjen. Står lite i den här artikeln:

https://www.olandsbladet.se/kultur/exklusivt-med-emmy-gift-vid-forsta-ogonkastet-han-ser-ut-som-en-stor-nallebjorn/

” Samtidigt presenteras Emmys tilltänkte, Mattias från Täby i Stockholm, som berättar om sin längtan efter kärlek. Plötsliga dödsfall inom familjen och psykisk ohälsa har satt sina spår men hans vänner beskriver honom som en vinstlott.”

Han har haft bra stöd av en vän och terapi som uppfattade det. Hoppas att inte programmet utsätter honom för några svåra påfrestningar bara.
Senast redigerad av AnnaChiara 2024-04-17 kl. 17:35. Anledning: Glömde artikeln
Citera
2024-04-17, 18:51
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DansAmanda
För mig framstår det tydligt att han ej attraheras av henne och nu kommer med svepskäl. Hela hans energi har förändrats drastiskt från när man innan bröllopet fick se honom.

Jag tycker inte dom är en match utseendemässigt. Och nej, hur mycket man än menar på att man inte går efter utseendet så är det vissa parametrar som är icke förhandlingsbara. Där ligger ofta storlek på sin partner. Och det behöver inte vara så mycket kopplat till yta, utan mer en känsla storleken förmedlar. I det här fallet att mannen är mindre med allt vad det kan göra med psyket. Avväpna manligheten. Och Torsten hade kanske inte så mycket manlighet att förhandla med till att börja med?

Jag vet inte, jag kan bara inte se dom som ett par yttre sett.

Torsten sa i första programmet att han föreställer sig att matchas med en "kurvig" tjej. Han gillar det med andra ord. Hans energi förändrades drastiskt precis innan bröllopet. Sa att han hade "begynnande panik" och såg mycket bekymrad ut. Det handlar alltså inte om att han saknar attraktion till Anastasia. Det handlar om att han började inse att han tagit sig vatten överhuvudet och att hon inte skulle bli attraherad av honom. När det väl kom till kritan och han skulle visa sig själv fick han panik. Tidigare undvek han ju t.om att spela in ett röstmeddelande och gjorde en kör-hälsning istället.

Inlägg om Torsten:

Citera
2024-04-17, 19:30
Medlem
Durochmolls avatar
Efter att ha sett bilderna på hur Linnea ser ut idag tvivlar jag starkt på att de kommer hålla med Jim, tyvärr. Egentligen dåligt matchat av SVT, en snygg tjej, med lite dålig självkänsla, som tillfälligt gått upp massor i vikt under pandemin pga begränsad möjlighet att träna på gym, paras ihop med en inte speciellt snygg (jag skulle inte skriva ful) kille, som för det första är allt för snäll, och som med all säkerhet är det för att han varit söndermobbad som barn (pga att han var fattig) och därför har superkass självkänsla.

Egentligen strategiskt dåligt av Linnea att söka till programmet innan viktnedgången, hade hon sökt efter hade hon blivit matchad med en snyggare kille med bättre självförtroende. SVT kunde säkert hittat en mycket bättre match till Jim bland de sökande. Jag tänker på programmet första dejten. Där en rätt ful kille från Göteborg matchades ihop med en snygg tjej, som blivit misshandlad i ett tidigare förhållande, men hon ändå inte föll för hans snällhet då hon inte blev attraherad. Däremot fick killen komma tillbaka och matchades ihop med en betydligt fulare tjej och det funkade hur bra som helst, de förlovade sig till och med.

Kanske kan dock programmet vara bra reklam för Jim, så han likt Albin hittar kärlek på annat håll.
Citera
2024-04-17, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DansAmanda
Detta! Något jag tror fler borde läsa på kring och ställa sig själv frågor kring när man försöker attrahera en partner. Icke att underskatta.
Jag tror faktiskt på uttrycket "lika barn leka bäst". De flesta av oss har lättare att umgås med människor som har liknande värderingar, liknande bakgrund, liknande klasstillhörighet etc. Olikheter kan vara berikande och väldigt utvecklande eftersom man då måste ta sig ur sin "comfort zone" och börja tänka "utanför boxen". Samtidigt kan det vara väldigt påfrestande när man måste lägga ner massor av energi bara på att förstå varandra. Det kan vara roligt att ha en "olik kompis", men en alltför olik partner kan vara svårare.

Jag är en väldigt, väldigt feminin kvinna både till utseende, intressen och personlighet. Många gånger när jag har träffat män har jag känt att det är som att träffa någon från en annan planet. Därför blir det heller inte särskilt intressant för mig att umgås med män. Jag är bisexuell men fastnar oftast för andra kvinnor. Om jag ska träffa en man så måste han vara ganska kvinnlig för att vara intressant i mina ögon. Annars har vi inget alls gemensamt. Så alla typiska alfahannar går bort direkt. Det har hänt att den typen av män försökt stöta på mig, men jag är aldrig intresserad av dem. En sådan man undrade hur en så extremt feminin kvinna som jag vill ha andra kvinnor. Jag fick förklara att det är just därför att jag är så feminin. Jag tror inte att jag är ensam om det här. Jag vill inte träffa någon som är min motsats utan någon som är lik mig, som förstår mig och kan dela mina intressen. Detta var mitt inlägg i tanken kring maskulint/feminint.
Citera
2024-04-17, 19:57
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Det är ju samma som Rosanna säger egentligen. Hon vill inte till Göteborg, vare sig en timme eller två veckor som det låter, vilket hon förmedlar till sin make direkt efter vigseln. Hör väldigt lite kritik om det. Hon tänker ju definitivt inte på vilka signaler det sänder till Christoffer och hur han ska må av de orden.

För övrigt är Christoffer den ende som är snygg av männen i år. Att Mattias skulle vara lik Dolph Lundgren är bland det knäppaste jag hört.

Jag håller med. Hittills har Rosanna balanserat på den tunna linjen av ömsom allvar, ömsom skämt. Det kan vara vääääldigt riskabelt för hur den andre parten ska tolka det. Hade jag varit hon, skulle jag inte lagt de kommentarerna hon gjort utan istället kommenterat mer positivt neutralt. Istället för ”man sover inte utomhus” skulle jag sagt ”jag är lite bekväm av mig och sover helst i en riktig säng om det går att välja” om jag ens i det läget sagt nåt alls.

Men jag ser ändå nyansskillnader i Torstens och Rosannas kommunikation. Rosanna är som sagt hälften skämtsam och hälften allvarlig, det är inte Torsten i samma läge. Han är fullt ut allvarlig och tolkar sin partners ord ordagrant. Rosannas man har förmågan att nyansera det hon säger och väljer troligtvis att snälltolka det hon säger som lite humoristiskt.
Citera
2024-04-17, 20:17
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Och i ärlighetens namn, jag skulle inte heller vilja tillbringa två veckor i Borås. Låter jättejobbigt tycker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av hatter1719
Mina tankar efter andra avsnittet.

Visst kan man invända att många, även de som inte just gift sig med en främling, skulle se två veckor i Borås som ett straff.

Varför skulle det vara så hemskt att vistas 2 veckor i Borås? En stad som har det mesta att erbjuda, såsom natur, kultur, shopping, nöjen, idrottsliv och bra förbindelser till Göteborg, Jönköping och Alingsås.

Skulle däremot, vara döden att vistas 2 veckor i Emmys hemby på Öland, för att ge ett exempel.
Citera
2024-04-17, 20:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Varför skulle det vara så hemskt att vistas 2 veckor i Borås? En stad som har det mesta att erbjuda, såsom natur, kultur, shopping, nöjen, idrottsliv och bra förbindelser till Göteborg, Jönköping och Alingsås.

Skulle däremot, vara döden att vistas 2 veckor i Emmys hemby på Öland, för att ge ett exempel.

Eftersom han har svårt att vara i naturen ensam så kanske han har svårt att vara i en stad ensam också? Det är ju olika det där, hur beroende man är av andra. Vissa gillar att utforska och resa själv och andra kan absolut inte tänka sig det.

Jag skulle inte ha några problem att vistas på landet, i Emmys hemby t ex. Bara jag har tillgång till kommunikationer eller en bil.

Det är olika.
Citera
2024-04-17, 20:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Efter att ha sett bilderna på hur Linnea ser ut idag tvivlar jag starkt på att de kommer hålla med Jim, tyvärr. Egentligen dåligt matchat av SVT, en snygg tjej, med lite dålig självkänsla, som tillfälligt gått upp massor i vikt under pandemin pga begränsad möjlighet att träna på gym, paras ihop med en inte speciellt snygg (jag skulle inte skriva ful) kille, som för det första är allt för snäll, och som med all säkerhet är det för att han varit söndermobbad som barn (pga att han var fattig) och därför har superkass självkänsla.

Egentligen strategiskt dåligt av Linnea att söka till programmet innan viktnedgången, hade hon sökt efter hade hon blivit matchad med en snyggare kille med bättre självförtroende. SVT kunde säkert hittat en mycket bättre match till Jim bland de sökande. Jag tänker på programmet första dejten. Där en rätt ful kille från Göteborg matchades ihop med en snygg tjej, som blivit misshandlad i ett tidigare förhållande, men hon ändå inte föll för hans snällhet då hon inte blev attraherad. Däremot fick killen komma tillbaka och matchades ihop med en betydligt fulare tjej och det funkade hur bra som helst, de förlovade sig till och med.

Kanske kan dock programmet vara bra reklam för Jim, så han likt Albin hittar kärlek på annat håll.

Jag tycker hon liknar Meghan Fox innan operationer och fillers. https://www.wonderwall.com/celebrity/photos/megan-foxs-photo-flashback-348842.gallery
Citera
2024-04-17, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jag tycker hon liknar Meghan Fox innan operationer och fillers. https://www.wonderwall.com/celebrity/photos/megan-foxs-photo-flashback-348842.gallery
Ja, väldigt lik Meghan Fox.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in