2025-01-16, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Ser den nya säsongen av Norska GVFÖ och skillnaden mot förra säsongen är enorm. Den förra säsongen var mer lik den Svenska med alldagliga människor och upplägg, medan det nu är typiska dokusåpa deltagare som ska paras ihop och där man aktivt ska föröska skapa drama mellan paren.

Känns rätt fejk, och även om det inte skulle vara det så känns de ju inte giftasmogna direkt? Ser mer ut som några som hade passat i PH eller något liknande program.

Vart kollar du på de ?
Citera
2025-01-16, 16:25
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Vart kollar du på de ?

SVT Play.
Citera
2025-01-16, 20:43
Medlem
Crapmagics avatar
Deltagarna behandlas inte som fullvuxna i Norska versionen, då dom får FAQ från produktionen om samtalsämnen, det är ju befängt
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Hon som är matchad med Kasper är direkt förnärmad av att ha matchats med honom. Äckligt hur hon tillåts gaslighta honom och de andra inklusive "experterna" deltar. Hade han sett ut som en manlig modell hade hon tyckt att han var "såå mogen" och att åldern bara är en siffra. .
Faktum är att man ser på hela sällskapet under vigseln att hennes släktingar? ser obekväma ja nästan förnärmade ut över att han är för ful för henne, detta tog sig uttryck som liberala skrattattacker från bestemor, hon var däremot vare svårare att tyda, antingen spelade hon glad eller så skrattade hon också åt honom, tillskillnad från svenska versionen verkar hon veta vad hon ger sig in i https://imgbox.com/aMU8nYn1
https://imgbox.com/Y0AwFDvq

Märta & Carro kunde ju inte tänka sig att få någon oattraktiv tilldelad sig & vägrade ens kindpussa flottans käcka gossar, den här t.o.m pussar honom nyfiket trots att hennes testosteron skriker neeeej! från ryggmärgen

Hans bestmans/wingmen står som slokade tulpaner i ryggen & studerar asfaltens ojämnhet under dem & verkar mest skämmas över påfundet.

"Han är lite tom i blicken" (ja bugeyes brukar ha den effekten om jag ska översätta flytande kvinnodialekt)

Det här var straffet som profeten Pytagoras säger i Tintin & Den mystiska stjärnan, alltså kontrasterna till en bad boy som dom fick i uppgift att förse henne med fyrkantighet på det dåliga sättet

Det här är inte må bra tv, utan må dåligt tv att följa, och jag känner med henne & alla andra, jag känner även med prästen! https://imgbox.com/U8PK8SqM som här överväger att inte överge sitt 'barn' (alla är vi ju guds barn) efter att Kasper sagt hej men utan utropstecken (frånvarande pondus)
Hon är dock intressantast att följa då hon och hennes väninna är blondast även om jag tror att hon injicerat nån skum soppa i läpparna tyvärr, faktum är att den tatuerade väninnan såg nästan lika bra ut beroende på vilket humör man är på, dom fann varandra genom tatuerade armar
Senast redigerad av Crapmagic 2025-01-16 kl. 21:42.
Citera
2025-01-16, 21:49
Medlem
Crapmagics avatar
Du som vågar titta kommer få ett förhållande till (inte med) en Carina Dahl, som är antar jag Norges hetaste dansbandsångerska https://lastfm.freetls.fastly.net/i/...15a9821b84.jpg
som Casper är ett stort fan utav, han försöker spänna sina mentala muskler när han inför sin deluxe Carolina Gynning sätter ribban för hur hans drömkvinna!! bör se ut för att alla hans fasettögon ska få glöda i infrarött istället för tomma

Varför har alla norska män identiska röster! vad är det med den norska rasen? eller är det språket som skapar en hörvilla genom att ligga i ett visst register?
Senast redigerad av Crapmagic 2025-01-16 kl. 22:07.
Citera
2025-01-21, 10:05
Medlem
Spider-Girls avatar
Till er som också kollar på "Gift vid första" Norge:
Den norska upplagan har ju i år gjort en u-sväng mot den brittiska varianten och har unga influencer-människor och gruppmiddagar. Bland annat en vidrig drama queen som jag inte ens orkar minnas namnet på, men hon är gift med Örjan.
Jag som heterosexuell kvinna tycker ju att Kaja och Maja som inte är opererade, botoxade eller har sprängt läpparna med fillers är överlägset vackrast. Majas utstrålning och charm slår ju i taket!
Medans de andra, som ju alla har fillers, silikonbröst m.m, har något dött över sig och inte alls ser yngre eller fräschare ut. Hur ser ni, kvinnor och män, som föredrar kvinnor på saken?
Citera
2025-01-21, 10:53
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gammelmorsan
Det finns en gammal tråd med "Gift vid första ögonkastet Norge". Jag skulle uppskatta om ni fortsatte skriva om norska programmet i den och fortsätta låta denna vara för de svenska programmen.
Den tråden har varit stendöd i över ett år (och även innan det fanns det bara typ fyra inlägg i den) bortsett från ett par inlägg av käre Crapmagic

Den här tråden har länge varit en samlingstråd för alla varianter på Gift vid första och det kommer den nog fortsätta vara.
Citera
2025-01-21, 12:25
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Till er som också kollar på "Gift vid första" Norge:
Den norska upplagan har ju i år gjort en u-sväng mot den brittiska varianten och har unga influencer-människor och gruppmiddagar. Bland annat en vidrig drama queen som jag inte ens orkar minnas namnet på, men hon är gift med Örjan.
Jag som heterosexuell kvinna tycker ju att Kaja och Maja som inte är opererade, botoxade eller har sprängt läpparna med fillers är överlägset vackrast. Majas utstrålning och charm slår ju i taket!
Medans de andra, som ju alla har fillers, silikonbröst m.m, har något dött över sig och inte alls ser yngre eller fräschare ut. Hur ser ni, kvinnor och män, som föredrar kvinnor på saken?

Som man håller jag med. Naturliga kvinnor är dom bästa.
Citera
2025-01-21, 12:35
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03

Örjan's match verkar inte heller vara så lyckad. Även där någon med issues som inte känner attraktion. Hon har texten "Half Goddess, Half Hell" tatuerat på ena armen. Och det säger en del om hennes självbild och vad man kan förvänta sig av henne. Hittils har hon levt upp till det uttrycket till 100%.

Jag tycker att hon har levt upp till det uttrycket till 50%.
Citera
2025-01-21, 12:46
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag tycker att hon har levt upp till det uttrycket till 50%.

Och där kan vi väl alla enas om att det är "hell"-biten. Något som man såg så fort hon klev in i rummet faktiskt.
Citera
2025-01-21, 12:49
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Som man håller jag med. Naturliga kvinnor är dom bästa.

Alltså någon gång måste väl denna silikonbubbla spricka och folk tröttna på trenden? Alla lyckas se både svullna, släta och slitna ut på samma gång!
Har svårt att se att folk kommer fortsätta vara tända på detta om 20 år.
Senast redigerad av Spider-Girl 2025-01-21 kl. 12:55.
Citera
2025-01-21, 13:02
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Alltså någon gång måste väl denna silikonbubbla spricka och folk tröttna på trenden? Alla lyckas se både svullna, släta och slitna ut på samma gång!

Man tycker faktiskt det. Alla ser dessutom likadana ut.
Citera
2025-01-21, 13:25
Medlem
RedXs avatar
Citat:

Jag vet inte riktigt…

Jag håller med dig om att det är en tråkig trend, men tror att den i stor utsträckning är driven av teknisk förändring samt (i mindre utsträckning) en konsekvens av metoo-effekter, som sammantaget lett till att kvinnor i allt högre drag söker bekräftelse digitalt via sociala medier än från män ute i den verkliga världen. Utseendet de strävar efter styrs då mer av algoritmer än mäns preferenser. Jag har svårt att se att trenden ska vändas, annat än möjligtvis via ett större uppsving för trad-wife kulturen eller liknande.

Sedan misstänker jag även att den här utseendeprofilen fungerar mer som en slags bully-manöver mot andra kvinnor än som ett lockbete för män.

Silikonbröst kan möjligtvis vara ett undantag. De kan ofta på riktigt höja en kvinnas utseende i mäns ögon (åtminstone så länge hon behåller tröjan på).

Men men, lite off topic här.
Senast redigerad av RedX 2025-01-21 kl. 13:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in