2024-04-17, 12:03
Medlem
Detta med att Torsten bävar inför två veckor i Borås är lite konstigt. Söker man till programmet måste man väl inse att den man får gifta sig kan bo varsomhelst i landet? Jag kan förstå att man inte vill flytta ifrån familj och vänner, men då ska man nog inte söka till programmet. Kanske borde de göra om programmet så att människor som bor relativt nära varandra får träffas. Man kanske kan ha GVFÖ Norrland ett år, GVFÖ Skåne nästa år etc. Frågan är då bara om man får ihop tillräckligt många sökande som också matchar. Det skulle tyvärr nog inte funka....

Hursomhelst är det ganska klumpigt av Torsten att säga detta till sin fru på bröllopet. På något sätt dissar han henne direkt utifrån bostadsort. Det kan uppfattas som ganska översittaraktigt.
Citera
2024-04-17, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Tråkigt med allt hat Torsten får härinne, tyvärr får snälla killar ofta skit eller blir utnyttjade av idioter till människor.

Eh va ? Snäll ? Det är ju han som letar fel på allt som händer. Är det snällt ?
Om han blir utnyttjad enligt dej vet varken du eller han vad programmet går ut på.
Citera
2024-04-17, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Detta med att Torsten bävar inför två veckor i Borås är lite konstigt. Söker man till programmet måste man väl inse att den man får gifta sig kan bo varsomhelst i landet? Jag kan förstå att man inte vill flytta ifrån familj och vänner, men då ska man nog inte söka till programmet. Kanske borde de göra om programmet så att människor som bor relativt nära varandra får träffas. Man kanske kan ha GVFÖ Norrland ett år, GVFÖ Skåne nästa år etc. Frågan är då bara om man får ihop tillräckligt många sökande som också matchar. Det skulle tyvärr nog inte funka....

Hursomhelst är det ganska klumpigt av Torsten att säga detta till sin fru på bröllopet. På något sätt dissar han henne direkt utifrån bostadsort. Det kan uppfattas som ganska översittaraktigt.

För mig framstår det tydligt att han ej attraheras av henne och nu kommer med svepskäl. Hela hans energi har förändrats drastiskt från när man innan bröllopet fick se honom.

Jag tycker inte dom är en match utseendemässigt. Och nej, hur mycket man än menar på att man inte går efter utseendet så är det vissa parametrar som är icke förhandlingsbara. Där ligger ofta storlek på sin partner. Och det behöver inte vara så mycket kopplat till yta, utan mer en känsla storleken förmedlar. I det här fallet att mannen är mindre med allt vad det kan göra med psyket. Avväpna manligheten. Och Torsten hade kanske inte så mycket manlighet att förhandla med till att börja med?

Jag vet inte, jag kan bara inte se dom som ett par yttre sett.
Citera
2024-04-17, 13:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DansAmanda
För mig framstår det tydligt att han ej attraheras av henne och nu kommer med svepskäl. Hela hans energi har förändrats drastiskt från när man innan bröllopet fick se honom.

Jag tycker inte dom är en match utseendemässigt. Och nej, hur mycket man än menar på att man inte går efter utseendet så är det vissa parametrar som är icke förhandlingsbara. Där ligger ofta storlek på sin partner. Och det behöver inte vara så mycket kopplat till yta, utan mer en känsla storleken förmedlar. I det här fallet att mannen är mindre med allt vad det kan göra med psyket. Avväpna manligheten. Och Torsten hade kanske inte så mycket manlighet att förhandla med till att börja med?

Jag vet inte, jag kan bara inte se dom som ett par yttre sett.

Det där märks åt båda håll. Män som inte känner att de har så mycket ”manlighet att förhandla med” vill inte ha någon som är fysiskt större än sig själva och grova, maskulina kvinnor klarar inte av ”pretty boys” eller någon under 185 för annars känner de sig inte feminina i jämförelse. Det är det jag tänker om dem också. Nu tycker jag att Anastasia/Rebecca Fergusson är söt, härlig personlighet och feminin men Carl Bildt verkar så osäker och oerfaren och hon verkar vara ”för mycket” för honom på alla sätt. För stor (i jämförelse med hans egen fysik), för vuxen, för cool, för erfaren osv. Fattar inte varför han ens sökte till programmet, ville han gifta sig på riktigt eller ville han bara få till ett äktenskap för att han tycker det är status att vara gift och pallar inte jobba för det med dejting? (Eller tror inte att det kommer gå bra?)
Citera
2024-04-17, 13:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tidlos
Eh va ? Snäll ? Det är ju han som letar fel på allt som händer. Är det snällt ?
Om han blir utnyttjad enligt dej vet varken du eller han vad programmet går ut på.

Typiskt ”Nice Guy syndrom”. Frånvaro av maskulinitet = snäll kille och det är hans ”snällhet” som stöter bort. Trots att det är de andra tre killarna i programmet som inte bara är snälla, utan supersnälla, och det går bättre för samtliga av dem.
Citera
2024-04-17, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Det där märks åt båda håll. Män som inte känner att de har så mycket ”manlighet att förhandla med” vill inte ha någon som är fysiskt större än sig själva och grova, maskulina kvinnor klarar inte av ”pretty boys” eller någon under 185 för annars känner de sig inte feminina i jämförelse. Det är det jag tänker om dem också. Nu tycker jag att Anastasia/Rebecca Fergusson är söt, härlig personlighet och feminin men Carl Bildt verkar så osäker och oerfaren och hon verkar vara ”för mycket” för honom på alla sätt. För stor (i jämförelse med hans egen fysik), för vuxen, för cool, för erfaren osv. Fattar inte varför han ens sökte till programmet, ville han gifta sig på riktigt eller ville han bara få till ett äktenskap för att han tycker det är status att vara gift och pallar inte jobba för det med dejting? (Eller tror inte att det kommer gå bra?)

Jag håller med dig på alla punkter och har själv erfarit det du är inne på. Jag dejtar inte gärna män som är mindre än mig då det får mig att känna mig stor. Jag vill inte känna mig som den fysiskt största i förhållandet, det får mig att känna mig okvinnlig.. tyvärr. Bufflig och otymplig alldeles som. För mig är detta icke förhandlingsbart och då såklart något jag går efter vid första anblicken. Hade jag deltagit i ett program som detta hade jag gjort detta tydligt för produktionen. Jag undrar hur dialogerna innan matchning går mellan produktion och deltagare kring sånt här? Religion och kanske rentav etnicitet kan jag också tänka mig är icke förhandlingsbart för vissa.

Jag tycker Anastasia är vacker och osar starkt av kvinnlighet, kanske t om som sagt lite för mycket kvinnlighet för Torsten?
Citera
2024-04-17, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Ja det är ju en fördel om en åtminstone är mentalt stabil i ett förhållande. Jag vet ju vilka som fortsätter vara gifta efter ett seriöst inlägg här, med adresser (vilket inte är så smart med tanke på alla mentalt sjuka ute i samhället) och gömt bakom spoiler så jag tror inte alla sett det. Kul för att då ser man med andra ögon vad som pågår.

Alla äktenskap bygger på att man kan kompromissa och vara lyhörda för varandra, men också självkännedom om man vill komma igenom konflikter. Får väl se hur de lyckas med detta, men de som har diagnoser i form av neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och de med personlighetsstörningar som narcissister och andra inom den kategorin, särskilt den sistnämnda gruppen, har verkligen svårt för det. Så då blir det väl en som är dominant och en som viker sig för husfridens skull.

Emmy och Mattias: Verkar vara match made in heaven ytligt sett. Hon har nog empatin för att klara av de psykiska svårigheter som Mattias genomgått tidigare, och kunna vara ett stöd för honom.
Linnea och Jimmy: Om man gillar att vara nära fysiskt och emotionellt så går det nog bra om de klarar av personliga konflikter.
Rosanna och Christoffer: En kille från militären kan nog klara av Rosanna. Frågan är om Rosanna är tillräckligt lyhörd för hans PTSD-problem?
Anastasia och Torsten: Verkar vara de som får det svårast. Hindren för Torsten verkar vara oöverstigliga. Kanske är han fortfarande för ung för detta? Behöver 10 år till för att landa i sig själv och handskas med de svårigheter som finns för honom?

Har fått uppfattningen att Linnea snäll, men inte mesig och jag tror att deras relation därför kommer att spricka. Tror att hon har lite mer power än vad som visas i det första programmet.
Citera
2024-04-17, 13:18
Medlem
Citat:

Jag tror också att produktionen har snubblat på orden "vandra i naturen". Får för mig att Anastacia vandrar omkring med gympadojor och promenerar i skogarna hemma runt hörnet, medan Torsten utmanar sig själv med tält och campingkök i fjällen. Helt olika typer av vandringar alltså.
Citera
2024-04-17, 13:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Är det din nivå vi ska hålla oss efter? Att kalla Christoffer för "PTSD-soldaten" och att kalla Torsten för Carl Bildt spelevinken och säga att han passar ihop med en bög, och stalka Linnea och leta efter hennes instagram? Det är alltså skillnad när DU skriver något kritiskt?

Jag är kritisk till hela programmet Gift vid första ögonkastet, och att vi svenska skattebetalare tvingas betala för skiten år efter år. Jag tänker inte hålla tyst om mina synpunkter, detta är ett diskussionsforum, finns säkert fler tv-forum där man kan diskutera programmet om inte Flashback passar. Facebook har väl välmodererade sidor där man bara får uttrycka positiva tankar och hopp om programmet.

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
När blev det roligt att håna en soldat för hans PTSD?
Och håna en ung man som ställer upp, och kalla honom bög när han gift sig med en kvinna?

Du stalkar Linnea för att hitta hennes sociala medier. Alla svenskar läser om GVFÖ förlossningen på Expressen och då stalkar vi den stackars familjen som tom filmade förlossningen och la ut den?
Du skapar andra regler för dig själv.
Det är hyckleri
.
Ja en minimumnivå för att diskutera programmet får vara någon slags grundläggande självinsikt i hur man uttrycker sig själv innan man tar till personangrepp.

Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Jag tror också att produktionen har snubblat på orden "vandra i naturen". Får för mig att Anastacia vandrar omkring med gympadojor och promenerar i skogarna hemma runt hörnet, medan Torsten utmanar sig själv med tält och campingkök i fjällen. Helt olika typer av vandringar alltså.
Och tydligen stora konfliktpunkter ;D
Citera
2024-04-17, 13:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DansAmanda
Jag håller med dig på alla punkter och har själv erfarit det du är inne på. Jag dejtar inte gärna män som är mindre än mig då det får mig att känna mig stor. Jag vill inte känna mig som den fysiskt största i förhållandet, det får mig att känna mig okvinnlig.. tyvärr. Bufflig och otymplig alldeles som. För mig är detta icke förhandlingsbart och då såklart något jag går efter vid första anblicken. Hade jag deltagit i ett program som detta hade jag gjort detta tydligt för produktionen. Jag undrar hur dialogerna innan matchning går mellan produktion och deltagare kring sånt här? Religion och kanske rentav etnicitet kan jag också tänka mig är icke förhandlingsbart för vissa.

Jag tycker Anastasia är vacker och osar starkt av kvinnlighet, kanske t om som sagt lite för mycket kvinnlighet för Torsten?
Jag har en väldigt ljus röst och ”feminint” sätt så för mig har jag märkt att jag attraherats av killar som inte behövt vara överdrivet ”skogshuggar-maskulina” utan mer smala konstnärer ;p. Och att tjejkompisar kunnat säga ”Han är inte manlig nog för mig”. Jag tycker å andra sidan inte om skägg och jättestora muskler, typ Jason Mimoa och Kristoffer Hivju är alldeles för långt bort från mig för att det ska bli en bra ”känsla” som du säger. Jag tror absolut du har rätt. Rent objektivt tycker jag tex hela gänget i år (med undantag för Rosanna då hennes attityd mot andra är en dealbreaker för mig) är attraktiva och ser bra ut, men sen är det ju en annan sak vilken känsla man får av olika slags människor och deras ja, storlek och maskulinitet/femininet.
Citera
2024-04-17, 14:05
Medlem
Citat:
maskulinitet/femininet.

Detta! Något jag tror fler borde läsa på kring och ställa sig själv frågor kring när man försöker attrahera en partner. Icke att underskatta.
Citera
2024-04-17, 14:21
Medlem
Citat:
Jag har en väldigt ljus röst och ”feminint” sätt så för mig har jag märkt att jag attraherats av killar som inte behövt vara överdrivet ”skogshuggar-maskulina” utan mer smala konstnärer ;p. Och att tjejkompisar kunnat säga ”Han är inte manlig nog för mig”. Jag tycker å andra sidan inte om skägg och jättestora muskler, typ Jason Mimoa och Kristoffer Hivju är alldeles för långt bort från mig för att det ska bli en bra ”känsla” som du säger. Jag tror absolut du har rätt. Rent objektivt tycker jag tex hela gänget i år (med undantag för Rosanna då hennes attityd mot andra är en dealbreaker för mig) är attraktiva och ser bra ut, men sen är det ju en annan sak vilken känsla man får av olika slags människor och deras ja, storlek och maskulinitet/femininet.

Rosanna är ju sjukt sexig men förstår att kvinnor som du är avundsjuka på henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in