Citat:
Ursprungligen postat av
Thecrafter
Detta med att Torsten bävar inför två veckor i Borås är lite konstigt. Söker man till programmet måste man väl inse att den man får gifta sig kan bo varsomhelst i landet? Jag kan förstå att man inte vill flytta ifrån familj och vänner, men då ska man nog inte söka till programmet. Kanske borde de göra om programmet så att människor som bor relativt nära varandra får träffas. Man kanske kan ha GVFÖ Norrland ett år, GVFÖ Skåne nästa år etc. Frågan är då bara om man får ihop tillräckligt många sökande som också matchar. Det skulle tyvärr nog inte funka....
Hursomhelst är det ganska klumpigt av Torsten att säga detta till sin fru på bröllopet. På något sätt dissar han henne direkt utifrån bostadsort. Det kan uppfattas som ganska översittaraktigt.
För mig framstår det tydligt att han ej attraheras av henne och nu kommer med svepskäl. Hela hans energi har förändrats drastiskt från när man innan bröllopet fick se honom.
Jag tycker inte dom är en match utseendemässigt. Och nej, hur mycket man än menar på att man inte går efter utseendet så är det vissa parametrar som är icke förhandlingsbara. Där ligger ofta storlek på sin partner. Och det behöver inte vara så mycket kopplat till yta, utan mer en känsla storleken förmedlar. I det här fallet att mannen är mindre med allt vad det kan göra med psyket. Avväpna manligheten. Och Torsten hade kanske inte så mycket manlighet att förhandla med till att börja med?
Jag vet inte, jag kan bara inte se dom som ett par yttre sett.