Citat:
Ursprungligen postat av
CrustyOldAR-10
Jag undrar hur man får ihop det? Jag är sugen på hund men jag och partnern har jobb som inte tillåter särskilt mycket hemmajobb eller att man får ta med jycken till jobbet.
Man får vara beredd på att avsätta mycket tid, i synnerhet om det är en valp.
Citat:
Ursprungligen postat av
CrustyOldAR-10
Kontorsråttor, tar ni med hunden till jobbet?
Känns nästan som att man måste jobba deltid eller lämna hunden ensam alldeles för länge för att det ska
gå ihop, men jag kan förståss ha fått det om bakfoten. Hur löser ni det?
Jag kan ha med hund till jobbet och har det några dagar i veckan. Ibland blir det hunddagis (har deltidsplats), och i bland jobbar jag hemma. Ibland blir det hemmajobb fram till eftermiddagen då jag är på kontoret några timmar (hunden får klara sig själv).
När jag hade valp jobbade jag hemifrån ett par veckor, hade ledigt en månad och sedan kunde valpen börja på dagis. Det var kämpigt, men ångrar ingenting.
Skulle jag ha ett jobb där jag måste vara borta hela dagarna och inte kan ha hunden med, skulle det nog få bli dagis varje dag. Men då skulle jag också försöka byta jobb så fort som möjligt så jag kunde jobba hemifrån mer.
Vidare blir det ca 2,5h till promenader och sånt om dagen. Så livspusslet för mig betyder också att jag har betydligt mindre tid över till dataspelande och sånt. Men för min del är det inte direkt någon förlust.