Flashback bygger pepparkakshus!
2024-04-12, 22:16
Medlem
Jag betalar 17 kr/mån för Ivacy under 3 år, kan köra på 10 enheter, hastigheten är utmärkt, DNS-leaktest är stabilt, streamingtjänster funkar utan problem, inbyggd killswitch som fungerar, har använt tjänsten 4-5 år nu innan senaste 3 årsavtalet.
Citera
2024-04-15, 10:01
Bannlyst
Flashback VPN!
Citera
2024-04-15, 15:29
Medlem
EltonToilets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeverKnow420
Flashback VPN!

Ha! Det var det jag skulle hit och kolla, om folk använder den?

Jag tycker de år oärliga i sina påståenden på köpsidan och ett litet faktum att de TOTALBLOCKERAR den bästa anonymitetstjänsten som finns, som är gratis och och den blir automatiskt bättre och mer anonymiserande ju fler användare den har..

Folk måste bara fatta hur Tor Browser Project fungerar...när man hajjar så finns liksom inga alternativ.. och ett exempel är att man INTE ska köra en vpntjänst samtidigt som torlökar sig. ..Det gör dig utmärkande...och stora grejen med tor är att du inte uppvisar några kännetecken som skiljer dig från övriga toranvändare...en myra i mängden ...geniallt

Jag har inte riktigt fattat onion och inte bryggor heller men man kan tex det är vill tillfälliga alternativa vägar ombord till tornätnätverket..man

Och hastighetentänkter jag aldrig på heller längre, från början kan det uppfattas lite segt med att ansluta dit o vänta ibland ek hel minut

Och ja själva browsern lär sig blir snabbare, smartare den saken som totalt sålde mig det va nåt jagverkligen inte trodde va möjligt.....jag testade. Ialllafall och logga in på mitt gamla samsung+members konto ...men trots att allt stämde krävde de att jag skulle verifiera koden de precis skicka till den andra enheten...den har inte jag koll på ...såld sen nåt år tillbaka,i samma sek hör ag #swoousch# och nästa sekund va jag inne på kontot.....jag fattar inte hur fan det gick tilll men, WOW
Citera
2024-04-15, 15:36
Medlem
EltonToilets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeverKnow420
Flashback VPN!

Ha! Det var det jag skulle hit och kolla, om folk använder den?

Jag tycker de år oärliga i sina påståenden på köpsidan och ett litet faktum att de TOTALBLOCKERAR den bästa anonymitetstjänsten som finns, som är gratis och och den blir automatiskt bättre och mer anonymiserande ju fler användare den har..

Folk måste bara fatta hur Tor Browser Project fungerar...när man hajjar så finns liksom inga alternativ.. och ett exempel är att man INTE ska köra en vpntjänst samtidigt som torlökar sig. ..Det gör dig utmärkande...och stora grejen med tor är att du inte uppvisar några kännetecken som skiljer dig från övriga toranvändare...en myra i mängden ...geniallt

Jag har inte riktigt fattat onion och inte bryggor heller men man kan tex det är vill tillfälliga alternativa vägar ombord till tornätnätverket..man

Och hastighetentänkter jag aldrig på heller längre, från början kan det uppfattas lite segt med att ansluta dit o vänta ibland ek hel minut

Och ja själva browsern lär sig blir snabbare, smartare den saken som totalt sålde mig det va nåt jagverkligen inte trodde va möjligt.....jag testade. Ialllafall och logga in på mitt gamla samsung+members konto ...men trots att allt stämde krävde de att jag skulle verifiera koden de precis skicka till den andra enheten...den har inte jag koll på ...såld sen nåt år tillbaka,i samma sek hör ag #swoousch# och nästa sekund va jag inne på kontot.....jag fattar inte hur fan det gick tilll men, WOW
Citera
2024-04-15, 16:42
Bannlyst
Du kan undersöka bilderna de har publicerat och som tillhandahålls av dem som använder deras vpn-tjänst. Om du ser några dekaler eller liknande, kan du skicka ett mejl och fråga om konfigurationen.

Åker du fast så glöm inte dela med dig av det här och åker du inte fast så kan du nog gott förlita dig på deras VPN.
Citera
2024-04-15, 16:50
Bannlyst
Är frågan "personlig" så föredrar jag att navigera genom cyberspace med hjälp av slumpmässiga routrar över hela sverige. Det är en egenartad metod som jag håller nära hjärtat av förståeliga skäl.

Att välja rätt VPN kan liknas vid att välja det minst förgiftade äpplet i butiken, det gäller att vara vaksam och kunnig. Vissa av dessa routrar jag hackar kan ju vara en honeypot med, så jag vet inte. Jag hade satsat på den som jag personligen tror på överlägset mest därför hade jag valt Flashback VPN!

Läs mer här fast 2024: (FB) Svenskars routrar utnyttjade av kinesisk hackergrupp
Senast redigerad av NeverKnow420 2024-04-15 kl. 16:53.
Citera
2024-04-17, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MP-44
finns det någon annan som plötsligt fått DNS läckor med OVPN? den står bara och snurrar med texten testar. får upp dessa vid ett dns leak test:

3.248.186.22 ec2-3-248-186-22.eu-west-1.compute.amazonaws.com. Amazon.com Dublin, Ireland
3.251.104.245 ec2-3-251-104-245.eu-west-1.compute.amazonaws.com. Amazon.com Dublin, Ireland
3.251.104.38 ec2-3-251-104-38.eu-west-1.compute.amazonaws.com. Amazon.com Dublin, Ireland
3.251.105.169 ec2-3-251-105-169.eu-west-1.compute.amazonaws.com. Amazon.com Dublin, Ireland
3.251.105.78 ec2-3-251-105-78.eu-west-1.compute.amazonaws.com. Amazon.com Dublin, Ireland
34.242.153.160 ec2-34-242-153-160.eu-west-1.compute.amazonaws.com. Amazon.com Dublin, Ireland
52.215.218.120 ec2-52-215-218-120.eu-west-1.compute.amazonaws.com. Amazon.com Dublin, Ireland
99.80.34.121 ec2-99-80-34-121.eu-west-1.compute.amazonaws.com. Amazon.com Dublin, Ireland

Fick av en vän som beskriva:

ja. eftersom jag är nätverksproffs så hittade jag felet. även fast jag inte använde den så hade f-secure en process i bakgrunden som pekade mina dns'er åt helvete. så nu är f-secure ute ur bilden. söker efter något nytt.
Citera
2024-04-17, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
Hur är Bahnhofs vpn-tjänst? Den är ju något billigare än Proton och jag har Bahnhof som leverantör idag

Bahnhof kör stängd portar.
Citera
2024-04-19, 11:19
Medlem
OrganiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MP-44
deras support verkar ha blivit helt värdelös. inte ett svar på 3 dagar.
Instämmer. Jag vet inte vad som har hänt men den så kallade supporten är inte som den brukar vara. Det dröjer flera dagar innan någon ens bemödar sig att svara och när de väl svarar så är det bara en massa utländska personer som försöker agera support. Min farmor skulle kunna ge samma svar. Den 25/3 kontaktade jag supporten och än idag har de fortfarande inte löst mitt problem. Dags att byta företag.
Citera
2024-04-21, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FishCat
Fick av en vän som beskriva:

ja. eftersom jag är nätverksproffs så hittade jag felet. även fast jag inte använde den så hade f-secure en process i bakgrunden som pekade mina dns'er åt helvete. så nu är f-secure ute ur bilden. söker efter något nytt.

tack. det löste mitt problem. jag hade också f-secure.
Citera
2024-04-22, 00:43
Medlem
Så nu när många VPN'er har stängt ner förmågan till "port forwarding",
Kör själv ExpressVPN men dom har ju tyvärr inte den förmågan längre.

Vilka finns från era erfarenheter som har bra svenska PF servrar samt ger Bra hastigheter -

Har efter lite eftersök hittat ProtonVPN som ett intressant alternativ.
Sedan har jag läst lite om AirVPN men har ingen aning om deras hastigheter för oss som bor i Sverige, om de ens har bra svenska servrar som tillåter PF..

Så skriv gärna och om ni har egna erfarenheter är det ett stort plus!
Tack!
Senast redigerad av Lee Sterling 2024-04-22 kl. 01:05.
Citera
2024-04-22, 10:23
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
Hur är Bahnhofs vpn-tjänst? Den är ju något billigare än Proton och jag har Bahnhof som leverantör idag

Har haft bahnhof vpn och det var inte bra. Kör IPTV och sånt och då ville det inte vara med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in