2024-04-16, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Om du inte tänker bemöta mina argument så är det ingen idé att du citerar mina inlägg.

Låt kvinnan själv namnge honom om hon anser att det finns fog för det.

Jag skulle själv kunna lägga ut en lång lista på alla överraskningskyssar, kramar och oönskade kroppskontakter jag upplevt på skoldiscon, i studentkorridorer och under föreläsningar. Men jag tycker inte att folk förtjänar att bli uthängda för det, och jag har noll bevis för att dessa berörare är återfallsförbrytare. Min generation tar itu med problem på mer rejäla sätt än att dreva och skvallra. Om ett brott har begåtts så bestraffas det enligt lagen. Om den straffade är en fara för allmänheten så informerar offret eller nära anhöriga om detta.

Att folk som varken känner offret eller förövaren försöker haussa upp det här fallet till en nationell angelägenhet visar bara på hur tråkigt det är att bo i Kungsbacka.

Din generation verkar ju lika internetgrälsjuk som min, iaf att döma av dina inlägg. Men du kanske är undantaget?

Flashback funkar ju sedan så att om en kändis är snål med dricks och blir lite gapig på fyllan, så ska namnet fram. Och om någon råkar glömma en kastrull på spisen så att brandkåren kommer, så ska namnet fram. Och ligger någon och dör på gatan undrar folk om någon har bilder. Osv. Det är klart att man får tycka att detta är vidrigt (jag blir själv lite sjösjuk ibland) men jag hänger inte med på varför du är så mån om att just den här personen ska skyddas/skonas? Är det möjligen du som är swingerschefen?

Och jag skrev det tidigare. Skulle den stackars kåte chefen hängas ut i denna tråd så är varken liv eller karriär över. Det är inte många som läser den här tråden.
Citera
2024-04-17, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haltochkorkad
Jag har blivit tagen på kuken på ett dansgolv.

Så vadå?

Citat:
Ursprungligen postat av Hallandsbo
Jag också. Gjorde mig ingenting. Så vad?

#metoo

Mörkertalet för detta måste vara enormt.
Citera
2024-04-17, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
#metoo

Mörkertalet för detta måste vara enormt.

Min kommentar var ett svar på Haltochkorkads kommentar.

Vad jag menade, som jag också trodde var underförstått, var att det har även hänt mig men det har inte med saken att göra. Det hör inte heller till saken vad jag tyckte om det. Om tjejen i taxin med rätta tyckte att händelsen var obehagligt, så är det det som gäller.
Sen om någon av gubbarna här inne har blivit tagen på kuken på något dansbandsevent någonstans, hör inte hit.
Senast redigerad av Hallandsbo 2024-04-17 kl. 08:10.
Citera
2024-04-17, 08:13
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt nåt alls om vem man får eller inte får hata. Jag har sagt att människor inte bör hängas ut för evigt på internet för mindre brott.

Om kvinnan ifråga vill att han namnges så kan hon namnge honom själv.

Jag förstår verkligen inte varför Kungsbackabor är så engagerade i det här. Han har inte våldtagit nån, han har inte slagit nån, och att han kunde ha gjort det är ett icke-argument. För vi ska väl inte hänga ut män för att de kanske kommer begå våldtäkter i framtiden?

Tycker du har väldigt rätt. Denna tråden tar verkligen fram det sämsta ur vissa människor och Flashback. Hade varit skillnad om det handlat om en offentlig person. Men denna tråd verkar mest handla om lokalt skvaller än att diskutera brottet, och liksom kvalificerar sig inte till varken detta forum eller forumet kändisskvaller. Ganska vidrigt beteende från flera i tråden, som borde fundera lite över vad fan dom sysslar med. Men tyvärr blandas sådana här småbrott med mer allvarliga brott i denna hopplöst svårnavigerade forumdel.

Nu vet vi knappt vad brottet handlade om pga en usel trådstart, men verkar väl vara en idiotiskt fyllegrej som knappast leder till något större straff. Läggs gissningsvis ned eller hanteras utanför en rättssal.
Citera
2024-04-17, 08:44
Medlem
Ja se småstadsskvaller... En fyllkärring har har blivit pillad på fittan av sin chef i en delad taxi. Stoppa pressarna!! Eller nåt...

Men har är ju swinger! Åhujedamig!!

Som nån annan skrev tidigare, den delade taxiresan ska ju betalas på ett eller annat sätt. Ett teckan på samtycke till lite skön samvaro är ju ändå att åka tillsammans, vill man inte ligga åker man själv, inte så svårt. Många kvinnor vill ju flörta och teasa för att få fördelar och men när det är dags för "betalning" så är det övergrepp och våldtäkt.

Vill du inte ligga, sluta flirta till dig fördelar. Har själv sett detta på nära håll hur f.d väninnor spelat villiga enbart för att utnyttja män både för tjänster och ekonomiskt, män som de hånar bakom ryggen för de anses vara äckliga och dumma. Undrar vilka äcklen egentligen är!?
Citera
2024-04-17, 09:04
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Om du inte tänker bemöta mina argument så är det ingen idé att du citerar mina inlägg.

Låt kvinnan själv namnge honom om hon anser att det finns fog för det.

Jag skulle själv kunna lägga ut en lång lista på alla överraskningskyssar, kramar och oönskade kroppskontakter jag upplevt på skoldiscon, i studentkorridorer och under föreläsningar. Men jag tycker inte att folk förtjänar att bli uthängda för det, och jag har noll bevis för att dessa berörare är återfallsförbrytare. Min generation tar itu med problem på mer rejäla sätt än att dreva och skvallra. Om ett brott har begåtts så bestraffas det enligt lagen. Om den straffade är en fara för allmänheten så informerar offret eller nära anhöriga om detta.

Att folk som varken känner offret eller förövaren försöker haussa upp det här fallet till en nationell angelägenhet visar bara på hur tråkigt det är att bo i Kungsbacka.
Ord o inga visor!
Det känns skönt att läsa att det fortfarande finns människor som kan skilja på stort o smått samt mitt o ditt.
Citera
2024-04-17, 10:35
Medlem
Gissar på L.E. 53år.
Citera
2024-04-17, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Gissar på L.E. 53år.

Fick ingen träff på acta publica men det är fördröjning där. Mejlar tingsrätten i eftermiddag.
Citera
2024-04-17, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Klarafina-
Ja se småstadsskvaller... En fyllkärring har har blivit pillad på fittan av sin chef i en delad taxi. Stoppa pressarna!! Eller nåt...

Men har är ju swinger! Åhujedamig!!

Som nån annan skrev tidigare, den delade taxiresan ska ju betalas på ett eller annat sätt. Ett teckan på samtycke till lite skön samvaro är ju ändå att åka tillsammans, vill man inte ligga åker man själv, inte så svårt. Många kvinnor vill ju flörta och teasa för att få fördelar och men när det är dags för "betalning" så är det övergrepp och våldtäkt.

Vill du inte ligga, sluta flirta till dig fördelar. Har själv sett detta på nära håll hur f.d väninnor spelat villiga enbart för att utnyttja män både för tjänster och ekonomiskt, män som de hånar bakom ryggen för de anses vara äckliga och dumma. Undrar vilka äcklen egentligen är!?

Folk bryr sig väl inte om swingers, så länge de inte icke ombett trycker upp nakenbilder på frugan i ansiktet och flåsar snusk.
Citera
2024-04-17, 14:34
Avslutad
Citat:

Tar inte ställning för eller mot denna Swinger, men mot dej och ditt maniska försvar av honom!

Jag tror att alla i tråden har förstått ditt budskap om att du ej vill att Swingern outas, då du står för 10 procent av alla inlägg men bara med samma upprepning på upprepning!

Att maniskt upprepa samma budskap som du gör måste väl om ngt innebära att man har tråkigt, vilket med din teori då måste innebära att även du bor i Kungsbacka.
Citera
2024-04-17, 14:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Getvirig
Fick ingen träff på acta publica men det är fördröjning där. Mejlar tingsrätten i eftermiddag.

Pga en viss skribent i tråden som med näbbar och klor till varje pris vill skydda Swingern så blir man ju bara mer nyfiken på Kåtbocken i taxin.

Ser därför verkligen fram emot mer info om denna klåfingriga Chef.
Senast redigerad av MisterSeven 2024-04-17 kl. 15:00.
Citera
2024-04-17, 15:08
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallandsbo
Min kommentar var ett svar på Haltochkorkads kommentar.

Vad jag menade, som jag också trodde var underförstått, var att det har även hänt mig men det har inte med saken att göra. Det hör inte heller till saken vad jag tyckte om det. Om tjejen i taxin med rätta tyckte att händelsen var obehagligt, så är det det som gäller.
Sen om någon av gubbarna här inne har blivit tagen på kuken på något dansbandsevent någonstans, hör inte hit.

Flashback upplever någon form av omvänd moralpanik. Varför värnas det om gubbslemmens integritet? Håller med dig, häng ut dom. Vem bryr sig, liksom. Så patetiskt att försöka skydda någon tafsare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in