2024-04-16, 15:07
Medlem
MsPa1nTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Jag anser att tafsande inte räcker för att få ens rykte förstört på FB.

Fan vad drygt det är att den hämndlystna gen z har hittat hit och tagit sin social media-mentalitet med sig. Spara er hämndlystnad till våldtäktsmän och sverigehatare, era små skitungar.

Borde rensa ut landet på sådana som dig.
Luktar slödder om dig på långa vägar som själv tycker det är orättvist att du inte får göra lite som du vill , eller/och har vänner som prenumererar på liknande åsikter.

Tafsar man på folk i ett publikt scenario där andra parter (taxichauffören) är med så kan jag bara tänka mig hur långt man är villig att gå säg t.ex i ett stängt rum där ingen annan person finns att bevittna vad som händer.
Citera
2024-04-16, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallandsbo
Har du fler ledtrådar så är du välkommen.

Driver en EL-firma, vet vem tjejen är men känner henne inte.
Citera
2024-04-16, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotheb
Driver en EL-firma, vet vem tjejen är men känner henne inte.

Har dom VVS också?
Citera
2024-04-16, 15:36
Medlem
Citat:
Har dom VVS också?

Nej, enbart EL vad jag vet.
Citera
2024-04-16, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotheb
Nej, enbart EL vad jag vet.

Utesluter minst en halvstor elfirma i Frillesås.

Har du en ledtråd till?
Citera
2024-04-16, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykopatmoderat
Det är inte din sak att bestämma att man bara får hata Sverigehatare på Flashback. Har han begått ett brott blir det automatiskt offentliga uppgifter och självklart kan det då diskuteras. Mannen bär ansvar för sina handlingar.

Låter som en del alkohol inblandat. Att skicka nakenbilder på sin fru är gränslöst.

Jag har inte sagt nåt alls om vem man får eller inte får hata. Jag har sagt att människor inte bör hängas ut för evigt på internet för mindre brott.

Om kvinnan ifråga vill att han namnges så kan hon namnge honom själv.

Jag förstår verkligen inte varför Kungsbackabor är så engagerade i det här. Han har inte våldtagit nån, han har inte slagit nån, och att han kunde ha gjort det är ett icke-argument. För vi ska väl inte hänga ut män för att de kanske kommer begå våldtäkter i framtiden?
Citera
2024-04-16, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Ett gäng idioter skyndar till för att försvara det efterhängsna puckot som tappade stilen fullständigt. Den som förstör kladdarens liv, är kladdaren själv. Ingen annan.

Ni bestämmer inte vilka trådar som är tillåtna. Och ni har inte ett skit med att göra vad vi andra skriver och gör härinne, så länge vi följer Flashbacks egna regler.

Till övriga som faktiskt har något vettigt att skriva:

Vem är chefen? Var är han chef någonstans? Var bor han? Sambo? Fru? Barn? Berätta gärna allt och lite till.

Exakt hur har jag försvarat honom? Jag tycker att han ska straffas juridiskt, inte på FB. Det är allt.
Citera
2024-04-16, 16:30
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt nåt alls om vem man får eller inte får hata. Jag har sagt att människor inte bör hängas ut för evigt på internet för mindre brott.

Om kvinnan ifråga vill att han namnges så kan hon namnge honom själv.

Jag förstår verkligen inte varför Kungsbackabor är så engagerade i det här. Han har inte våldtagit nån, han har inte slagit nån, och att han kunde ha gjort det är ett icke-argument. För vi ska väl inte hänga ut män för att de kanske kommer begå våldtäkter i framtiden?

Men det är inte ett mindre brott. Kvinnan som utsattes led tillräckligt mycket skada för att vilja anmäla det.
Citera
2024-04-16, 16:32
Medlem
Kan nån här förklara varför ni tror att ovilja att hänga ut = ovilja att straffa?

Jag tycker att man ska vara jävligt sparsam med uthängningar. Chefen ifråga kommer hamna i registret om han är skyldig, och den som vill veta om han är en sexbrottsling kan då kolla upp honom.

Vad får er att tro att jag inte hatar sexbrott, att jag själv begår dem eller att jag tycker tafsning borde vara lagligt? jag har inte uttryckt nån av dessa åsikter. Ni är ju helt galna.
Citera
2024-04-16, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Getvirig
Men det är inte ett mindre brott. Kvinnan som utsattes led tillräckligt mycket skada för att vilja anmäla det.

Om du inte tänker bemöta mina argument så är det ingen idé att du citerar mina inlägg.

Låt kvinnan själv namnge honom om hon anser att det finns fog för det.

Jag skulle själv kunna lägga ut en lång lista på alla överraskningskyssar, kramar och oönskade kroppskontakter jag upplevt på skoldiscon, i studentkorridorer och under föreläsningar. Men jag tycker inte att folk förtjänar att bli uthängda för det, och jag har noll bevis för att dessa berörare är återfallsförbrytare. Min generation tar itu med problem på mer rejäla sätt än att dreva och skvallra. Om ett brott har begåtts så bestraffas det enligt lagen. Om den straffade är en fara för allmänheten så informerar offret eller nära anhöriga om detta.

Att folk som varken känner offret eller förövaren försöker haussa upp det här fallet till en nationell angelägenhet visar bara på hur tråkigt det är att bo i Kungsbacka.
Citera
2024-04-16, 18:55
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haltochkorkad
Jag har blivit tagen på kuken på ett dansgolv.

Så vadå?

Citat:
Jag också. Gjorde mig ingenting. Så vad?

Jag med.

Dessutom haft en kvinna som slängde en öl på mig för att jag svara ”nej” på frågan om jag tyckte hon var snygg.

Kvinnor är lika jobbiga som män, men kanske inte i samma mängd..
Citera
2024-04-16, 21:05
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Exakt hur har jag försvarat honom? Jag tycker att han ska straffas juridiskt, inte på FB. Det är allt.

Du bestämmer inte vilka trådar som får skapas eller vad vi får prata om i trådarna. Det här är Flashback. Har du invändningar emot hur forumet fungerar, kanske du känner dig mer hemma här.

Paradoxalt nog rankas den här tråden högre, ju mer aktivitet det här ämnet får. Du bidrar i allra högsta grad till att tråden hamnar högt upp. Ett tecken på den så kallade Streisandeffekten.

Förhoppningsvis blir han straffad i domstol. Under tiden kan vi diskutera saken härinne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in