Flashback bygger pepparkakshus!
2024-04-16, 17:04
Medlem
Trist. Vila i frid.

Men detta med kroppsaktivism... Tvivlar på att det finns nån som VILL vara kraftigt överviktig och "duga som de är". Om de fick välja att bli smalare med ett trollspö så skulle ALLA välja det. Den som säger nåt annat är en hycklare.
Man behöver inte vara smal men det är inte bra för kroppen med kraftig övervikt. Alla vet ju detta.

Man får gärna var fet men sluta säg att ni är stolta över det och att det är hälsosamt fysiskt.
Citera
2024-04-16, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
I det här fallet är det rätt tydligt att hon avled av konsekvenserna av en hjärntumör tidigare i livet.

Förlåt om jag har missat något, men på vilket sätt är det tydligt att hon dog av konsekvenserna av hjärntumören?
Citera
2024-04-16, 17:20
Medlem
jessewn372s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyssdebareblir
Tycker det är oerhört sorgligt alltihopa.
Hoppas innerligt inte att det är tal om självmord.

Däremot kan jag fundera mycket på om det är i sviter av hjärntumören eller livsstilen hon hade i Stockholm som innefattade det många kändisar roar sig med på fest. Inte bara alkohol så att säga.
Som tillslut verkade bli på daglig basis och inte i samband med fest. Om ni förstår vad jag menar. För mycket av det roliga...

Titta noga på hennes instagram. På pupiller. Blicken.. Hennes icke träningsselfies. Sen lång tid tillbaka.. För dom som vet,ser. Med all tydlighet.
Så ni kan diskutera övervikt och dylikt allt ni vill. Skulle tro att hennes kropp kan tagit skada av helt andra orsaker...

Uppåt och neråt på det och abstinens-ep?

Det stämmer ju inte heller att utveckla ep så lång tid efter en hjärnoperation, om det kommer så kommer det direkt efteråt.
Citera
2024-04-16, 18:43
Medlem
En stark människa som vägrade vika ned sig för en svår cancer och dess följder. Hon ser fin ut tycker jag. Sorgligt hon inte fick vara frisk och leva 🌻
Citera
2024-04-16, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crimson Sky
Nä, helt riktigt! Det är medicinen mot sjukdomen. Men skulle du blivit fet utan sjukdomen?
Men så länge den dagliga dosen av medicin inte innehåller mer än typ 3000 kcal så blir man inte fet av vare sig sjukdomen eller medicinen.
Intaget av för mycket kcal via maten gjorde henne fet.
Citera
2024-04-16, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jessewn372
Uppåt och neråt på det och abstinens-ep?

Det stämmer ju inte heller att utveckla ep så lång tid efter en hjärnoperation, om det kommer så kommer det direkt efteråt.

Misstänker starkt att det kan väl vara en utlösande faktor. Min första tanke när jag hörde om det från början. Att pressa kroppen till max med uppåt för att sedan behöva ta nedåt för att sova upp till flera gånger i veckan tär på vilken kropp som helst.

Tycker oavsett såklart att det är lika sorgligt. Vem som helst kan hamna fel.
Citera
2024-04-16, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Vad pratar du om? Det är ju pappan som själv gått ut med informationen om dödsfallet och att hon drabbades av epilepsi etc.

Han har inte skrivit någonstans om att hon dog av epilepsi. Hur är det med läsförståelsen. Det han skriver gör att det till och med stärker självmordshypotesen men har man ingen läsförståelse så är det lätt hänt att man missar det.
Citera
2024-04-16, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frakta99
Han har inte skrivit någonstans om att hon dog av epilepsi. Hur är det med läsförståelsen. Det han skriver gör att det till och med stärker självmordshypotesen men har man ingen läsförståelse så är det lätt hänt att man missar det.

Kan du länka eller citera?
Citera
2024-04-16, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frakta99

Du menar att ”kroppen var för svag” skulle tyda på självmord?
Citera
2024-04-16, 23:28
Medlem
johnjozefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Du menar att ”kroppen var för svag” skulle tyda på självmord?

Att vara så fet är egentligen ett långsamt självmord, så ja
Citera
2024-04-17, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vishking
Förlåt om jag har missat något, men på vilket sätt är det tydligt att hon dog av konsekvenserna av hjärntumören?

Ingen fara. Familjen har gått ut och berättat om hennes sjukdomshistoria. Du hittar det med snabb googling.
Citera
2024-04-17, 00:51
Medlem
johnjozefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Ingen fara. Familjen har gått ut och berättat om hennes sjukdomshistoria. Du hittar det med snabb googling.

Kan familjen ljuga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in