Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Därför att hans minne är blankt från ungefär från det att han blev skjutsad fram till morgonen, det går nämligen inte att utesluta att han drack ännu mer alkohol vid hemkomsten. Teorin om en blackout har väl snarare stärkts utifrån omständigheterna?
Du verkar dessutom av någon anledning lita på M helt plötsligt och det innebär väl i sin tur att hans uppgifter om dammsugarrör, trasiga rutor, bråk, mansjouren etc kan vara sanningsenliga?
Du kan ju inte sortera ut en uppgift som sanningsenlig och sen dissa helt andra uppgifter?
Jo, det går alldeles utmärkt att bedöma varje uppgift på sina egna meriter. Däremot avslöjar du gång på gång hur okunnig du är om den juridiska processen.
Som jag skrev i inlägg 2247 (minns du att du läst det?) har Mikael lämnat uppgifter om
objektiva omständigheter som stämmer väl med annan bevisning.
Däremot lämnar han uppgifter om
subjektiva omständigheter som motsägs av annan bevisning.
Förstår du skillnaden mellan objektiva och subjektiva omständigheter?
Citat:
Det förefaller osannolikt med bakgrund av de 9 tomburkarna, vi vet helt enkelt inte om han drack mer vid hemkomsten.
Man kan dessutom spekulera i varför du hela tiden försöker förtränga möjligheten av en blackout hos M den aktuella kvällen/natten?
Jag försöker inte ”förtränga” den möjligheten (konstigt ordval förresten.)
Jag menar bara att den inte är särskilt sannolik.
Varför väljer du att tro blint på den uppgiften utan att kunna presentera någon som helst fakta till stöd?
Du förmår inte ens googla fram en artikel till stöd för ditt tvärsäkra påstående om hur blackout uppstår.
Är det så att du bara hittar på?
Rent juridiskt är din blackout-teori ointressant eftersom den helt saknar betydelse för såväl ansvarsfrågan som påföljdsfrågan.
Angående tomburkarna så faller det på sin orimlighet att en person som är så drängfull att han har blockminnesförlust skulle vara kapabel att dricka 4-5 öl på raken och prydligt lägga de tomma burkarna i pantpåsen.
Än mindre trolla bort alkoholen ur blodet med turbofart så han kan testa rent vid blodprov nästa eftermiddag.
Du har inget att komma med och det förstår du nog eller hur?
Ändå väljer du att likt en papegoja upprepa dina nonsensfrågor istället för att utveckla varför du har en annan uppfattning.
Du inser nog att du inte ger ett särskilt fördelaktigt intryck, eller hur?