2024-04-16, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så du håller med om det - men ändå är det först/just ”nästa” gång vi smäller en atombomb som du menar att I samma sekund som en atombomb sprängs, kommer de att förhindra att bomben sprider någon strålning, därefter kommer medlemmar ur Galaktiska Federationen (GFL) visa upp sig i tusentals för att säga "aja baja" och disclosure kommer bli ett faktum.

Varför just nästa bomb - varför ibte en av de 900 tidigare?

Det finns ju ett samband mellan UFO-observationer och kärntekniska anläggningar. Emellertid kan ju detta samband ha flera orsaker. Det behöver ju inte vara så, att mänsklighetens nukleära förehavanden övervakas av aliens.

Andra möjliga förklaringar kan vara att sådana anläggningar är intressanta att skydda ur säkerhetssynpunkt, kartläggas av fiender och för allmänhet. Då blir det ökad aktivitet, uppmärksamhet och flera observationer i dessa områden.

Om det nu vore av intresse att minska den joniserande strålningen i universum och "mellan dimensionerna", så vore det väl lika bra att aliens avslöjade sig själva omedelbart, så att vi människor kunde sluta med sådana dumheter som kärnvapen?

Dessutom finns det ju en icke försumbar joniserande strålning i rymden redan. Vi skyddas ju av den kosmiska strålningen här på Jorden, men den kommer att bli ett problem redan vid bemannade resor till Mars. Hur hanterar aliens all den strålningen?
Senast redigerad av IngemarH 2024-04-16 kl. 07:15. Anledning: Tillägg
Citera
2024-04-16, 07:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Det finns ju ett samband mellan UFO-observationer och kärntekniska anläggningar. Emellertid kan ju detta samband ha flera orsaker. Det behöver ju inte vara så, att mänsklighetens nukleära förehavanden övervakas av aliens.

Andra möjliga förklaringar kan vara att sådana anläggningar är intressanta att skydda ur säkerhetssynpunkt, kartläggas av fiender och för allmänhet. Då blir det ökad aktivitet, uppmärksamhet och flera observationer i dessa områden.
Ja det är ju rätt naturligt att avspärrade/otillgängliga områden omgärdas av en viss mystik och ryktesspridning.

Ser man till den lista som ufosummoner lagt in så är ju mycket förstås redan bemött (sannolikt allt) - men intressantast/mest omskriven är nog den händelse som ufosummoner själv markerat - Malmstrom 1967. Där har ju sonen till en av de män som påstås ha sett ufona själv gjort en omfattande debunk:
The military "officials" you are referring to were NOT there. Only two witnesses were at Echo Flight, and both insist that Salas and Hastings are a couple of liars who have ignored completely 95% of the evidence available. They have INVENTED UFOs that were not present, were not sighted, were not reported, and were not investigated, all of which has been repeatedly confirmed by witnesses who were there. In regard to the only incident that Salas claims to have witnessed, his own commander has repeatedly refused to confirm the claims about a UFO, and insists that he doesn't even BELIEVE in UFOs, a rather strange clam to make if a UFO actually shut down his entire flight of missiles. He stated as early as 1996 that the only missile failures he actually witnessed amounted to only 3-4 missiles, not the ten missiles Salas continues to discuss. He stated as well that none of the debriefing interviews with OSI and the SAC commander that Salas affirms actually took place and that the only debriefing he received was an admonition not to discuss missile failures in public -- after all, missile failures were highly classified in 1967.

There were no witnesses to a UFO. Salas has yet to name a single person who actually saw one, and none of the witnesses gathered by Hastings are willing to affirm a UFO. To a man, all of them discuss only incidents allegedly witnessed by other people that they are unable to name.

Sonen har även författat ett 350-sidigt dokument som totalt dömer ut händelsen :
https://www.scribd.com/doc/26641522/Americans-Credulous-by-James-Carlson

Citat:
Om det nu vore av intresse att minska den radioaktiva strålningen i universum och "mellan dimensionerna", så vore det väl lika bra att aliens avslöjade sig själva omedelbart, så att vi människor kunde sluta med sådana dumheter som kärnvapen?
Man skulle ju kunna tycka det - men det finns säkert nån ”förklaring” i linje med att vi människor måste lära oss själva först, eller liknande - just wing it…
Citera
2024-04-16, 07:30
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
1. Så du håller med om det
2. …ändå är det först/just ”nästa” gång vi smäller en atombomb som du menar att I samma sekund som en atombomb sprängs, kommer de att förhindra att bomben sprider någon strålning, därefter kommer medlemmar ur Galaktiska Federationen (GFL) visa upp sig i tusentals för att säga "aja baja" och disclosure kommer bli ett faktum.
3. Varför just nästa bomb - varför ibte en av de 900 tidigare?

1. Håller med om att det är många gånger människan lekt med kärnenergi? Absolut.
2. Ja, det är dags.

Alla skeenden och experiment har en brytgräns. Edison provade över 3000 material innan han var nöjd med glödlampan. Hans assistent måste ha ställt samma fråga som du efter test 3000; ”Nu är du nöjd?”

UFO ses bara vid tillfällen där det finns människor öppna för fenomenet, inte annars. Före 2010 var kunskapen och kännedomen om UFO och Galaktiska Federationen väldigt liten, 1945 var den obefintlig men idag är det ett helt annat synsätt till UFO och miljoner människor är öppna för tanken att vi redan idag har ”besökare”.

Det är denna öppenhet tillsammans med den intervention som GF tillåts i samband med farligt hanterad kärnstrålning plus hotet om ett tredje världskrig som driver denna totala disclosure, när det blir otevtydigt att främmande makter redan är här (även om det trots detta kommer vara fletalet som kommer fortsätta leva i förnekelse, verkligheten är för skrämmande).

3. GF var inte bara med vid alla provsprängningar, de har visat sig tusentals gånger fler gånger för att varna oss. Sök t.ex på ”UFO Fukushima”. Flera hundra observationer gjordes i samband med olyckan där, inget som hamnade på SVT tyvärr.

Det som sker nu globalt på alla plan i samhället tillhör ”det stora uppvaknandet”.
Citera
2024-04-16, 08:07
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
1. Om det nu vore av intresse att minska den joniserande strålningen i universum och "mellan dimensionerna", så vore det väl lika bra att aliens avslöjade sig själva omedelbart, så att vi människor kunde sluta med sådana dumheter som kärnvapen?

2. Dessutom finns det ju en icke försumbar joniserande strålning i rymden redan. Vi skyddas ju av den kosmiska strålningen här på Jorden, men den kommer att bli ett problem redan vid bemannade resor till Mars. Hur hanterar aliens all den strålningen?

1. Jorden är en träningsanläggning för människor. Det är som en gigantisk skola för unga själar där vi tillåts göra de best bisarra sakerna, exempel överflödiga. Men jorden är skyddad, isolerad och övervakad av tusentals skepp, miljoner arbetande ETs och teknologi som är långt bortom det som du kan se i den mest fantastiska rymdfilmen inklusive enkla saker såsom fri energi, teleportering miljarder ljusår bort på sekunder, dimensionshantering, materialisering av vad som helst och inte minst total kontroll av all existerande teknik som finns på jorden. ETs vet vart alla kameror finns, fasta som mobila och gör bilder och film suddiga för att skeptiker ska ha en väg ut. Med tiden kommer dessa ej att moduleras.

2. Resor till månen kräver ET-tech för att kunna ta sig dit. Material från "kraschade"-farkoster har använts för att skydda besättningen. Materialet tog slut runt 70-talet, därav inga fler resor efter 1972.

NASA kände givetvis till "UFO"-problemet sedan dag ETT och långt före den första månlandningen. Därför spelade de in månlandningen på en avlägsen plats i Hollywood eftersom de var rädda att ET skulle visa sig i direktsändning. Stanley Kubricks historia är helt sann.

Som Red Hot Chili Peppers sjunger i låten Californication:
"Space may be the final frontier, but it's made in a Hollywood basement"

Aliens har inga problem med någon strålning överhuvudtaget, men icke-materiella dimensioner har.
Citera
2024-04-16, 08:43
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:

Ser man till den lista som ufosummoner lagt in så är ju mycket förstås redan bemött (sannolikt allt) - men intressantast/mest omskriven är nog den händelse som ufosummoner själv markerat - Malmstrom 1967. Där har ju sonen till en av de män som påstås ha sett ufona själv gjort en omfattande debunk.

Komiskt, en person som inte var där, gjorde en debunk. Jag är chockad!

Det finns en debunker till alla materiella UFO-händelser. Konstigt? Desperationen av Eliten att avfärda detta som "sinnesförvirring" når nya höjder eftersom din debunker, Carlson Jr. inte ens var född vid tidpunkten för händelsen.

Jag förmodar att du inte kände till det Snake.

En konkret aspekt av avfärdandet som är påhittat av Carlson Jr. som inte stämmer överens med officerarnas rapporter är påståendet att det inte fanns några bevis för att stödja påståendet att UFO var ansvariga för missilavstängningarna vid Malmstrom Air Force Base.

Detta motsäger vittnesmålen från flera militärer som var närvarande under händelsen och också rapporterade att de såg oidentifierade föremål strax innan missilavstängningarna inträffade.

Även om den överväldigande majoriteten är helt ovetande om dess existens, är kopplingen mellan UFO och kärnvapen anmärkningsvärt väldokumenterad. Air Forces i många länder, FBI och CIA:s filer som avklassificerats genom lagen om informationsfrihet fastställer ett övertygande och pågående mönster av UFO-aktivitet vid kärnvapenanläggningar som sträcker sig tillbaka till december 1948.

Behöver jag lägga till att ICBM/Minutemen officerare genomgår en rigorös psykologisk utvärdering innan de kan posteras i kontrollrummet i en kärnvapenanläggning? Behöver jag lägga till att Carlson Jr. har NOLL bevisade credentials öht?

Är Carlson Junior trovärdig? Nej - Bara för en skeptiker som inte kan se proportioner i vittnesmålen och som desperat söker "debunk" oavsett hur meningsfattiga de är.

Källor:
https://www.nicap.org/babylon/missile_incidents.htm
https://www.theufochronicles.com/2010/09/echooscar-witch-hunt.html
https://www.reddit.com/r/ufo/comments/g5e0jr/til_former_air_force_capt_robert_salas_who_was_at/?rdt=61664
Citera
2024-04-16, 08:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Komiskt, en person som inte var där, gjorde en debunk. Jag är chockad!
Varför är du chockad över det - är inte nästan alla påståenden för eller emot ufon gjorda av folk som analyserat påståenden utan att närvara själv? Här är det iofs fråga om sonen till en av de som påstods vara där - han borde ju ha viss insikt i vad hans hans egen far sagt om händelsen (eller icke-händelsen) kan man kanske tycka..

Börja med att läsa igenom dokumentet och sen kan du ju ta fram namn på dessa militära förstahandsvittnen om du fortfarande tror att det finns några.
Citera
2024-04-16, 08:52
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:

Är Carlson Junior trovärdig? Nej - Bara för en skeptiker som inte kan se proportioner i vittnesmålen och som desperat söker "debunk" oavsett hur meningsfattiga de är.

Jag har läst Hastings bok om UFO and Nukes, och finner samtliga vittnesmål (kring 130 stycken vill jag minnas) mycket trovärdiga. Att en person som inte ens var född vid tidpunkten för händelsen skriver en 350 sidors "debunk" känns väldigt märkligt, det håller jag med om. CIA har försökt tysta ner allt.
Citera
2024-04-16, 09:29
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
1. Varför är du chockad över det
2. Är inte nästan alla påståenden för eller emot ufon gjorda av folk som analyserat påståenden utan att närvara själv?
3. Börja med att läsa igenom dokumentet
4. ...sen kan du ju ta fram namn på dessa militära förstahandsvittnen om du fortfarande tror att det finns några.

1. Det var ett försök till att vara ironisk, tråkigt att du inte uppfattade det Snake

2. Nej;

De som bevittnar händelsen, ögonvittnen, var DÄR.
De som debunkar händelsen är oftast HEMMA.

3. Har läst den i sin helhet för länge sedan, har du? Förutom att läsa dina egna länkar, borde du läsa alla dokument från båda sidorna innan du "debunkar".

4. Hur många högt rankade, testade och psykologiskt utvärderade militära ögonvittnen behöver du för att känna dig nöjd? 100? räcker 100? 1000? 10000?

Hur många sexor i rad behöver du kasta en tärning innan du förstår att tärningen är felaktig?
Hur många personer i din närhet behöver ha sett ett UFO innan du känner att någon talar sanning?
Hur många observationer i dagsljus behöver ske för att du ska förstå att EN av dem är ett riktigt tefat?

För att bevisning ska fungera måste man vara intresserad av sanningen. Det är inte du. Du har redan tagit en förnekelse-position. Då hjälper ingen bevisning, oavsett hur saklig, intelligent och materiell den är.
Citera
2024-04-16, 09:34
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Jag har läst Hastings bok om UFO and Nukes, och finner samtliga vittnesmål (kring 130 stycken vill jag minnas) mycket trovärdiga. Att en person som inte ens var född vid tidpunkten för händelsen skriver en 350 sidors "debunk" känns väldigt märkligt, det håller jag med om. CIA har försökt tysta ner allt.

Precis, en normal person inser att de flesta av dessa personer är EXTREMT trovärdiga.

Finns det militära ögonvittnen som inte är trovärdiga? Självklart. 10 sinnesförvirrade officerer på samma anläggning, vid samma tidpunkt? Borde de inte ha fått sparken om de alla fick simultan sinnesförvirring, bland knapparna till kärnvapen-missilerna?
Citera
2024-04-16, 11:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Citat:
1. Det var ett försök till att vara ironisk, tråkigt att du inte uppfattade det Snake

2. Nej;

De som bevittnar händelsen, ögonvittnen, var DÄR.
De som debunkar händelsen är oftast HEMMA.

3. Har läst den i sin helhet för länge sedan, har du? Förutom att läsa dina egna länkar, borde du läsa alla dokument från båda sidorna innan du "debunkar".

4. Hur många högt rankade, testade och psykologiskt utvärderade militära ögonvittnen behöver du för att känna dig nöjd? 100? räcker 100? 1000? 10000?

Hur många sexor i rad behöver du kasta en tärning innan du förstår att tärningen är felaktig?
Hur många personer i din närhet behöver ha sett ett UFO innan du känner att någon talar sanning?
Hur många observationer i dagsljus behöver ske för att du ska förstå att EN av dem är ett riktigt tefat?

För att bevisning ska fungera måste man vara intresserad av sanningen. Det är inte du. Du har redan tagit en förnekelse-position. Då hjälper ingen bevisning, oavsett hur saklig, intelligent och materiell den är.

Eftersom ingen av er verkar intresserad av att läsa debunken, och jag knappast kan klippa in 350 sidor här - eller ens hela de delar som motvisar vittnena ni talar om, så får vi väl lämna det därhän. För mig r den händelsen extremt överspelad och motbevisad.
Citera
2024-04-16, 19:12
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Eftersom ingen av er verkar intresserad av att läsa debunken, och jag knappast kan klippa in 350 sidor här - eller ens hela de delar som motvisar vittnena ni talar om, så får vi väl lämna det därhän. För mig r den händelsen extremt överspelad och motbevisad.

Alla de andra hundratals vittnena i Hastings bok då?
Citera
2024-04-16, 19:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Alla de andra hundratals vittnena i Hastings bok då?

Ja du, det är som vanligt att det dras upp en massa olika personer som pratar om olika påståenden från olika händelser på oilka platser vid olika tillfällen - jag vet inte riktigt vad det har med faller vi diskuterar att göra eller hur du kan förvänta dig att jag ska bemöta dem alla…

Men, med det sagt - eftersom Hastings ljugit om Malmstrom så har jag svårt att lägga ner min själ i att utreda mer trams från honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in