2024-04-15, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim
Det är väldigt enkelt, vill man inte riskera sociala konsekvenser så ska man inte tafsa. "fyllemisstag" är ett jävla relativiserande. Det är ingen rättighet att tafsa på fyllan och i synnerhet inte om det finns en maktobalans. Någon taktkänsla måste finnas.

Jag kan köpa att situationer läses av fel och att misstag begås. Då ber man om ursäkt. Att kladda på en däckad anställd i en taxi är inte något simpelt misstag. Det är sexuellt ofredande.

Patetiskt att börja klaga på gen z.

Sociala konsekvenser ska vara proportionerliga. Den Kungsbackabo som vill veta vem chefen är kan gå ner till vattenhålet och fråga runt. Att förstöra hela hans liv + hans familjs liv för tafsande är helt oproportionerligt.
Citera
2024-04-15, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Ja men sluta nu. Hon lär klara sig.
Det är fel att tafsa men som sagt ska man outa alla pga fyllemisstag?

Om han är hennes chef är det ju jätteproblematiskt att gå till jobbet och känna sig otrygg, en person som tafsat en gång, flyttar gärna gränserna och fortsätter med beteendet.
Citera
2024-04-15, 22:59
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Nej det är verkligen inte så jag menar. Men hoppas han lär sig en läxa nu ial
Den här typen av förbrytare återfaller oftast.
Jag har träffat på den här typen av kille i två olika städer med 25 års mellanrum och tro fan gjorde han inte exakt samma saker.
Citera
2024-04-16, 03:57
Medlem
dandylines avatar
Varför satt hon i en taxi med honom från första början? Hon får väl bjuda till lite.
Citera
2024-04-16, 04:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Jo, men jag har både spottat ut tuggummi i ankdammar och knuffat till folk när jag varit full. Varför ska vartenda snedsteg få en outartråd på Flashback? Folk gör misstag. Sluta förstöra människors rykten.
Det är inte din sak att bestämma att man bara får hata Sverigehatare på Flashback. Har han begått ett brott blir det automatiskt offentliga uppgifter och självklart kan det då diskuteras. Mannen bär ansvar för sina handlingar.

Låter som en del alkohol inblandat. Att skicka nakenbilder på sin fru är gränslöst.
Citera
2024-04-16, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dandyline
Varför satt hon i en taxi med honom från första början? Hon får väl bjuda till lite.

Då lägger vi till "var beredd att bli tafsad på av chefen om ni delar taxi" till listan över saker som kvinnor ska vara inställda på.
Citera
2024-04-16, 06:56
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Vad har du att göra med de sakerna du räknar upp i trådstarten?
Stör du dig på att det finns ett swingerpar på orten och det är det du vill säga men inte törs?

Citat:
Jag anser att tafsande inte räcker för att få ens rykte förstört på FB.

Fan vad drygt det är att den hämndlystna gen z har hittat hit och tagit sin social media-mentalitet med sig. Spara er hämndlystnad till våldtäktsmän och sverigehatare, era små skitungar.

Citat:
Ursprungligen postat av Haltochkorkad
Jag har blivit tagen på kuken på ett dansgolv.

Så vadå?

Citat:
Ja men sluta nu. Hon lär klara sig.
Det är fel att tafsa men som sagt ska man outa alla pga fyllemisstag?

Citat:
Sociala konsekvenser ska vara proportionerliga. Den Kungsbackabo som vill veta vem chefen är kan gå ner till vattenhålet och fråga runt. Att förstöra hela hans liv + hans familjs liv för tafsande är helt oproportionerligt.

Ett gäng idioter skyndar till för att försvara det efterhängsna puckot som tappade stilen fullständigt. Den som förstör kladdarens liv, är kladdaren själv. Ingen annan.

Ni bestämmer inte vilka trådar som är tillåtna. Och ni har inte ett skit med att göra vad vi andra skriver och gör härinne, så länge vi följer Flashbacks egna regler.

Till övriga som faktiskt har något vettigt att skriva:

Vem är chefen? Var är han chef någonstans? Var bor han? Sambo? Fru? Barn? Berätta gärna allt och lite till.
Citera
2024-04-16, 07:34
Medlem
kaerakels avatar
Citat:

Haha, otroligt patetiskt. Vad är du för en miljömupp? Försöker inskränka det fria ordet som en nyttig idiot. Ifall folk vill diskutera en tafsare i Kungsbacka, låt dom.

Vi förstår att du kan relatera till fallet, men det här är ju bara pinsamt.
Citera
2024-04-16, 07:54
Medlem
Äntligen lite balans och intelligens i den här tråden!
Jag hade tappat hoppet.

Vad vi vet är följande:
Mannen är chef
Han är i 50-årsåldern
Han är swinger (nej jag bryr mig verkligen inte, men om vi ska ringa in honom kan detta hjälpa)
Han har fru
AW:n var i Kungsbacka sommaren 2023
Citera
2024-04-16, 07:57
Medlem
Förresten, brukar man inte kunna se vilka förhandlingar som är på gång i tingsrätten aktuell vecka? Alltså, denna eller förra veckan då kanske? Vet någon hur man går tillväga?

Varbergs tingsrätt, med all sannolikhet.
Citera
2024-04-16, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan

Vem är chefen? Var är han chef någonstans? Var bor han? Sambo? Fru? Barn?

Akademiker?
Citera
2024-04-16, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Om han är hennes chef är det ju jätteproblematiskt att gå till jobbet och känna sig otrygg, en person som tafsat en gång, flyttar gärna gränserna och fortsätter med beteendet.
Jo det är ju det.
Men jag menar mer att man behöverninte outa honom eller cancel för livet bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in