2018-04-04, 14:19
  #7021
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Du tycker inte att man är befälhavare för en trupp som begår en massaker räcker ens som sannolika skäl för att Sharon var skyldig. Ja, då finns inte mycket mer att säga.

Du skämtar. Här har du argumenterat för att Mossad hade rätt att döda en oskyldig marockan för att de inte kunde lita på norska polisen att gripa en misstänkt terrorist, samtidigt så tror du på allvar att israeliska polisen skulle gripa ledande politiker för att fiender ber dem om det.


Hade Ben-Gurion fler av lönnmördarna som livvakt, det visste jag inte.
Jag skämtar inte. En ex-premiärminister (Olmert) fänglades för korruption och en ex-president (Katsav) fängslades för sexualbrott. Ingen är immun mot rättvisa i demokratier, och jag tror inte det hade gjort särskilt stor skillnad om det var fienden som bidrog med bevisen.

Nej, men han hade fler livvakter och ingen av dem var dömd eller ens misstänkt mördare.
Citera
2018-04-04, 16:27
  #7022
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Det är lite svårt att diskutera med folk som blint tror på konspirationsteorier som födselkontroll och plan ד men jag ska försöka ändå.

Jag erkänner att födelsekontrollen kan vara lite svår att bevisa i slutänden, men förnekar du verkligen existensen av plan D? Innan dess så hade ju plan a t.o.m plan C funnits. För varje plan så stärkes de planerade åtgärderna emot Palestinierna, allt eftersom den judiska positionen stärktes. Men hade inte en tillfällig vapenvila utropats så hade nog aldrig plan D kunna aktiverats till fullo. Då hade säkert heller inte Israel, som vi känner landet, existerat idag, annat än som något som har samma ställning och svaghet som den palestinska stat som utropats och som Sverige erkänt.





Citat:
Så man är enligt dig en kaxig liten skurkstat för att man vågar stå upp mot FN? Kaxig har du rätt i, det har ju Israel råd att vara.
Men skurkstat? Om Israel hade följt alla FN-resolutioner skulle staten slutat existera för länge sedan.

En stat som bryter, upprepade gånger, mot internationell lag är en skurkstat, punkt slut!


Citat:
FN kallade sionism en form av rasism på 70-talet, vilket i princip var en uppmaning till Israel att begå självmord. Visserligen drog de tillbaks resolutionen på 90-talet, när kommunisterna och islamisterna förlorat inflytande, men ändå.

Resolutionen antogs i generalförsamlingen. Iof så kan sionism, inte minst högersionism, betecknas som en form av rasism. Om vi i Sverige byggt en "specifikt lutherskt stat" där den lutherska karaktären, till varje pris måste bevaras, vilket legitimerar folkfördrivning, utomrättsliga avrättningar m.m., så skulle nog övriga EU länder just beteckna oss som rasister, oavsett hur mycket vi hänvisade till "tidigare förföljelse, folkmord och försök till folkutrotning av lutheraner".

Citat:
Om palestinierna på Västbanken känner sig ockuperade och förtryckta bör den naturliga reaktionen vara att övertyga sina ledare om att börja förhandla med Israel.

Till vilken nytta. Vad är dagens Israeliska ledning beredd att kompromissa om? Jerusalems ställning?

Citat:
Onödigt. Lönnmord skall alltid reserveras som sista utväg. Dessutom illegaliserades Lehi som en terrorgrupp av Israels provisoriska polis och flera av deras medlemmar arresterades.

Sure, som när en oskyldig mördades i Lillehammer? Dessutom skedde mordet på Folke Bernadotte i Israel, vilket "brott" hade han gjort sig skyldig till? (Givetvis noll israelisk tacksamhet för de vita bussarna).
Citera
2018-04-04, 17:01
  #7023
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag erkänner att födelsekontrollen kan vara lite svår att bevisa i slutänden, men förnekar du verkligen existensen av plan D? Innan dess så hade ju plan a t.o.m plan C funnits. För varje plan så stärkes de planerade åtgärderna emot Palestinierna, allt eftersom den judiska positionen stärktes. Men hade inte en tillfällig vapenvila utropats så hade nog aldrig plan D kunna aktiverats till fullo. Då hade säkert heller inte Israel, som vi känner landet, existerat idag, annat än som något som har samma ställning och svaghet som den palestinska stat som utropats och som Sverige erkänt.

En stat som bryter, upprepade gånger, mot internationell lag är en skurkstat, punkt slut!

Resolutionen antogs i generalförsamlingen. Iof så kan sionism, inte minst högersionism, betecknas som en form av rasism. Om vi i Sverige byggt en "specifikt lutherskt stat" där den lutherska karaktären, till varje pris måste bevaras, vilket legitimerar folkfördrivning, utomrättsliga avrättningar m.m., så skulle nog övriga EU länder just beteckna oss som rasister, oavsett hur mycket vi hänvisade till "tidigare förföljelse, folkmord och försök till folkutrotning av lutheraner".

Till vilken nytta. Vad är dagens Israeliska ledning beredd att kompromissa om? Jerusalems ställning?

Sure, som när en oskyldig mördades i Lillehammer? Dessutom skedde mordet på Folke Bernadotte i Israel, vilket "brott" hade han gjort sig skyldig till? (Givetvis noll israelisk tacksamhet för de vita bussarna).
Plan ד fanns, men det var en strikt militär plan att koppla ihop judiska områden som var under belägring (i synnerhet Jerusalem och Tel Aviv). Snacket om etnisk rensning är bara svammel...
Zionism
ˈzʌɪənɪz(ə)m/
noun

a movement for (originally) the re-establishment and (now) the development and protection of a Jewish nation in what is now Israel.
https://www.google.se/search?ie=UTF-8&client=ms-android-samsung&source=android-browser&q=zionism+definition&gfe_rd=cr&dcr=0&ei=3u TEWo6hGYeUNMmJtnA
Sionism har inget att göra med politik; det är en idé, inte en ideologi. Man kan vara sionist men ändå tillhöra helt olika delar av det politiska spektrumet. Majoriteten av sionisterna vill att samtliga arabiska israeler ska ha fullvärdiga rättigheter (vilket de redan har), väldigt få vill dra in dessa. Hursomhelst kan man inte säga existensen av staten Israel är lika med rasism.

Nyttan är att nå fram till en lösning, hur den ser ut återstår att se. Men det är ju Israel som alltid bjuder in till förhandling och PA som vägrar delta.

Folke Bernadotte mördades inte av Mossad vet du väl? Du pratar om två helt olika operationer just nu... Den där marockanen var kollektiv skada i en större operation för att lönnmörda terrorister från Black September, och hans familj kompenserades med många miljoner.

Edit:
Isåfall är även Sverige en skurkstat. Vi skänker miljontals kronor varje år till Fatah som aktivt sponsrar terrorister, vilket är olagligt enligt resolution 1373 som förbjuder samtliga FN-medlemmar från att finansiera terrorism. https://en.m.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_1373
__________________
Senast redigerad av Memestar 2018-04-04 kl. 17:43.
Citera
2021-05-31, 19:46
  #7024
Medlem
BLMs med-grundare Patrisse Cullors kräver nu att "imperialistprojektet" som kallas "Israel" upphör:

https://www.youtube.com/watch?v=xpDQgUNQyUs
Citera
2021-06-08, 00:05
  #7025
Medlem
cultofdeaths avatar
- "Avskaffa Israel?"
- Nej.
Citera
2023-10-25, 23:52
  #7026
Medlem
Svenske forskaren och politikern/fullmäktigeledamoten i Linköping, Björn Alling kräver att Israel ska "avskaffas":

Citat:
Detta krig startades och har permanentats av den vidriga terrorstaten Israel. Där ligger den grunden till allt lidande i landet. Israel som stat måste avskaffas så att ett fritt och demokratiskt Palestina kan byggas från havet till floden för alla landets invånare oavsett bakgrund

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P4JgPJ/intern-kritik-inom-vansterpartiet-efter-dadgostars-uttalande


Med andra ord är det sloganen "From the river to the sea, Palestine will be free" som Alling torgför.


Just "avskaffandet" av Israel är inte jättepopulärt inom Vänstern, och man har nu inlett ett uteslutningsärende mot Alling för just denna kommentar. Alling avser att bestrida uteslutningen.

https://www.expressen.se/nyheter/kan-uteslutas-ur-v-jag-angrar-ingenting
__________________
Senast redigerad av scrollock 2023-10-25 kl. 23:58.
Citera
2024-04-15, 04:46
  #7027
Medlem
OlleLisss avatar
Ja hela idén är ju en befängd ifrån början. Det första och mest avgörande är ju att man inte kan komma och hävda några tusen år senare att man minsann har rätt till och äger marken. Den bussen har liksom gått för länge sedan. Dessutom så har samma folk som är dagens araber (Caaniter) bott i området i tusentals år, detta är för övrigt samma folk som är dagens judar. Hela idén om det förlovade konungariket Israel är inget annat än fabler.

https://www.youtube.com/watch?v=QeTwNQSvpJs

Tänk dig att en sådant fetto dyker upp i din trädgård och hävdar att hans släkt minsann ägde land där för 2000 år sedan. Hävdar man att han inte bara kan komma och roffa åt sig land, ja då är man antisemit.

Mycket beklagligt att palestinierna nu lidit i 75 år för att de inte blint accepterade villkoren för en tvåstatslösning. Men FN valde att köra över den arabiska majoritetsbefolkningen för man ville skynda på processen. Hade man röstat idag med facit i hand tvivlar jag på att förslaget gått igenom.
__________________
Senast redigerad av OlleLiss 2024-04-15 kl. 05:07.
Citera
2024-04-16, 12:08
  #7028
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iago
Så, nu vet vi vad du garvar åt. Garvar du varje gång israeliska mördarpatruller skjuter ihjäl palestinier? I så fall garvar du dagligen. Du kanske skulle prova att tortera själv?




Tänk! att vara så förvissad om någonting som du är, så ståndaktig i sin lust till förstörelse! Men du, om nu palestinierna - och deras valda ledarskap - byter strategi i sin kamp för frihet och rättigheter och börjar kräva en man, en röst inom det territorium som de facto styrs av Israel, istället för att som nu satsa på en tvåstatslösning - står då Israel "inför upplösning/förintelse"? Vad säger du?

Så du menar att du hellre ser hela Israel i samma skick som länderna omkring? Vem ska då hjälpa till med mat.. Vatten.. El.. Infrastruktur? En enda stor håla med outvecklade araber och palestinier skulle vara resultatet. Fast det är klart, när de självdött kanske man skulle kunna göra landet beboeligt igen..
Citera
2024-04-16, 12:11
  #7029
Medlem
Det är bra att dom dödar araber.
Citera
2024-04-16, 12:24
  #7030
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeus
Finns det ärligt någon som tror att judar och araber någonsin kommer att komma överrens där nere?


Japp att de har infiltrerat och till stor del kontrollerar vissa industrier är inte något nytt för judarna (det gjorde de i 20-talets Tyskland också..) men med tanke på att de använder det till sin grupps fördel och att exempelvis filmindustrin predikar budskap (som judar varit med och kokat ihop) som självhat för vita, "jämlikhet", smutsig humor, etc, - det får mig inte direkt att se särskilt högt på dem som grupp för det.
Att sedan en och annan uppfinnare kan ha varit judisk är inget förvånande eftersom de är ganska intelligenta - men för det mesta, listigt intelligenta - inte kreativt. Heh.

Vänd på steken, vad har Palestina och Palestinierna gett mänskligheten. Forskning? Stadsskick? Vårda sitt land? Producera?

Svara på den frågan och ställ dig sedan vilket logiskt existensberättigande Palestina egentligen har? Frågor jag ställt måånga gånger men då blir det väldigt tyst. Undrar varför..

Och ändå ska vi försökas få empati för fritt Palestina och krossat Israel? Helt baserat på diktaturvurmare och islamisters känslor till synes.

Fungerar inte så bra.. Däremot kan man nog konstatera att vi har fått många av dem här, det är sann multikulti delux i sitt esse, frågan är om det är vad vi vill ha..
Citera
2024-04-16, 13:36
  #7031
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Ja hela idén är ju en befängd ifrån början. Det första och mest avgörande är ju att man inte kan komma och hävda några tusen år senare att man minsann har rätt till och äger marken. Den bussen har liksom gått för länge sedan. Dessutom så har samma folk som är dagens araber (Caaniter) bott i området i tusentals år, detta är för övrigt samma folk som är dagens judar. Hela idén om det förlovade konungariket Israel är inget annat än fabler.

https://www.youtube.com/watch?v=QeTwNQSvpJs

Tänk dig att en sådant fetto dyker upp i din trädgård och hävdar att hans släkt minsann ägde land där för 2000 år sedan. Hävdar man att han inte bara kan komma och roffa åt sig land, ja då är man antisemit.

Mycket beklagligt att palestinierna nu lidit i 75 år för att de inte blint accepterade villkoren för en tvåstatslösning. Men FN valde att köra över den arabiska majoritetsbefolkningen för man ville skynda på processen. Hade man röstat idag med facit i hand tvivlar jag på att förslaget gått igenom.

Precis så. Det är kanske hårt att kalla sionismen för en sekt, och att komma vidare från dagens läge på ett konstruktivt sätt är naturligtvis allt annat än trivialt, men sionisterna är rimligtvis Europas problem att lösa. Inget problem att skeppa över till mellanöstern.
Citera
2024-04-17, 12:55
  #7032
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Precis så. Det är kanske hårt att kalla sionismen för en sekt, och att komma vidare från dagens läge på ett konstruktivt sätt är naturligtvis allt annat än trivialt, men sionisterna är rimligtvis Europas problem att lösa. Inget problem att skeppa över till mellanöstern.

Ideologin kommer ju från mellanöstern och sedan importerad till Europa, precis som den Kristna och Muslimska ideologin är. Det man tagit med sig från Europa är det nationalistiska konceptet, men det har ju även länderna runt Israel gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in