2018-04-04, 10:52
  #7009
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Tja, inte vet jag, men efter att ha besökt en klinik i Israel så blev det en dramatisk minskning av födelsetalen hos de besökande.Om jag inte missminner mig så användes ett preparat som är förbjudet i USA.

"Behålla statens judiska karaktär" Ja, drar man det väldigt långt så kan jag förstå det, om Israel var en normal stat. Men nu är man inte det, då områden med en massa palestinier befinner i ett slags limbo.

När det kommer till Sverige så är situationen annorlunda. Vi tar inte bara emot lutherska flyktingar och vi har heller inte några problem med folk som känner sig ockuperade och förtryckta. Vore minst 40 procent av av befolkningen samer, så skulle det se annorlunda ut. Vi har dessutom ingen "plan D, (darlet) i vår moderna historia.

Det är ju bra att du erkänner att Israel brutit mot en massa resolutioner. Själv gillarjag inte skurkstater vare sig de är islamisk, judiska eller kristna.

Jag som nästan glömt bort Israel, men blev påmind igen tack vare den lilla kaxiga piss-Nisse statens agerande och din högerextrema argumentation.
Det är lite svårt att diskutera med folk som blint tror på konspirationsteorier som födselkontroll och plan ד men jag ska försöka ändå. Så man är enligt dig en kaxig liten skurkstat för att man vågar stå upp mot FN? Kaxig har du rätt i, det har ju Israel råd att vara.
Men skurkstat? Om Israel hade följt alla FN-resolutioner skulle staten slutat existera för länge sedan. FN kallade sionism en form av rasism på 70-talet, vilket i princip var en uppmaning till Israel att begå självmord. Visserligen drog de tillbaks resolutionen på 90-talet, när kommunisterna och islamisterna förlorat inflytande, men ändå.

Om palestinierna på Västbanken känner sig ockuperade och förtryckta bör den naturliga reaktionen vara att övertyga sina ledare om att börja förhandla med Israel.
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Och hade han haft "magin" hade ni väl mördat honom som Folke Bernadotte.
Onödigt. Lönnmord skall alltid reserveras som sista utväg. Dessutom illegaliserades Lehi som en terrorgrupp av Israels provisoriska polis och flera av deras medlemmar arresterades.
Citera
2018-04-04, 11:41
  #7010
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Lönnmord skall alltid reserveras som sista utväg.
Jo, mord är onekligen ganska slutgiltigt, efter det behöver man inte göra mer mot en fiende. Ganska typiskt att du inte har något principiellt emot lönnmord. Du är alltid beredd att försvara israelisk terror.
Citat:
Dessutom illegaliserades Lehi som en terrorgrupp av Israels provisoriska polis och flera av deras medlemmar arresterades.
Mördaren vart livvakt åt Ben Gurion. Yitzhak Shamir som var en av dem som gav order om mordet vart premiärminister osv. Du skall ständigt försöka få det till att alla terrorister var några figurer i marginalen när de hela tiden varit centralfigurer i skapandet av Israel. Det skedde några symboliska arresteringar, men ingen vart dömd för själv mordet och de som vart dömda i relaterade brott benådades omedelbart.
Citera
2018-04-04, 12:10
  #7011
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Jo, mord är onekligen ganska slutgiltigt, efter det behöver man inte göra mer mot en fiende. Ganska typiskt att du inte har något principiellt emot lönnmord. Du är alltid beredd att försvara israelisk terror.

Mördaren vart livvakt åt Ben Gurion. Yitzhak Shamir som var en av dem som gav order om mordet vart premiärminister osv. Du skall ständigt försöka få det till att alla terrorister var några figurer i marginalen när de hela tiden varit centralfigurer i skapandet av Israel. Det skedde några symboliska arresteringar, men ingen vart dömd för själv mordet och de som vart dömda i relaterade brott benådades omedelbart.
Dina semi-fascistiska åsikter visar sig återigen när du vill döma alla som inte delar din åsikt oavsett bevisläget. Samtliga misstänkta arresterades, ingen dömdes för mordet då bevisen var otillräckliga. Har du svårt att förstå hur demokratiska system fungerar eller vill du bara avskaffa dessa?

Jag är principellt mot dödsstraff men inte lönnmord och jag har redan förklarat varför; dödsstraff är onödigt då brottslingen redan är gripen, lönnmord utförs endast när gripande är fysiskt omöjligt. Nu syftar jag alltså på lagliga lönnmord, inte sådant som Lehi ägnade sig åt.
Citera
2018-04-04, 12:29
  #7012
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Dina semi-fascistiska åsikter visar sig återigen när du vill döma alla som inte delar din åsikt oavsett bevisläget.
Dina helfascistiska åsikter visar sig som alltid när du är beredd att försvara alla judiska terrorister med argumentet att de inte dömt i israelisk domstol. Det är klart de inte döms, de har ju bara gjort vad som förväntas av dem.
Citat:
Jag är principellt mot dödsstraff men inte lönnmord och jag har redan förklarat varför; dödsstraff är onödigt då brottslingen redan är gripen, lönnmord utförs endast när gripande är fysiskt omöjligt.
Här är det plötsligt inte så noga med rättegång och bevis eller att någon är oskyldig till motsatsen bevisats. Bara panga när man föredrar att se någon död snarare än gripen. Det är inte offren här som har rätt till rättegång utan i din perversa världsbild är det bara gärningsmännen som är oskyldiga även efter det att deras skuld bevisats.
Citera
2018-04-04, 12:38
  #7013
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Dina helfascistiska åsikter visar sig som alltid när du är beredd att försvara alla judiska terrorister med argumentet att de inte dömt i israelisk domstol. Det är klart de inte döms, de har ju bara gjort vad som förväntas av dem.

Här är det plötsligt inte så noga med rättegång och bevis eller att någon är oskyldig till motsatsen bevisats. Bara panga när man föredrar att se någon död snarare än gripen. Det är inte offren här som har rätt till rättegång utan i din perversa världsbild är det bara gärningsmännen som är oskyldiga även efter det att deras skuld bevisats.
Du läser ju uppenbarligen inte vad jag skriver ordentligt. Lönnmord skall endast tillämpas när gripande är en fysisk omöjlighet. Eller föredrar du låta terroristerna spränga bussar i luften för att "men.... men....... men.......... de har ju inte dömts i en domstol"?

Om du har bevis som domstolen saknade på att de misstänkta gärningsmännen är skyldiga till mordet så är du mer än välkommen att dela med dig av dessa här.
Citera
2018-04-04, 12:44
  #7014
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Du läser ju uppenbarligen inte vad jag skriver ordentligt. Lönnmord skall endast tillämpas när gripande är en fysisk omöjlighet.
Du hävdar själv att man är oskyldig till motsatsen bevisats i domstol. Någon skuld har inte bevisats för dessa personer. Alltså handlar det om att du anser att man skall mörda oskyldiga.
Citat:
Eller föredrar du låta terroristerna spränga bussar i luften för att "men.... men....... men.......... de har ju inte dömts i en domstol"?
Visst för myndigheterna är ju alltid helt ofelbara och mördar aldrig oskyldiga
Citat:
Om du har bevis som domstolen saknade på att de misstänkta gärningsmännen är skyldiga till mordet så är du mer än välkommen att dela med dig av dessa här.
Nu driver du med mig. De har ju erkänt (när preskriptionstiden gått ut). Jag har sett ett program där en av dem satt i en soffa och förvarade mordet.
Citera
2018-04-04, 12:54
  #7015
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Du hävdar själv att man är oskyldig till motsatsen bevisats i domstol. Någon skuld har inte bevisats för dessa personer. Alltså handlar det om att du anser att man skall mörda oskyldiga.

Visst för myndigheterna är ju alltid helt ofelbara och mördar aldrig oskyldiga

Nu driver du med mig. De har ju erkänt (när preskriptionstiden gått ut). Jag har sett ett program där en av dem satt i en soffa och förvarade mordet.
Det gäller bara misstänkta brottslingar som deltar i rättegång, jag menar alltså att man inte kan döma någon med otillräckliga bevis.

Tekniskt sett, ja. Jag försvarar mord av "oskyldiga" då deras skuld endast är sannolik och inte fastslagen. Men bara när alternativet är att låta dem gå helt fria och potentiellt begå fler terrordåd. Om en lönnmördare missbrukar dessa kriterier skall denne självklart anklagas för mord.

Som du skrev; efter preskriptionstiden gått ut. Tror du domstolen hade tillgång till sådana bevis under rättegången?
Citera
2018-04-04, 13:05
  #7016
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Det gäller bara misstänkta brottslingar som deltar i rättegång, jag menar alltså att man inte kan döma någon med otillräckliga bevis.
Men mörda dem går bra? Suck!
Citat:
Tekniskt sett, ja. Jag försvarar mord av "oskyldiga" då deras skuld endast är sannolik och inte fastslagen. Men bara när alternativet är att låta dem gå helt fria och potentiellt begå fler terrordåd
.
Anser du det då sannolikt att Begin, Sharon och Shamir var terrorister? Var det rätt att låta Sharon gå fri efter Qibya och mycket riktigt begå fler illdåd?

Citat:
Som du skrev; efter preskriptionstiden gått ut. Tror du domstolen hade tillgång till sådana bevis under rättegången?
Att döma någon är en sak, även om då jag misstänker att det inte bara var inkompetens bakom att de inte kunde fällas. Ben Gurion hyrde en av mördarna som livvakt och en av ledarna vart vald till premiärminister. Vad säger det om Israel att man så hyllar sina mördare? En gata där Deir Yassin en gång låg lär f.ö. vara döpt efter en av de ansvariga för massakern där.
Citera
2018-04-04, 13:22
  #7017
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Men mörda dem går bra? Suck!
.
Anser du det då sannolikt att Begin, Sharon och Shamir var terrorister? Var det rätt att låta Sharon gå fri efter Qibya och mycket riktigt begå fler illdåd?


Att döma någon är en sak, även om då jag misstänker att det inte bara var inkompetens bakom att de inte kunde fällas. Ben Gurion hyrde en av mördarna som livvakt och en av ledarna vart vald till premiärminister. Vad säger det om Israel att man så hyllar sina mördare? En gata där Deir Yassin en gång låg lär f.ö. vara döpt efter en av de ansvariga för massakern där.
Du måste vara en av de trögaste idioterna på hela Flashback! LÖNNMORD SKALL ENDAST TILLÄMPAS OM DEN MISSTÄNKTE ÄR SANNOLIK TERRORIST OCH GRIPANDE ÄR FYSISKT OMÖJLIGT!!!!! Är det fysiskt omöjligt att gripa någon som redan sitter i en rättegång? Nej, denne är ju för fan redan gripen!

Nej, det går inte ett tillämpa på Sharon, Begin och Shamir eftersom
a) Det finns inga bevis som understryker deras sannolika skyldighet till terrordåd.
b) Även om sådana bevis fanns skulle polisen fortfarande ha tillgång att gripa dem så lönnmord vore onödigt i vilket fall.

Återigen, inga av dessa dömdes. Vad jag vet var livvakten redan anställd av Ben-Gurion och han sparkades efter anklagelserna. De som blev valda till premiärministrar blev det självklart pga sin politik, inte för att somliga hyste svaga misstankar att vissa av dem varit delaktiga i terror. Jag tror knappast Begins vallöften var att anfalla brittiska installationer (vilket förresten inte var olagligt på 40-talet om man följde krigslagarna)...

Du måste skämta! Gator över hela Palestina är namngivna efter dömda terrorister, och du klagar över att en gata i Israel kanske är namngiven efter någon som möjligen var delaktig i en massaker...
__________________
Senast redigerad av Memestar 2018-04-04 kl. 13:25.
Citera
2018-04-04, 13:36
  #7018
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Du måste vara en av de trögaste idioterna på hela Flashback!
Nej, den posten är reserverad för dig. Du anser det helt OK att mörda oskyldiga och inser inte själv att det är det du säger.
Citat:
Nej, det går inte ett tillämpa på Sharon, Begin och Shamir eftersom
a) Det finns inga bevis som understryker deras sannolika skyldighet till terrordåd.
b) Även om sådana bevis fanns skulle polisen fortfarande ha tillgång att gripa dem så lönnmord vore onödigt i vilket fall.
a) det behövdes ju inga bevis, bara misstankar, enligt dig.
b) Den israeliska polisen, ja. Men palestinier, britter och libaneser hade inte sådan möjlighet så de hade enligt din logik all rätt att mörda dem.
Citat:
Vad jag vet var livvakten redan anställd av Ben-Gurion och han sparkades efter anklagelserna.
"After the assassination, Cohen was one of the founders of the Sde Boker kibbutz, established in 1952. The kibbutz later became home to David Ben-Gurion, the former Prime Minister of Israel, in 1956. At Sde Boker, Cohen became Ben-Gurion's unofficial bodyguard and confidant, and the two grew very close.[17] According to a New York Times article from 1964, Cohen became Ben-Gurion's "closest companion."[18] Cohen also served as the head of security at Sde Boker"
https://en.wikipedia.org/wiki/Yehoshua_Cohen
Du har en obehaglig tendens att fabulera ihop historier för att få dina hjältar att verka oskyldiga.
Citat:
De som blev valda till premiärministrar blev det självklart pga sin politik, inte för att somliga hyste svaga misstankar att vissa av dem varit delaktiga i terror.
LOL! Ja, det var naturligtvis ingen i Israel som hade en aning om vad Begin, Sharon och Shamir haft för sig. Nu har du utsett hela israeliska folket till lallande fånar. Det är ett mirakel att nationen kan överleva med ett sådant folk.

Jag tror knappast Begins vallöften var att anfalla brittiska installationer (vilket förresten inte var olagligt på 40-talet om man följde krigslagarna)...

Du måste skämta! Gator över hela Palestina är namngivna efter dömda terrorister, och du klagar över att en gata i Israel kanske är namngiven efter någon som möjligen var delaktig i en massaker... [/quote]
Citera
2018-04-04, 13:54
  #7019
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Nej, den posten är reserverad för dig. Du anser det helt OK att mörda oskyldiga och inser inte själv att det är det du säger.

a) det behövdes ju inga bevis, bara misstankar, enligt dig.
b) Den israeliska polisen, ja. Men palestinier, britter och libaneser hade inte sådan möjlighet så de hade enligt din logik all rätt att mörda dem.

"After the assassination, Cohen was one of the founders of the Sde Boker kibbutz, established in 1952. The kibbutz later became home to David Ben-Gurion, the former Prime Minister of Israel, in 1956. At Sde Boker, Cohen became Ben-Gurion's unofficial bodyguard and confidant, and the two grew very close.[17] According to a New York Times article from 1964, Cohen became Ben-Gurion's "closest companion."[18] Cohen also served as the head of security at Sde Boker"
https://en.wikipedia.org/wiki/Yehoshua_Cohen
Du har en obehaglig tendens att fabulera ihop historier för att få dina hjältar att verka oskyldiga.

LOL! Ja, det var naturligtvis ingen i Israel som hade en aning om vad Begin, Sharon och Shamir haft för sig. Nu har du utsett hela israeliska folket till lallande fånar. Det är ett mirakel att nationen kan överleva med ett sådant folk.
Sannolikt skyldig skrev jag. Du har fortfarande inte presenterat bevis på att de sannolikt var skyldiga. Dessutom behöver inte palestinier, britter och libaneser begå lönnmord om de har sådana bevis - det är bara att kontakta den israeliska polisen och be att de grips. Sådan lyx har inte Israel, vars fiender är helt ovilliga att gripa misstänkta terrorister.

Hur skulle jag kunna veta exakt vilken livvakt du syftade på? Misstankarna mot Yeoshoua Cohen var ju inte ens svaga, de var näst intill icke-existenta. Enligt din källa anställdes han för att han blev nära vän med Ben-Gurion flera år senare. Sedan kan jag tänka mig att han bevisade sig vara kompetent livvakt i tester. Du verkar tro att folk anställs som livvakter för deras påstådda expertis som lönnmördare och väljs till premiärministrar för deras påstådda expertis som terrorister.
__________________
Senast redigerad av Memestar 2018-04-04 kl. 13:58.
Citera
2018-04-04, 14:03
  #7020
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Sannolikt skyldig skrev jag. Du har fortfarande inte presenterat bevis på att de sannolikt var skyldiga.
Du tycker inte att man är befälhavare för en trupp som begår en massaker räcker ens som sannolika skäl för att Sharon var skyldig. Ja, då finns inte mycket mer att säga.
Citat:
Dessutom behöver inte palestinier, britter och libaneser begå lönnmord om de har sådana bevis - det är bara att kontakta den israeliska polisen och be att de grips. Sådan lyx har inte Israel, vars fiender är helt ovilliga att gripa misstänkta terrorister.
Du skämtar. Här har du argumenterat för att Mossad hade rätt att döda en oskyldig marockan för att de inte kunde lita på norska polisen att gripa en misstänkt terrorist, samtidigt så tror du på allvar att israeliska polisen skulle gripa ledande politiker för att fiender ber dem om det.

Citat:
Hur skulle jag kunna veta exakt vilken livvakt du syftade på?
Hade Ben-Gurion fler av lönnmördarna som livvakt, det visste jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in