Citat:
Ursprungligen postat av
Congelado
Helt ärligt ser du som man ner på våld? Överdrivet våld kanske men typ hota en kille som leker tuff så han håller käften och ge han en krallig på käften också om han vill testa?.
Ja, rationellt ser jag ner på det. Inte besvarat våld så klart. Men initierat våld.
Känslomässigt nej, känslomässigt tycker jag det är härligt med våld.
Lite det som är grejen med samhälle vs. egoism. Är min egen glädje så jävla viktig att det ska bli sämre för alla andra för så är det skitland du arbetar för - och då finns det så jävla många att välja bland och bara att dra dit, och låta de fåtaliga som gått andra vägen vara.
Gör jag, och alla andra exakt det våra känslor säger hela tiden så får du ett samhälle där efter. Det kändes rätt att slå han som fnös åt dig när du glömde flytta på dig vid t-banedörren. Han tyckte det kändes rätt att slå dig när du inte flyttade dig från t-banedörren. Det är inte bara en fight där vid t-banedörren det gäller. Det gäller varenda liten minimal maktkamp eller bekräftelsebehovssituation för alla situationer för alla människor.
Du märker nog själv hur dina våldsfantasier ökar när våldsamma apor smusslat sig in i samhället som han som nu dödade farsan framför hans barn, eller apan på drottninggatan, etc. Man drömmer om våld, och ser man runt sig drömmer alla om våld. Skulle vi alla följa våra känslor istället för rationalitet så är vi plötsligt ett sandnegerland där sandnegern har övertaget och sandnegern har vunnit.
Citat:
Ursprungligen postat av
Congelado
Svenskar som inte kan slåss ser ner på våld automatiskt (bara en cope egentligen) skulle jag säga vilket väl är dom flesta idag tyvärr som har aldrig själva varit med om en streetfight på gatan och gett utdelning.
Nja, förenklat. Går bägge vägar det där. Man ser ner på våld och då använder mindre våld, använder man mindre våld blir man sämre på våld, och är man dålig på våld behöver en del cope'a och se ner på våld. Det sista gäller dock bara de som egentligen gillar våld, men inte utför det på grund av samhället, alternativt i en faktisk våldsam situation, där ens åsikt gällande våld inte spelar någon roll ändå, eftersom man redan är i en.
Citat:
Ursprungligen postat av
Congelado
Folkförflytningar av sällan skådat slag behöver ske av inkräktare och matchoidealet bland svenskar måste odlas igen hur vet ej så att vi inte slutar upp som en vek grupp igen lätt att ge sig på.
Verkar som vi nått den punkten ja, att vi måste anamma inkräktarnas kultur för att kunna slå dom.
Tyvärr gör det dom redan till vinnare, våldsamt inre försvagar oss mot yttre, och en stor del av själen vi velat försvara förgörs när vi assimilerar oss till fienden, men så blir det när våra metoder korrumperats av förrädare under flera decennium. Rädda det som räddas kan.