Citat:
Ursprungligen postat av
Ali3000
Nej självfallet inte. Varför undvek du frågan?
Det finns hopp om livet. Vad är det för fel med det.?
Jag kunde inte tro att nån kunde hjälpa mig förut. Jag var helt hopplöst körd trodde jag. Många många långa stunder.
Jag förstår inte vad du menar. Om du accepterar Jesus är du räddad. Gud är frälsning.
Han har lovat vara med oss alltid.
Gud har lovat att förlåta oss våra synder. Bibeln säger i 1 Johannesbrevet 1:9 Om vi bekänner våra synder är han trofast och rättfärdig, så att han förlåter oss synderna och renar oss från all orättfärdighet.
Det finns frid och hopp i tron på Jesus. Han har lovat att vara med oss och leda oss alla dagar och genom alla omständigheter.
Men utan tro är det omöjligt att behaga Gud. Ty den som kommer till Gud måste tro att han är till och belönar dem som söker honom” (Heb 11:6).
Jesus säger jag är vägen Sanningen och livet. Ge allt till honom. Be och du ska få.
Matteusevangeliet 7:7-11 SFB98
Bed och ni skall få, sök och ni skall finna, bulta och dörren skall öppnas för er. Ty var och en som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar skall dörren öppnas. Vem bland er ger sin son en sten, när han ber om bröd, eller en orm, när han ber om en fisk? Om ni som är onda förstår att ge era barn goda gåvor, hur mycket mer skall då inte er Fader i himlen ge det som är gott åt dem som ber honom.