Och allt det här ska tas på tro? Den stora dygden i Kristendomen. Tillit utan demonstration eller evidens. Precis det samma som en bondfångare efterfrågar.
Nej, du.
"Kärlekens sanning". Fniss.
Vilken djävul?
Vad för synder? Synderna Gud hittade på?
Tas bort av vem? Hans egen inkarnation?
Vad praktiskt!
Visst gör det det. Helt utan Jesus. Av honom ser vi inte skymten.
Vet du vad? Jag håller med på de sista meningarna.
I näven?
Försök och se bortom. Det viktigaste först.
För mig blev det av någon anledning viktigt att hitta äkthet.
Jag satte ihop 1+1 och fick 3.
Det blev tillräckligt angeläget. Hade varit absurt att inte tro.
Det var liv eller död. Jag väljer livet. För mig räcker det. Bara Jesus räcker. Ingen är som Han.
Allt kommer från Honom. Om om auum ho nom om hon om. Hmm. Tänk om. Tänk om inte. Vad vore det annars. Om inte.
Du ser en film. Läser en bok. Det är en berättelse. Vad ser du för filmer o läser för böcker? De har början o slut.
Summan av kardemumman. Berättelsen gör att jag tror.
Nu tror jag på en gud som kan ge mig liv. Det gjorde jag inte förr.
Jag tror Gud gav upphov till människan. Gud säger Jahve vilket betyder Jag är.
Jesus säger samma, Jah ve. Han föddes bland människorna som det var förutsagt för att rädda oss från vår död, mörker och synder då. Bara Jesus kan rädda mig. Sanningens ande. Den ger upprättelse och liv. Frid.
Han är mäktig att bevara. Han bevarar dig. Om du tror. Lägger ner ditt shit
Det är samma för alla.
Det finns jättemånga som behöver hjälp. Du kan hjälpa. Vara med och rädda folk.
Vi lever som om Gud finns, men tror att vi tror att Gud inte finns.
Det är jättekonstigt om Jesus Kristus inte finns. Anden.
Läs i Bibeln. Du går miste om något.
Menar du att alla bara kan dö? Vill du inte ha nåt hopp?
Tokigt om det här var för intet.
Ta hand om dig och de dina.
Det finns ett helt nytt underbart liv för dig! Det finns en väg som vi missa. Den väntar. Gå genom porten Jesus. Den gode herden.
Bibeln är en sagobok full av sägner!
Jag lever mitt liv i nuet! Inte enligt ngra gamla fabler el skrönor!
Tragiskt med alla indoktrinerade som ägnar livet åt sådant trams.
Men valet är fritt.
Ha det fint!
Bibeln är en sagobok full av sägner!
Jag lever mitt liv i nuet! Inte enligt ngra gamla fabler el skrönor!
Tragiskt med alla indoktrinerade som ägnar livet åt sådant trams.
Men valet är fritt.
Ha det fint!
Är inte du indoktrinerad? Varför väljer du tro si och inte så?
Jag sökte och fann till slut som Jesus lovade. Jag var för svår.
Eller ska ju inte jämföra
Är inte du indoktrinerad? Varför väljer du tro si och inte så?
Jag sökte och fann till slut som Jesus lovade. Jag var för svår.
Eller ska ju inte jämföra
Guds vrede uppenbaras från himlen över all ogudaktighet och orättfärdighet hos människor som i orättfärdighet undertrycker sanningen.
Det man kan veta om Gud är uppenbart bland dem, Gud har ju uppenbarat det för dem.
Ända från världens skapelse ses och uppfattas hans osynliga egenskaper, hans eviga makt och gudomliga natur genom de verk som han har skapat. Därför är de utan ursäkt. Fastän de kände till Gud, prisade de honom inte som Gud eller tackade honom, utan förblindades av sina falska föreställningar, så att mörkret sänkte sig över deras oförståndiga hjärtan. De påstod att de var visa, men de blev dårar. De bytte ut den odödlige Gudens härlighet mot bilder av dödliga människor, av fåglar, fyrfotadjur och kräldjur. Därför utlämnade Gud dem så att de följde sina egna begär och bedrev allt slags otukt och förnedrade sina kroppar. De bytte ut Guds sanning mot lögnen och tog sig för att dyrka och tjäna det skapade i stället för Skaparen, han som är välsignad i evigheter, amen. Därför utlämnade Gud dem till skamliga lidelser. Deras kvinnor bytte ut det naturliga umgänget mot det onaturliga. På samma sätt övergav männen det naturliga umgänget med kvinnan och upptändes av begär till varandra.
Män bedrev otukt med män och fick själva ta det rättvisa straffet för sin förvillelse. Och eftersom de inte ansåg det vara något värt att ha kunskap om Gud, utlämnade Gud dem åt ett ovärdigt sinnelag, så att de gjorde sådant som är mot naturen. De har blivit uppfyllda av allt slags orättfärdighet, ondska, girighet och elakhet, de är fulla av avund, mordlust, stridslystnad, svek och illvilja. De skvallrar och förtalar, de hatar Gud och brukar våld. De skrävlar och skryter och tänker ut allt ont. De lyder inte sina föräldrar, är oförståndiga och trolösa, kärlekslösa och hjärtlösa. Sådant gör de, fastän de mycket väl känner till Guds rättvisa dom, att de som handlar så är värda döden.
Ja, de samtycker också till att andra gör det.
Gud hatar synden
18Men Gud visar sin vrede från himlen mot alla människor som lever i synd och ondska, och som hindrar andra från att känna till sanningen om honom. 19De blir straffade därför att de inte vill lyda Gud trots att de redan känner till det man kan veta om honom. Gud har ju visat dem vem han är. 20Ända sedan världens skapelse har människorna kunnat se Guds oändliga makt och förstå att han verkligen är Gud. Man kan inte se hans egenskaper, men man kan förstå dem genom att titta på allt han har skapat. Därför finns det ingen ursäkt för dem som inte vill lyda Gud!
21Trots att människorna kände Gud, vägrade de att tillbe honom som Gud och tacka honom. Istället ägnade de sig åt egna fantasier om tillvaron, och deras förvirrade sinnen fylldes av andligt mörker. 22De påstod sig vara visa, men blev istället fullkomliga dårar. 23Istället för att tillbe Gud, han som har all makt och aldrig kan dö, tillbad de avgudar, bilder av vanliga dödliga människor och av alla slags djur, både sådana som flyger och sådana som lever på land.
24Gud lät dem därför följa sina egna begär, så att de utförde avskyvärda och skamliga sexuella handlingar med varandra. 25Istället för att tro på Gud, han som är sanningen, valde de att tro på lögner. De tillbad och tjänade det skapade istället för Skaparen. Han är den som ska hyllas för evigt. Ja, det är sant!
26Eftersom de trodde på lögner, lät Gud dem ägna sig åt homosexuella aktiviteter. Till och med kvinnorna övergav sin naturliga sexualitet och tillfredsställde sina behov med varandra. 27Och männen slutade att ha naturliga sexuella förhållanden med kvinnor och började upptändas av begär till varandra, så att de utförde skamliga handlingar med andra män. På så sätt blev de själva orsaken till det rättvisa straff de fick för sin ondska. 28Ja, eftersom de struntade i det de kände till om Gud, lät Gud dem följa sina egna onda tankar, så att de gjorde sådant man inte får göra. 29Människorna fylldes av all slags ondska, elakhet, själviskhet, hat, avundsjuka, mordlust, aggressioner, svek och illvilja. 30Ja, människor skvallrar och ljuger om andra. De hånar Gud. De är kaxiga, stolta och skrytsamma. De hittar ständigt nya sätt att göra det som är ont, de är olydiga mot sina föräldrar, 31och de tänker aldrig på andra, utan bryter ständigt sina löften, eftersom de saknar både kärlek och medlidande. 32De vet att Gud en dag ska straffa dem med döden för det de gör, men ändå fortsätter de. Och inte nog med det: de uppmuntrar andra som lever likadant.
Jag har tyvärr fått forska,närkontakt med människans sämre sidor.
Men nu är det resurser. Det är vinst, allt.
Jag kan skrävla med att jag är en vanlig människa som inte kunde bättre. Jag valde det orätt framför rätt för jag gjorde allt fel. Var dålig.
Nu har jag förlikat mig med det.
Senast redigerad av Traveller7 2024-04-15 kl. 15:16.
Guds vrede uppenbaras från himlen över all ogudaktighet och orättfärdighet hos människor som i orättfärdighet undertrycker sanningen.
Det man kan veta om Gud är uppenbart bland dem, Gud har ju uppenbarat det för dem.
Ända från världens skapelse ses och uppfattas hans osynliga egenskaper, hans eviga makt och gudomliga natur genom de verk som han har skapat. Därför är de utan ursäkt. Fastän de kände till Gud, prisade de honom inte som Gud eller tackade honom, utan förblindades av sina falska föreställningar, så att mörkret sänkte sig över deras oförståndiga hjärtan. De påstod att de var visa, men de blev dårar. De bytte ut den odödlige Gudens härlighet mot bilder av dödliga människor, av fåglar, fyrfotadjur och kräldjur. Därför utlämnade Gud dem så att de följde sina egna begär och bedrev allt slags otukt och förnedrade sina kroppar. De bytte ut Guds sanning mot lögnen och tog sig för att dyrka och tjäna det skapade i stället för Skaparen, han som är välsignad i evigheter, amen. Därför utlämnade Gud dem till skamliga lidelser. Deras kvinnor bytte ut det naturliga umgänget mot det onaturliga. På samma sätt övergav männen det naturliga umgänget med kvinnan och upptändes av begär till varandra.
Män bedrev otukt med män och fick själva ta det rättvisa straffet för sin förvillelse. Och eftersom de inte ansåg det vara något värt att ha kunskap om Gud, utlämnade Gud dem åt ett ovärdigt sinnelag, så att de gjorde sådant som är mot naturen. De har blivit uppfyllda av allt slags orättfärdighet, ondska, girighet och elakhet, de är fulla av avund, mordlust, stridslystnad, svek och illvilja. De skvallrar och förtalar, de hatar Gud och brukar våld. De skrävlar och skryter och tänker ut allt ont. De lyder inte sina föräldrar, är oförståndiga och trolösa, kärlekslösa och hjärtlösa. Sådant gör de, fastän de mycket väl känner till Guds rättvisa dom, att de som handlar så är värda döden.
Ja, de samtycker också till att andra gör det.
Gud hatar synden
18Men Gud visar sin vrede från himlen mot alla människor som lever i synd och ondska, och som hindrar andra från att känna till sanningen om honom. 19De blir straffade därför att de inte vill lyda Gud trots att de redan känner till det man kan veta om honom. Gud har ju visat dem vem han är. 20Ända sedan världens skapelse har människorna kunnat se Guds oändliga makt och förstå att han verkligen är Gud. Man kan inte se hans egenskaper, men man kan förstå dem genom att titta på allt han har skapat. Därför finns det ingen ursäkt för dem som inte vill lyda Gud!
21Trots att människorna kände Gud, vägrade de att tillbe honom som Gud och tacka honom. Istället ägnade de sig åt egna fantasier om tillvaron, och deras förvirrade sinnen fylldes av andligt mörker. 22De påstod sig vara visa, men blev istället fullkomliga dårar. 23Istället för att tillbe Gud, han som har all makt och aldrig kan dö, tillbad de avgudar, bilder av vanliga dödliga människor och av alla slags djur, både sådana som flyger och sådana som lever på land.
24Gud lät dem därför följa sina egna begär, så att de utförde avskyvärda och skamliga sexuella handlingar med varandra. 25Istället för att tro på Gud, han som är sanningen, valde de att tro på lögner. De tillbad och tjänade det skapade istället för Skaparen. Han är den som ska hyllas för evigt. Ja, det är sant!
26Eftersom de trodde på lögner, lät Gud dem ägna sig åt homosexuella aktiviteter. Till och med kvinnorna övergav sin naturliga sexualitet och tillfredsställde sina behov med varandra. 27Och männen slutade att ha naturliga sexuella förhållanden med kvinnor och började upptändas av begär till varandra, så att de utförde skamliga handlingar med andra män. På så sätt blev de själva orsaken till det rättvisa straff de fick för sin ondska. 28Ja, eftersom de struntade i det de kände till om Gud, lät Gud dem följa sina egna onda tankar, så att de gjorde sådant man inte får göra. 29Människorna fylldes av all slags ondska, elakhet, själviskhet, hat, avundsjuka, mordlust, aggressioner, svek och illvilja. 30Ja, människor skvallrar och ljuger om andra. De hånar Gud. De är kaxiga, stolta och skrytsamma. De hittar ständigt nya sätt att göra det som är ont, de är olydiga mot sina föräldrar, 31och de tänker aldrig på andra, utan bryter ständigt sina löften, eftersom de saknar både kärlek och medlidande. 32De vet att Gud en dag ska straffa dem med döden för det de gör, men ändå fortsätter de. Och inte nog med det: de uppmuntrar andra som lever likadant.
Jag har tyvärr fått forska,närkontakt med människans sämre sidor.
Men nu är det resurser. Det är vinst, allt.
Du behöver inte skriva till mig, jag läser inte, utan scrollar förbi allt!
Skriv till en likasinnad!
Jag läser andra saker, deckare, faktaböcker etc!
Du angrep översättningar, argumenterade inte mot den hebreiska grundtexten
Och hur skulle det innebära att jag automatiskt skulle tycka att den hebreiska grundtexten är ofelbar? Bara för att jag påstår att något är felaktigt översatt innebär inte att jag automatiskt menar att den ursprungliga texten skulle vara korrekt eller ofelbar. Jag skriver då bara om vad det faktiskt står i texten, vad den betyder. Det går utmärkt att göra utan att ge någon åsikt om textens möjliga sanningshalt eller brist på sanningshalt. Att argumentera om vad något inom scientologin betyder eller ska översättas är inte alls samma som att säga att scientologin är ofelbar, eller hur?
Hur tänker du egentligen?
Dessutom var det så att jag i resten av det jag skrev om paradisets flod och flodarmar tydligt visade att jag ansåg att originaltexten var långt ifrån trovärdig, men det gick tydligen helt över ditt huvud. Din läsförståelse är inte vad den borde vara. Du verkar bara ta in vad du själv vill förstå av det du läser och resten går in genom ena ögat och ut genom det andra utan att passera hjärnan. Med den selectiva läsförståelsen är det förståeligt att du kan tro att Bibeln är en trovärdig och ofelbar text.
Om man blir sådan av att tro på Gud så är det ytterligare bevis på att det finns gott om anledningar att inte tro på Gud.
Jag upplever trosvisshet men mitt beteende och mående ibland gör att jag undrar och vill bli förintad istället men så lätt kommer man väl inte undan.
Får slutföra uppdraget. Du har ett uppdrag.
Är du döpt?
Jo så lätt kommer du faktiskt undan. Det finns inga bevis för att medvetandet är något annat än din hjärnas produkt. Så läs några bättre sagor om du nu har ett intresse för dylikt. Tummelisa?