2024-04-15, 13:16
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Så klart det är. Du har inget fog att föra det från tyckande till fakta.
jag talade inte om Guds ord, som inte är tyckande, utan om dina idéer, som i högsta grad är tyckande - och det förvrängt, elakartat och annat uruselt.
Citera
2024-04-15, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Å jösses ser nu att det var DU som ställde frågan och ändå har du inte hjärnkapaciteten att inse att om du frågar om Gud så är svaren du söker det som står i bibeln.

Jösses hur dum i huvudet man kan vara.

Okej. Vi säger så.

Du mår inte bra min vän! Gå till kyrkan och be om förlåtelse för dina handlingar. Du mår bättre sen.
Citera
2024-04-15, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Floskler och nonsens.
Varför det?

Den man älskar agar man, eller vad?

"För att någon skrivit något, så ska man göra det." Eller vad? Är det en bra regel?

Det är ett vanligt grundlöst påstående.
Njae.

Så i vanlig ordning i slutänden ett ickesvar.

You rock my world!
Citera
2024-04-15, 13:19
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Väldigt lätt att skapa fantasifoster kring ställen som inte existerar rent materialistiskt. Man kan hävda mycket utan att behöva förklara sig. Slänga sig med diffusa parenteser ur en gammal bok ist.
men nu fantiserar du - t.ex. tycks du ha fastnat för den fixa idén att en gammal bok inte skulle kunna vara Guds auktoritativa ord till mänskligheten. Inget hindrar dig från att fantisera att riktiga ställen inte existerar - och en syndaslav fantiserar.
Citera
2024-04-15, 13:31
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Å jösses ser nu att det var DU som ställde frågan och ändå har du inte hjärnkapaciteten att inse att om du frågar om Gud så är svaren du söker det som står i bibeln.
Finns ju inget som säger att det är sant. Mer än Bibeln såklart. Men då måste du också förstå att argumentet du använder är "Det är sant, för det står i Bibeln, och Bibeln är sann, för det står i Bibeln."

"Finns" massvis med olika gudar som folk har föreslagit genom årtusendena. Bibeln handlar om en av dom.
Citera
2024-04-15, 13:59
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haniballe
Gud skapade människan? Enligt vem då?
Gud uppfyller ingen nytta alls!
Skapar oro i världen!
Sunt förnuft och vänlighet är det som behövs!
Det står i Bibeln. Människan uppstod på nåt sätt.

Jag tror Gud gav upphov till människan. Gud säger Jahve vilket betyder Jag är.

Jesus säger samma, Jah ve. Han föddes bland människorna som det var förutsagt för att rädda oss från vår död, mörker och synder då. Bara Jesus kan rädda mig. Sanningens ande. Den ger upprättelse och liv. Frid.

Han är mäktig att bevara. Han bevarar dig. Om du tror. Lägger ner ditt shit
Det är samma för alla.

Det finns jättemånga som behöver hjälp. Du kan hjälpa. Vara med och rädda folk.

Vi lever som om Gud finns, men tror att vi tror att Gud inte finns.

Det är jättekonstigt om Jesus Kristus inte finns. Anden.

Läs i Bibeln. Du går miste om något.

Menar du att alla bara kan dö? Vill du inte ha nåt hopp?

Tokigt om det här var för intet.
Ta hand om dig och de dina.

Det finns ett helt nytt underbart liv för dig! Det finns en väg som vi missa. Den väntar. Gå genom porten Jesus. Den gode herden.
Citera
2024-04-15, 14:03
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
tjena balloonie
Hej!
Trodde inte jag skulle komma tillbaka.

Blir så triggad av alla trollen.

Får lära mig att acceptera. Relatera och förhålla mig till vissa saker.

Finns ju mycket bra här också.
Vi får ha ett partay snart.

Jag är mänskan. Varken mer eller mindre.

Jesus är Herren!
Senast redigerad av Traveller7 2024-04-15 kl. 14:06.
Citera
2024-04-15, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller7
Det står i Bibeln. Människan uppstod på nåt sätt.

Jag tror Gud gav upphov till människan. Gud säger Jahve vilket betyder Jag är.

Jesus säger samma, Jah ve. Han föddes bland människorna som det var förutsagt för att rädda oss från vår död, mörker och synder då. Bara Jesus kan rädda mig. Sanningens ande. Den ger upprättelse och liv. Frid.

Han är mäktig att bevara. Han bevarar dig. Om du tror. Lägger ner ditt shit
Det är samma för alla.

Det finns jättemånga som behöver hjälp. Du kan hjälpa. Vara med och rädda folk.

Vi lever som om Gud finns, men tror att vi tror att Gud inte finns.

Det är jättekonstigt om Jesus Kristus inte finns. Anden.

Läs i Bibeln. Du går miste om något.

Menar du att alla bara kan dö? Vill du inte ha nåt hopp?

Tokigt om det här var för intet.
Ta hand om dig och de dina.

Det finns ett helt nytt underbart liv för dig! Det finns en väg som vi missa. Den väntar. Gå genom porten Jesus. Den gode herden.
”Hopp”? Tror du att det låter lockande för en som inte tror?
Citera
2024-04-15, 14:18
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller7
I detta mörker kommer nu Jesus som världens ljus. Han lovar dem som följer honom att de inte skall behöva treva sig fram i mörkret. De skall ”äga livets ljus”. ”Livet var människornas ljus” hette det i prologen (1:4). Livet är Guds liv, det som vi fått del i, det som alltid är en lycka, om man lever det så som meningen var: i gemenskap med Gud. Och det blir möjligt när man följer Jesus.
Mycket påståenden, ingen substans.

Citat:
På detta löfte svarar judarna med den vanliga invändningen: Jesus talar i egen sak. Detta är orimliga och obevisade anspråk. Jesus svarar, att visst talar han i egen sak. Men bakom honom står Gud. Det är just det avgörande och enastående med Jesu person och hans verk. Han har kommit från Gud och han skall vända tillbaka till honom för att fortsätta sitt verk. Det förstår inte judarna. De dömer ”på människors vis” alltså enbart utifrån det som man kan konstatera som yttre fakta, åtkomliga med våra yttre sinnen och våra mätinstrument. Men här är fråga om en helt annan verklighet. Också den kan man lära känna, men bara genom att öppna sig för Gud, och det kan bara ske i tro och lydnad. Här finns två vittnen, säger Jesus. Fadern själv har vittnat i sin skapelse och sitt ord, och Jesus talar på hans vägnar.
Och allt det här ska tas på tro? Den stora dygden i Kristendomen. Tillit utan demonstration eller evidens. Precis det samma som en bondfångare efterfrågar.

Citat:
Du väljer att tro på ditt av nån anledning. Det absurda tror du på.
Nej, du.

Citat:
Jag har tagit reda på sanningen. Kärlekens sanning. Jag har fått ihop det. Nu måste jag bara "vara ordets görare" efter förmåga.
"Kärlekens sanning". Fniss.

Citat:
Vilken underbar värld. Vilken underbar Gud som gör slut på djävulens verk. Vi får förlåtelse för all synd. Det tas bort i Jesus.
Vilken djävul?
Vad för synder? Synderna Gud hittade på?
Tas bort av vem? Hans egen inkarnation?
Vad praktiskt!

Citat:
Allt är bra. Det finns frihet och liv. Över all död och elände som du ser.
Visst gör det det. Helt utan Jesus. Av honom ser vi inte skymten.

Citat:
Djävulen försöker spela fula spratt. Det finns så lite tro så människor tror de måste göra alla möjliga tilltag för de tror olika. Andra hänger på.
Vet du vad? Jag håller med på de sista meningarna.

Citat:
Jag skiter i.
I näven?
Citera
2024-04-15, 14:19
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det är skillnad på att önska och att vilja. På jorden är vi dödliga men vår själ kan bara Gud förgöra. Och det ligger såpass mycket i berättelsen om döden och kunskapens frukt att den i kombination med mänskligt oförstånd och okynne ska utvecklas till en oerhört dödlig vedermöda.

https://1.bp.blogspot.com/-bPHBAiuZJ80/X7q6B7f52XI/AAAAAAAABPk/BeulS1RU9eEbyXJdgu4xH42ILpl3n-0sQCLcBGAsYHQ/s2048/15-3.1.jpg

Ty då skall det bliva 'en stor vedermöda, vars like icke har förekommit allt ifrån världens begynnelse intill nu', ej heller någonsin skall förekomma. Och om den tiden icke bleve förkortad, så skulle intet kött bliva frälst; men för de utvaldas skull skall den tiden bliva förkortad. — Matteus 24:21-22

Ja, frukten.. Tänk hade vi ätit av den andra också, så vi hade blivit helt som dem.
Vilka? Ja, det kan man undra.
Citera
2024-04-15, 14:20
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Fast som Satans barn lyder du hans plan, och han säger "jag vill jobba i det tysta, fattar ni?"
Vem då? Jag känner ingen Satan. Är det ytterligare en figur från din sagobok?
Var är demonerna!? Kan du peka ut dem och hur du vet?
Citera
2024-04-15, 14:22
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
jag talade inte om Guds ord, som inte är tyckande, utan om dina idéer, som i högsta grad är tyckande - och det förvrängt, elakartat och annat uruselt.
Det får du tycka. Svammelpelle. Du kan behålla din lilla bok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in