Iran är ett gammalt kulturland på dekis och tillräckligt isolerat som det är och Israel ett delvis depraverat skithål som är fientligt inställt till halva världen, men Iran bör ändå vara försiktiga med vad de gör i fortsättningen. Ett större anfall mot landet skulle kunna slå ut stora delar av den iranska offensiva förmågan, vilket skulle innebära att Iran också i praktiken står utan försvar mot högre utvecklade grannländer än Afghanistan.
Ska passa på och understryka att jag uppfattar att Irans slutliga svar satt jävligt långt inne, men Israel är en hund som man bör låta bli att peta på i nuläget.
Det är nästan så man undrar om detta inte var orkestrerat av US och Iran tillsammans
Iran var ju tvungna och svara på ambassad bombningen.
Man flyttar fokus från Gazakriget, och kan dra sig ur och hoppas att inge lägger märke till det. Samtidigt är det en tuppfäktning mellan Israel och US om vem som håller i rodret.
Med uppvisningen så visade det sig att det var US UK och tom, Jordanien som fick rycka ut till undsättning.
Kanske det kommer tona ned Issarnas stöddighet lite.
Nu hänger jag inte med här. Du vet väl att iranier inte är araber?
Om du inte ens kan det, så håll dig borta från denna tråden. Lägre IQ än en somalier verkar du dessutom ha.
Jag vet mycket väl att det är perser i Iran men här i tråden är det nog mest araber som försöker snacka bort fiaskot!
Jag borde kanske hållit mig till getknullare för att inga missförstånd skulle uppstå.
Jobbigt läge nu va? 😂😂😂
Det är nästan så man undrar om detta inte var orkestrerat av US och Iran tillsammans
Iran var ju tvungna och svara på ambassad bombningen.
Man flyttar fokus från Gazakriget, och kan dra sig ur och hoppas att inge lägger märke till det. Samtidigt är det en tuppfäktning mellan Israel och US om vem som håller i rodret.
Med uppvisningen så visade det sig att det var US UK och tom, Jordanien som fick rycka ut till undsättning.
Kanske det kommer tona ned Issarnas stöddighet lite.
Israel vill väl också ha bort fokus från vad de gör i Gaza?
Dina hjärnceller klarar av att räkna ut att Iran beräknat utgången. Men om NI begår ett sâdant misstag kommer Iran att attackera Europa. Det kallas självförsvar.
I nuvarande läge kommer det inte bli en lönsam räkning.
Hur skulle en sån attack gå till och vad har det med kriget mot Israel att göra?
Det här måste vara Flashback största Off-Topic tråd. Tråden är helt nerlusad med folk känner och tycker inför muslimer, eller judar, eller palestinier. Totalt ointressant att läsa om era känslor.
Ett inlägg av 20 handlar om ämnet som är ett eventuellt förestående krig mellan Israel och Iran och helgens attack.
Ja det vore bättre om vi kunde hålla oss till att analysera detta episka robotfiasko som Iran drog i väg och vilka följder det kan få.