Citat:
Ursprungligen postat av
IR5
Dina hjärnceller klarar av att räkna ut att Iran beräknat utgången. Men om NI begår ett sâdant misstag kommer Iran att attackera Europa. Det kallas självförsvar.
I nuvarande läge kommer det inte bli en lönsam räkning.
Du verkar vara något slags dåre, som skriver i det närmaste obegripligt, men jag ska ändå nedlåta mig till en liten kommentar som kanske kan vara av allmänt intresse.
Det iranska angreppet var mycket omfattande och bestod av ett enormt ryskinfluerat "strike package" där man offrar drönare och kryssningsrobotar för att de ballistiska robotarna ska träffa sina mål. Här blev resultatet mycket magert, vilket måste ses som ett militärt misslyckande för iranierna. Iran har många kortdistansrobotar, men antalet med medeldistanskapacitet är begränsat. Nu offrade man 120 stycken till ingen nytta. Skulle en utdragen slagväxling med Israel uppstå får man svårigheter att upprätthålla intensiteten under någon längre period. För att kunna göra någon effekt på riktigt måste alltså ännu större volymer användas, vilket man inte har resurser till. Dessutom fattar jag inte vad "Europa" har med saken att göra. Europeiska länder kommer givetvis att hjälpa Israel att försvara sig (i mån av resurser på plats). Däremot kommer man inte att lägga sig i några offensiva operationer mot Iran. Och det är det ingenting som mullorna kan göra något åt.