Citat:
Ursprungligen postat av
Nulb
Jag måste erkänna att jag inte alls förstår din poäng. Huruvida hon var anställd av ett bemanningsföretag eller flygbolaget är irrelevant. Hon förlorade sin anställning till följd av ett krav som endast riktar sig mot individer med en viss trosuppfattning. Det är diskriminering.
Eller tänker du att det skulle stå arbetsgivare helt fritt att diskriminera om de anställer samtlig personal genom ett dotterbolag som agerar bemanningsföretag? Så fungerar det inte, och det tror jag nog att du också förstår.
Att vara anställd av ett bemanningsföretag är inte alls samma sak som att vara anställd på ett "riktigt" jobb.
Så var det åtminstone för 20 år sedan när jag jobbade ett tag som hyrpersonal.
Om företaget som hyr dig av bemanningsfirman inte tycker att du duger av nån anledning så har dom all rätt i världen att neka dig att fortsätta.
Detta är ju en av anledningarna att företag fördrar att hyra personal istället för att anställa med allt vad det innebär i form av högre risk.
Sen är jag rätt övertygad om att bemanningsfirman har någon klausul att hon inte får fortsätta sin anställning hos dem om dom inte kan hyra ut henne.
Helt rätt! Ta av dig slöjan och anpassa dig till Sverige eller res hem!