Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Weine skulle enligt polisens teori flyttat Kevins döda kropp efter att hans söner kommit och sagt till honom att Kevin var död. Ingen annan skulle väl haft anledning att hjälpa dem?
Fast Weine hade alibi från den gästande familjen och Eva. Så teorin håller inte om inte alla dessa ljög, vilket är långsökt.
Att Kevin pappa eller morfar skulle dödat Kevin och flyttat kroppen är väl teoretiskt tänkbart eftersom vi har väldigt lite information kring dem. Menar du att sådana saker borde redovisats öppet håller jag med dig, men det är många som anser att sådant skall hemlighållas, även om man vet att mörkläggning och sekretess just riskerar att leda till det justitiemord på två små barn som blev följden.
Alltså det är förstås jättekänsligt med integritet. Men nu fick två barn sina liv förstörda... Och nu väljer ju fyra av föräldrarna (+ en mormor) att sitta i olika intervjuer och säga att de är så arga på de hemska myndighetspersoner och huuur kunde det hända osv. Då tycker jag att nog man måste kunna prata om problemet från olika håll, även om det är känsligt. Om det är för känsligt för att prata om så bör kanske den här tråden stängas i så fall. Och det är inte jag som tjatar om böcker och föreläsningar hit och dit...
Jag tror på nån av dessa förklaringar:
1. Mest troligt att det var en olycka. Kevin lekte själv eller med andra barn. En lastpall välte över honom eller så fastnade han med cykelhjälm eller tröja och krävdes. Alternativt nåt medfött hjärtfel eller förgiftning (fått i sig nåt av misstag som inte syns på blodprover) så han kvävdes och märken på halsen tillkom när nån försökte dra upp honom ur vattnet eller när nån okunnig försökte göra HLR (eller tidigare på dagen under ett bråk med pinnar), men fortfarande en olycka.
2. Nån utnyttjade Kevin sexuellt och tog stryptag för att han skulle sluta skrika och "av misstag" avled han - det var inte meningen att han skulle dö. Alternativt att gärningsmannen hade ihjäl honom för att han inte skulle kunna skvallra. Kanske var det "13-åringen" eller nån annan - en närstående eller en utomstående. Personen la honom på lastpallen för att det skulle se ut som en olycka eller så var det där övergreppet skedde.
3. Kevin hamnade i bråk med några andra barn, när de lekte på lastpallen, som slogs och puttades och tog stryptag och så dog han "av misstag" - det var inte meningen.
4. Nån närstående var berusad och tappade tålamodet när Kevin inte lyssnade och tog tag i honom alldeles för hårt så att han dog men avsikten var inte att döda honom.
Att två barn skulle ha planerat och utfört ett mord och gömt kroppen och till och med fått hjälp av en förälder - nej, inte en chans.