2024-04-14, 21:40
Medlem
Lite synd ändå. Innan helgen hade vi ett titelrace där vi skulle kunna ha tre olika lag med chans på guldet ända in i sista omgången. Istället så schabblar både Liverpool och Arsenal bort sig och sannolikheten är ganska hög att City tar full pott på de omgångar som är kvar. Skulle inte förvåna mig ett dugg om både Liverpool och Arsenal tappar poäng även i nästa omgång.

Det hade varit intressant att se Citys statistik på sista tio omgångarna från fem senaste säsongerna. Kan det vara 48 segrar av 50 tro? Okej, jag vet att jag låter lite bitter kanske, men City har förstås gjort en bra säsong och förtjänar att vara i topp.
Citera
2024-04-14, 21:41
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Läs nedan och kom fram till att City har minst lika svårt program i PL.

Arsenal
17/4 CL Bayern München (B) match 2:2
20/4 Wolverhampton (B)
23/4 Chelsea (H)
28/4 Tottenham (B)
30/4-1/5 CL semifinal match 1:2
4/5 Bournemouth (H)
7-8/5 CL semifinal match 2:2
12/5 Man U (B)
19/5 Everton (H)

Liverpool
18/4 EL Atalanta (B) match 2:2
21/4 Fulham (B)
24/4 Everton (B)
27/4 West Ham (B)
2/5 EL semifinal match 1:2
5/5 Tottenham (H)
9/5 EL semifinal match 2:2
13/5 Aston Villa (B)
19/5 Wolverhampton (H)

Man City
17/4 CL Real Madrid match 2:2
21/4 FA Chelsea (Wembley)
25/4 Brighton (B)
28/4 Nottingham (A)
30/4-1/5 CL semifinal match 1:2
4/5 Wolverhampton (H)
7-8/5 CL semifinal match 2:2
11/5 Fulham (A)
14/5 Tottenham (B)
19/5 West Ham (H)
Fast dom har ju redan mött alla andra och leder ändå serien?
Citera
2024-04-14, 21:44
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
City har lättare program..
Åker City ut CL cyklar det troligen hem ligan
Citera
2024-04-14, 21:44
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:

Äsch, misstag kan hända ändå. Spurs borta har ju Pep alltid haft problem med, iofs var det under tiden dom hade defensiva tränare.
Citera
2024-04-14, 21:46
Medlem
Free12s avatar
Citat:
City har lättare program..
Åker City ut CL cyklar det troligen hem ligan
Lättare program på resterande menar du? Ja, men någon gång under säsongen så har dom ju då haft tuffare än er.. När alla möter alla så är det samma program

sen ser nästan Liverpool återstående schema enklare ut..
Citera
2024-04-14, 21:48
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Lättare program på resterande menar du? Ja, men någon gång under säsongen så har dom ju då haft tuffare än er.. När alla möter alla så är det samma program
Ta bort kaktusen du har under foten
Citera
2024-04-15, 00:06
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Än är inget över och ni ligger bättre till än oss sett till målskillnad och spel. Klopp verkar ännu en gång inte knyta säcken.

Ja så är det ju absolut och visst vore en PL-titel sjukt fett, men jag kommer aldrig att sörja att vi inte vinner den efter denna säsong. Jag är mest glad över att vi är där vi är idag och slåss om titlar istället för att slåss om en EL/CL-plats.

Hoppas City går åt helvete kommande veckor så att lite karma återställs(i förväg/115), oavsett om det är Liverpool eller Arsenal som vinner i slutändan.
Citera
2024-04-15, 00:41
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Tippade inför säsongen att Liverpool skulle vinna minst tre titlar. Det kommer definitivt bli minst tre men troligen fyra stycken.

Folk snackar mycket om City men Liverpool klarar sina uppdrag ännu bättre.

Fyra titlar lär det bli. Det är världens bästa lag vi pratar om.
Tjena. Läget? Dags för uppdatering? Var ju ett tag sen sist du skrev här. Februari. Hur många titlar tippar forumets näst största orakel ( nä ingen slår generalen sorry du får nöja dig tvåa) Liverpool ta?
Citera
2024-04-15, 03:12
Medlem
jontepsgs avatar
Ødegaard gick av pga en han kände av en skada.. det är nu luftskeppet kraschar. 🥲
Citera
2024-04-15, 05:27
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Tjena. Läget? Dags för uppdatering? Var ju ett tag sen sist du skrev här. Februari. Hur många titlar tippar forumets näst största orakel ( nä ingen slår generalen sorry du får nöja dig tvåa) Liverpool ta?

Liverpool har redan vunnit en titel och lär vinna två. Det är mitt tips.

De kan absolut vända 0-3. Inget är omöjligt för Liverpool och det vet du oxå. Men visst är jag förvånad över att Atalanta gjorde tre.
Citera
2024-04-15, 06:08
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Liverpool har redan vunnit en titel och lär vinna två. Det är mitt tips.

De kan absolut vända 0-3. Inget är omöjligt för Liverpool och det vet du oxå. Men visst är jag förvånad över att Atalanta gjorde tre.

Säkra vårtecken:

Snön smälter
Fåglar sjunger
Zebra kommer in i PL-tråden och säger "Det är redan klart, Liverpool har vunnit alla titlar de spelar om"

Du har gjort så här sen 2018. Kommit in i tråden och jinxat. Tröttnar du aldrig?
För den nytillkomne läsaren håller alltså Zebra på Everton och säger alltid att det är klart, Liverpool har redan vunnit, sen samma visa nästa år.

Citat:
2024-02-25, 18:40

Tippade inför säsongen att Liverpool skulle vinna minst tre titlar. Det kommer definitivt bli minst tre men troligen fyra stycken.

Folk snackar mycket om City men Liverpool klarar sina uppdrag ännu bättre.

Fyra titlar lär det bli. Det är världens bästa lag vi pratar om

2022-05-23, 12:56

Det är inga som helst problem för Liverpool. Deras breda trupp tillika världslag kommer ändå se till att bucklan hamnar på Merseyside. Inget snack om det öht.

Osv, osv. Den som vill roa sig kan söka på "Liverpool" eller "pool" bland din posthistorik.

Självklart kommer Atalanta gälla som storfavoriter på torsdag, medan det krävs en insats av Barcelona-mått från Liverpools sida. Man är ett bättre lag än Atalanta, men att visa det kräver en form som Liverpool just nu inte är i närheten av.
Citera
2024-04-15, 07:00
Medlem
Alex P. Keatons avatar
För den som inte vet det har Gooner ett flertal betydelser. https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Gooner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in